بهاره

بهاره

بهاره

بهاره

دکور اتاقهای کوچک و نقلی برای یک کودک موفق

عنوان : خرید مبلمان که زود از مد نیفتد و مطابق متراژ آپارتمان های کوچک 

شرط اینکه شما فضای خانه و خواسته های خود از دکوراسیون داخلی منزلتان را بشناسید و بر اساس آن ها طراحی دکوراسیون داخلی خانه کوچک خود را انجام دهید.
اگر شما نیز مانند بسیاری از ساکنین واحدهای آپارتمانی شهرهای بزرگ، دارای خانه ی کوچکی هستید و دوست دارید با استفاده از طراحی مناسب برای دکوراسیون داخلی خانه کوچک خود فضایی دلنشین تر و شاداب تر طراحی نمایید . برای شروع کار باید به این مسئله توجه نمایید که شما قصد دارید دقیقا چه امکاناتی در منزلتان داشته باشید و آیا فضای کافی برای این امکانات در اختیار دارید؟  همانطور که گفته شد طراحی دکوراسیون خانه های کوچک بسیار دلنشین و دوست داشتنی است به شرط آنکه بدانید دقیقا از طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود چه انتظاراتی دارید و بر اساس آن گام های خود در طراحی را بردارید.

کنسول چوبی پله ای
یک کنسول چوبی پله ای و زیبا با کشوهای تزیین شده با طرح های خاص چیزی نیست که به راحتی بتوان از آن گذشت. مخصوصا اگر این کنسول فضای زیادی را هم برای جا دادن لوازم و وسایل را در اختیارتان قرار بدهد و خودش هم به عنوان  یک المان زیبا و چشم نواز در گوشه خانه تان قرار بگیرد. حس و حال کلاسیک که با آمدن این کنسول به خانه شما می آید می تواند حسابی دکوراسیون داخلی خانه تان را تحت تاثیر قرار بدهد.

فرم و اندازه مبل در دکوراسیون یک خونه کوچیک
نکته اول که از همه مهمتره و در واقع همه چیز به ون بستگی داره مبلمانه. اگر من جای شما بودم و مبلمان بزرگی داشتم، در درجه اول بهانه ای رو جور میکردم و مبل های خونه رو عوض میکردم. چرا که بیشترین تاثیر رو در تنگتر کردن فضا داره. اول از همه مبلمان باید ریز اندام باشه. مبل ها و صندلی های بزرگتون رو با مبل های کوچک و جمع و جور عوض کنید. درسته که ممکنه خیلی بهشون علاقه داشته باشید و صندلی یا مبل دلخواهتون رو از دست بدید. ولی در عوضش فضای بازتر و دلنشینتری خواهید داشت.

میزهای بغل مبلی دکوپاژ شده

اگر برای پذیرایی از مهمانان هایتان احتیاج به میزهایی با سبک و سیاق متفاوت دارید بی شک این میزها می توانند جزو بهترین انتخاب ها باشند. سطح رویه این میزهای بغل مبلی دکوپاژ شده است و ظاهری ساده و بدون تزئینات تجملی دارند که همین مساله می تواند دلیل قانع کننده ای برای شما باشد. این میز ها حتی اگر در کنار مبل ها هم قرار نگیرند به راحتی جای خودشان را در دکوراسیون داخلی خانه پیدا می کنند و تبدیل ب یکی از المان های مهم در اتاق نشیمن و پذیرایی شما می شوند.
کوسن هایی متفاوت
این روزها بازارها پر شده اند از کوسن هایی با ابعاد اندازه و طرح های مختلف که به راحتی هر سلیقه و هر سبکی از دکوراسیون داخلی خانه را پوشش می دهند. آن قدر تنوع این عناصر کوچک اما تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی خانه زیاد است که گاهی حتی انتخاب را هم سخت می کنند.

کفپوش و فرش در دکوراسیون خانه
برای یک خانه کوچک بهتره به جای موکت و فرش از کفپوش هایی که در بازار هست استفاده بشه. که به بازتر شدن فضا کمک میکنه. استفاده از موکت و فرش در سراسر اتاق اون رو بیش از حد شلوغ میکنه و بهتره تنها به عنوان یک تزیین در وسط کار قرار بگیره. نه اینکه تماما روی کف رو بپوشونه.

