بهاره

بهاره

بهاره

بهاره

آشنایی با تشریفات عروسی و مجموعه کارهای که انجام میدهند

عنوان : جشن ازدواج خاطره انگیز و زیبا با رعایت نکات زیر

انجام تشریفات عروسی به طوری که خاطره انگیز و سرگرم کننده باشد، آرزوی هر عروس و دامادی است. جشن های عروسی موفق و به یادماندنی چند نکته مشترک دارند که در این مقاله به مهمترین آنها خواهیم پرداخت. اگر شما در اجرای تشریفات عروسی خود این نکات را رعایت کنید، بدون شک عروسی شما هم در ردیف عروسی های موفق و خاطره انگیزی قرارخواهد گرفت که در ذهن مهمانان باقی می ماند.تشریفات عروسی به مجموعه خدماتی فته میشود که در آن کلیه امور عروسی مانند:لباس عروس و داماد,آرایشگاه عروس,دسته گل عروس,تالار عروسی,شام عروسی,آتلیه عروس,ماشین عروس و غیره را پوشش میدهد.

تزیین میزهای پذیرایی در روز عروسی

معمولا تالار های پذیرایی ، یک میز جداگانه را برای صرف شام عروس و داماد در نظر می گیرند و آن را با گل و شمع و ... تزئین می کنند. برخی از تالارها هزینه این میز را جداگانه محاسبه می کنند و برخی نیز بعنوان هدیه آن را در نظر می گیرند. به طور کلی اگر از نظر هزینه مشکلی نداشته باشید ، ایده خوبی است و می تواند شکلی رمانتیک به مجلس شما بدهد. ضمن اینکه در عکس و فیلم عروسی شما نیز ماندگار خواهد شد.
براي مراسم عروسي بهتر از ترکيب رنگ هاي لوکس استفاده کنيد تا مراسم شما جلوه اي مجلل داشته باشد. براي اين کار بهتر است از ترکيب رنگ هاي سفيد و طلايي استفاده کنيد. همنشيني اين دو رنگ درخشش و زيبايي فريبنده اي را به مراسم شما مي بخشد. ترکيب رنگ هاي سفيد و صورتي ملايم هم همين در جذاب و گيرا است.

شما همچنین می توانید با قرار دادن قاشق و دستمال ها و بستن آن با یک روبان رنگی میز شام عروسی خود را خیلی ساده و زیبا طراحی کنید.

 گل آرايي ميز ها در روز عروسي

گل آرایی عروسی یکی از بخش های مهم و جذاب در عروسی می باشد . وقتی تزیینات عروسی با گل آرایی همراه باشد به زیبایی عروسی شما افزوده می شود, وجود گل هاي رنگارنگ و هماهنگ با دکوراسيون محيط مي تواند جذابيت بيشتري را ايجاد کندد، گل ها را در گلدان هاي کريستالي بگذاريد تا درخشش و خيره کنندگي بيشتري در اثر انعکاس نور داشته باشند،  حتي مي توانيد تک شاخه هايي از گل هاي مورد نظرتان را در از سقف با نخ هاي رنگي يا نخ هاي نامرئي آويزان کنيد و آويزهايي به لطافت گلها داشته باشيد و مهمانان تان را تحت تاثير قرار دهيد.

ميزهايي براي بچه ها در مراسم عروسي

چه خوب است که در مراسم عروسي به فکر همه مهمان ها باشيم مخصوص بچه هاي شيطان و بازيگوش. اگر مي خواهيد که کمتر شاهد شيطنت هاي آنها باشيد پس بايد خودتان دست به کارشويد، ميزي براي آن ها تعبيه کنيد و روي آن را از کاغذ و مداد هاي رنگي، پاستل و مداد شمعي پر کنيد و از آن ها بخواهيد تا براي شما نقاشي اي به عنوان يادگاري بکشند، با اين کار هم آن ها را سر گرم کرده ايد و هم تنوعي خاص رادر مراسم خود به وجود آورده ايد.
 

گیفت ها را فراموش نکنید

گیفت عروسی یا هدیه عروسی ، هدیه ای کوچک است که عروس و داماد برای مهمانان (خانم) مراسم عروسی تدارک می بینند تا از حضور آنها در جشن عروسی تشکر کنند.
همین طور گیفت عروسی به نشانه یادبود عروسی نزد مهمانان به یادگار می ماند و هدیه ای خاطره انگیز خواهد بود. بنابراین بهتر است که در انتخاب گیفت عروسی خود دقت کنید تا مهمانانتان را با هدیه ای ویژه و خاطره انگیز راهی منازلشان کنید.

شيريني هاي روز عروسي

شیرینی های عروسی از لحاظ اندازه، مواد تشکیل دهنده و سبک با هم متفاوتند. استادان شیرینی پزی از ابزار و مواد مختلفی برای درست کردن شیرینی ها استفاده می کنند که شامل مارزیپان، فوندان، خامه کره ای و شکلات و غیره می شود.
فکر کنيد که روز عروسيتان با شيريني هايي که شبيه به عروس و داماد تزيين شده اند از مهمان ها پذيرايي کنيد، حتما آن ها را شگفت زده خواهيد کرد، شما ميتوانيد خلاقيت را در گوشه گوشه مراسم خود به کار بگيريد.

کارت ها عروسي تزيين شده با گل هاي فصل

شما می توانید برای آنکه دعوت نامه های زیبا برای کارت عروسی خود داشته باشید می توانید از کاغذ های مخروطی شکل استفاده کنید و آن را با گل خشک و پروانه های کاغذی طراحی و تزیین کنید.
همچنین میتوانید از همان گل هايي که براي دسته گل تان استفاده کرده کمک بگيريد، با اين کار هماهنگي بيشتري را بين جزييات مراسم عروسي تان پديدي مي آوريد مخصوصا اين که اگر مراسم عروسي تان در فصل پاييز برگزارمي شود حتما ازگل هاي پاييزي با ان رنگ هاي جذاب و گيرا شان بهره بگیرید.

میزهایی براي نوشتن يادگاري

میز یادبود میزی است که روی آن را تزئین کرده و هدیه های کوچکی از طرف عروس و داماد بر روی آن گذاشه میشود ، مهمانها هنگام ترک مجلس از عروس و داماد هدیه خود را دریافت کرده و در قسمتی از یک چیز ( کاغذ ، دفترچه ، تخته ، چوب ، سنگ و غیره) برای عروس و داماد یادگاری مینویسند و عروس داماد آنها را نزد خوند نگاه میدارند .حتما قبل ازمراسم تخته اي درست کنيد که بتوان روي آن با ماژيک يا خودکار نوشت و در روز عروسي آن را در جايي مناسب قرار دهيد تا مهمان ها بتوانند روي آن براي شما يادگاري نويسند، اين کار مراسم را براي شما به ياد ماندني تر مي کند و مي توانيد اين تخته هاي زيبا را در گوشه اي از خانه تان نصب کنيد تا همواره به ياد مراسم روز عروسي تان باشيد.

تزيين درب هاي ورودي با پرده هايي زيبا

حالا که تقريبا بيشتر جزئيات را با هم مرور کرديم فقط بايد به فکر يک چيز ديگر باشيم آن هم ورود شکوه مندانه عروس و داماد به فضاي برگزاري مراسم است، بهتر است تا ورودي فضا با تزيين زيبا آراسته شود، براي اين کار مي توانيد از پرده هاي حرير سفيد رنگ استفاده کنيد و مانند عکس بالا آن ها را با گل هايي زيبا تزيين کنيد.

 مراسم عروسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.