ست مبلمان ها با رنگ های خاص
استفاده از رنگ های خاص و غیر متعارف برای مبلمان ها و وسائل و لوازم دکوری ویژگی خاص و بارز گالری شین است. عکس بالا ترکیبی از انواع مختلف مبلمان ها از جمله کاناپه، مبل راحتی و حتی مبلی با تم سلطنتی را نشان می دهد که با رنگ آبی تیره خود هم حس راحتی را القا می کنندو هم درعین حال برای پذیرایی از مهمان ها مناسب هستند.

صندلی راک با طراحی مینیمال
اگر فکر می کنید که صندلی های راک معمولی که در بازار وجود دارند برای خانه کوچک تان مناسب نیستند در گالری شین می تانید نمونه های مینیال تر و ساده تری از این صندلی ها را پیدا کنید و از حضور آن ها در دکوراسیون اتاق نشیمن و یا حتی اتاق کودک تان لذت ببرید.

استفاده از دکور و تزیینات در اتاق نشیمن کوچک
باید سعی بشه از تزیینات و شلوغی های بیش از حد پرهیز بشه. برای تزیین فضا از دکور های ساده و کوچک و در عین حال شیک استفاده کنید. به تناسب های رنگی و تعادل رنگی هم که در مطالب قبلی دکوراسیون و روانشناسی رنگها 1 و 2 به اونها اشاره کردیم هم توجه کنید. فضا رو بیش از حد نباید رنگی و شلوغ کرد. به عنوان مثال برای تزیین میتونیم از یک گیاه زیبا و یا یک شمع و یا یک مجسمه کوچک و زیبا استفاده کنیم. همین ها به اندازه کافی به منزل ما طعم و رنگ میدن و احتیاجی به لوازم اضافی نیست.اگر لوازم تزیینی زیادی دارید، پیشنهادم اینه که اونها رو در کمد بذارید و هر چند وقت تزیینات خونتون رو عوض کنید. اینطوری هم لوازمتون هدر نرفته و داریدشون و هم به دکوراسیون خونه تنوع دادید.
گلدان ها و آینه ها
علاوه بر اجزا و عناصر با ابعاد و اندازه بزرگ ماند صندلی ها، مبلمان ها و غیره، گالری شین توجه خاصی به وسایل کوچک تر مانند آینه ها و گلدان ها دارد و برای آن ها هم طراحی های خاص و مناسب با سلیقه همه افراد در نظر گرفته است.


نورگیر در خانه های کوچک
پنحره بسته هیچ فایده ای نداره.اگر اتاق نشیمن شما دارای پنجره اس. این رو یک خوش شانسی بدونید و نهایت استفادتون رو ازش بکنید. پرده ها رو بکشید و بذارید ور به داخل نشیمن نفوذ کنه. هم به زیبایی و طراوت و دلنشینی خانه شما کمک میکنه و هم باعث میشه نشیمن کوچک شما بزرگتر به نظر برسه. پنجره میتونه به عنوان یک تابلوی زیبا در نشیمن شما باشه.

 آتلیه عروس   دکوراسیون 

دوره های آموزش بین الملیی تعمیرات لپ تاپ و آموزش ECU و مدارک بین المللی آنها

  • عنوان : دوره های آموزش بین الملیی تعمیرات لپ تاپ و آموزش ECU و مدارک بین المللی آنها

  • ECU چیست؟و نقش ECU در سیستم خودرو چیست؟

  • امروزه با توجه به پیشرفت دنیا و تکنولوژی و حضور تکنولوژی و کامپیوتر در همه لایه های زنگی بشر مانند پزشکی,سرگزمی,تحصیل,رانندگی و ... نیاز به متخصصین جهت مدیریت این سیستم ها و کنترل هروز بیشتر احساس میشود و البته در کنار استفاده از تکنولوژی ها مطمئنا این سیستمها دچار مشکلات و خرابی های میشود.که این موضوع نیز باعث نیاز روز افزون به متخصصین حرفه ای برای تعمیر این تکنولوژی ها میشود.به عنوان مثال با ورود تکنولوژی به سیستم خودروها و مجهز کردن ماشینها به کامپیوتر یا همان ECU مطمئنا برای از بین بردن مشکلات احتمالی این سیستم هوشمند و عظیم نیاز به افرادی جهت  آموزش تعمیرات ای سی یو خودرو  دارد.البته در این دوره که هر لحظه دنیا در حال پیشرفت میباشد و از سوی دیگر به دلیل عدم امنیت موجود در دنیای تکنولوژی به دلیل وجود سو استفاده کنندگان شما به هر کسی برای انجام سرویس و یا تعمیر وسایل نمیتوانید اعتماد کنید.پس با خواندن مطالب زیر و گذراندن دوره های تعمیر ECU و یا آموزش تعمیرات لپ تاپ و یا آموزش های مورد نیازتان می توانید کار هایتان را خودتان انجام دهید.

ECU

ECU مخفف Electronic Control Unit يا واحد کنترل الکترونيک مي باشد و همان‌طور که مي‌دانيد خودروهاي انژکتوري بدليل عملکرد بهتر و توانايي پاس کردن استانداردهاي آلودگي، بطور کامل در تمام دنيا جايگزين خودروهاي کاربراتوري شده‌اند و مغز اين سيستم ECU مي‌باشد.ECU با توجه به سنسورهايي که به موتور متصل است وضعيت و شرايط خودرو را تحليل کرده و پاسخ‌هاي لازم را به خروجي‌ها که عبارتند از: انژکتورها، جرقه زن‌ها و ... اعمال مي‌کند. سنسورهاي کيت‌هاي انژکتوري مختلف هستند که هر چه تعداد آنها بيشتر باشد ECU بهتر مي‌تواند شرايط موتور را درک کند.از جمله سنسورهاي مهم خودروهاي انژکتوري عبارتند از: 
سنسور دور يا RPM,,سنسور فشار داخل مانيفولد يا MAP,,سنسور دريچه گاز يا TPS,,سنسور دماي آب يا CTS,,سنسور دماي هوا AT,,سنسور اکسيژن يا لاندا,,سنسور ضربه

در داخل ECU دو نوع حافظه موجود است : حافظه موقت و حافظه دائم

سازندگان معروف ECU:شرکت Bosch آلمان,,شرکت Delco آمريکا,,شرکت Ford آمريکا,,شرکت Siemens آلمان,,شرکت Magneti Marelli ايتاليا,,شرکت Sagem فرانسه,,شرکت Nippon Denso ژاپن

اجزای ECU

این مینی کامپیوتر نیز مانند سایر کامپیوترها دارای CPU، حافظه و قابلیت برنامه ریزی است. در داخل ECU دو نوع حافظه وجود دارد :
حافظه موقت که با قطع برق از بین میرود اما مجددا قابل بازیابی است. حافظه موقت شناسایی استپ موتور، دنده ها و عملکرد موتور و محاسبات لحظه ای برای تنظیمات آنی را به عهده دارد و معایب موقت و دائم سیستم انژکتور را در خود نگهداری می کند.حافظه دائم مانند سیستم عامل و Setup در کامپیوتر های PC است و با قطع برق از بین نمی رود اما در صورت خراب شدن دیگر قابل برگشت نیست و ECU را غیر قابل استفاده می کند.حافظه دائم شامل جدول به نام Look up table است که به تعداد سنسور های موجود در سیستم موتور، سطر و ستون دارد. در این جدول مقدار پاشش سوخت و زاویه آوانسECU در هر دور و بار موتور مشخص شده است. هر چقدر دقت این جدول بیشتر باشد دقت عملکرد ECU بیشتر خواهد بود.

تعمیرات ECU چیست؟

در خودروهاي انژکتوري، ECU نقش يك کنترل کننده پيچيده الكترونيكي را بازي می کند، به گونه ای که هر لحظه، اطلاعات خودرو را از سنسورهاي مختلفي که به آن متصل است، نظير سنسور دور موتور و سنسور دماي آب موتور دريافت کرده و سيگنال هاي مناسب را به خروجي هايی مانند انژکتورها و کويل اعمال میکند. عيب يابي چنين مجموعه پيچيده اي بدون ابزارهاي الكترونيكي اگر غير ممكن نباشد، بسيار سخت و مشكل است. به همين منظور، کليه قطعات الكترونيكي که در خودرو مورد استفاده قرار مي گيرند، داراي يك خروجي هستند که در صورت ايجاد عيوب احتمالي، سيگنالي را به کنترل کننده مرکزي يا ECU ارسال می کنند.

ECU با توجه به سنسورهايي که به موتور متصل است وضعيت و شرايط خودرو را تحليل کرده و پاسخهاي لازم را به خروجيها که عبارتند از: انژکتورها، جرقه زنها و ... اعمال مي کند. سنسورها کيت هاي مختلف هستند که هر چه تعداد آنها بيشتر باشد ECU بهتر مي تواند شرايط موتور را درک کند.

شرکتهای خودروسازی، ECU را برای یک آب و هوای خاص طراحی نمی‌کنند بلکه مقادیر map را بگونه‌ای تنظیم می‌کنند که برای انواع شرایط جغرافیایی جوابی بهینه و معقول بدهد. بنابراین map، در این حالت برای تمام خودروهای از یک مدل بهینه است نه هر خودروی خاص؛ زیرا هیچ دو خودرویی، حتی از یک مدل کاملاً مانند یکدیگر نیستند.اگر سیستمی بتواند این نقیصه را از ECUها برطرف کند، آنگاه می‌توان به طور اختصاصی map هر خودرو را کالیبره کرده و توان آن را افزایش داد.امروزه تیونینگ ECU خودروها، بحث جا افتاده ای است و شرکتهای بسیاری در این زمینه فعالیت می کنند بطور کلی دو روش برای تیونینگ خودروهای انژکتوری وجود دارد. روش اول خواندن دیتاهای map) ECU )و دادن دیتاهای جدید شرکتهای بسیاری در این زمینه فعالند از جمله: Eurochip، Chip Tuning، Tech TV، Autospeed و ..

.یکی از اشکالات این روش اینست که بشدت وابسته به ساختار ECU است و با پیچیده شدن سخت افزار ECU امکان خواندن و تغییر دیتاهای آن مشکل و گاهی غیرممکن می شود مگر آنکه شرکت سازنده ECU خود نحوه دسترسی به اطلاعات را در اختیار شرکتهای تیونینگ بگذارد.روش دوم اضافه کردن یک سخت افزار جانبی به ECU جهت تغییر پارامترهای ECU است. این روش گرچه گرانتر تمام می شود اما وابسته به نوع ECU نیست.

آشنایی با قطعات مختلف لپ تاپ و نحوه نگه داری و تعمیرات لپ تاپ

آموزش تعمیرات لپ تاپ

تعميرات نوت بوک يکی از حرفه ای ترين مرحله تعمیرات کامپيوتر می باشد که در زمان حاضر با توجه به بالا رفتن فروش اين محصول سطح نیاز خدمات آن نيز بالاتر رفته و هم اکنون يکی از پر طرفدارترين ها می باشد.

برخی از موضوعاتی که در ارتباط با تعمیرات لپ تاپ باید دانست عبارتند از :

آموزش قطعه شناسی و الکترونیک SMD روی بوردهای مختلف لپ تاپ,,شناخت و عملکرد انواع چیپ ها , آی سی ها , مقاومت ها , کار دیودها روی بورد , ترانزیستورها , کریستال , کلیه قطعات اس ام دی و ...,,آشنایی با انواع مدل خانواده laptap ها (لپ تاپ),,باز و بسته کردن صحیح انواع لپ تاپ ها و نت بوک ها,,آموزش کار با ابزارهای تخصصی تعمیرات لپ تاپ

Motherboard : مدل های غیر استاندارد قابل ارتقا نیستند.

CPU : نصب CPU سریعتر از همان نوع و مدل معمولا امکان پذیر است، اما به خاطر مسائل مربوط به ولتاژ، حرارت، یا BIOS ممکن است محدودیت هایی وجود داشته باشد. افزایش سرعت کلاک هم معمولا زیاد نخواهد بود.

Memory: معمولا فقط یک یا دو اسلات SIMM/DIMM خالی خواهد بود. برای همین هنگام ارتقا مجبورید ماجول های قبلی را بردارید.

Vide adaptor/chipset: در مادربوردهای غیرقابل ارتقا، ویدئو به صورت مجتمع عرضه می شود.

Video display: مدل های غیر استاندارد و اتصالات جدا نشدنی مانع از ارتقا می شوند. معمولا می توان یک نمایشگر اکسترنال را به سیستم متصل نمود.

هر روز تعداد زیادی از کاربران سراغ لپ تاپ ها می روند، زیرا آسان بودن استفاده از این ابزار توجه آن ها را جلب می کند. چند سالی است که این دسته از کامپیوترها در مقایسه با رقبای خود یعنی کامپیوترهای رومیزی چند سال قبل، قوی تر هستند و در عین حال به شما امکان می دهند تا هر زمان که می خواهید، مشغول کار شوید. اما آن چه بسیاری از خوانندگان ما به آن عادت کرده اند این است که به محض مواجه با مشکل، به سرعت کیس کامپیوتر را باز می کنند؛ امری که در مورد لپ تاپ ها غیر ممکن است، زیرا این دسته از کامپیوترها به صورت یک جعبه مهر وموم و بدون امکان دستکاری، در اختیار شما قرار می گیرند. در داخل جعبه لپ تاپ، مجموعه ای از مؤلفه ها به صورت متراکم، در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و به نظر می رسد که هیچ راهی برای نفوذ به داخل آن و بررسی قطعات دستگاه وجود ندارد. به همین دلیل عکس العمل بسیاری از ما به محض بروز مشکل، تماس با متخصصان این امر است.

کلیاتی در مورد آموزش شبکه و امنیت شبکه و بازار کار این دو شغل در ایران

عنوان : آشنایی با مقدمات امنیت شبکه و کارایی مدرک بین المللی این دوره در دنیا

معرفی مدرک مهندسی شبکه ماکروسافت (MCSE)

مقدمه :

همان طور که شايد کم و بيش اطلاع داشته باشد با توجه به پيشرفت و گسترش علوم کامپیوتر و گسترش مفاهیم IT رفته رفته شرایط کاری نیز تغییر کرده است، ساختارهای سنتی و محدود گذشته جای خود را به مشاغلی همراه با ساختارهای پیشرفته و گسترده داده اند، تعداد شرکت ها و سازمان ها به صورت روزانه در حال افزایش می باشد و شعب و دفاتر مختلف مرتبط به یکدیگر امروزه تبدیل به امری بدیهی در حوزه تجارت مبدل گشته است، در همین راستا و با توجه به تغییر الگوهای تجارت به وجود آمدن نيازهای جديد نیز خیلی دور از ذهن نمی باشد.در اینجا مبحث مورد نظر ما مختص به ایجاد نیاز به وجود کارشناسان و متخصصین در حوزه های تخصصی IT می باشد، یکی از به روز ترین و در عین حال گشترده ترین حوزه ها مختص به شبکه های کامپیوتری (Network) می باشد، بحثی که امروزه مبنا و اساس کار تجارت های مختلف می باشد و لحظه ایی اختلال در عملکرد آن مساوی با ضرر های هنگفتی محسوب می گردد.

Microsoft Certified System Engineer MCSE - Microsoft Certified System Administrator MCSA


مطالبی که در این مقاله آمده در مجموع در ارتباط با دوره های آموزشی بین الملی با مدارک معتبر و جهانی در ایران و توضیحاتی برای آشنایی اولیه با این دوره ها و موضوعات که در این دوره فراگیر یاد خواهد گرفت است.از جمله این دوره ها می توان به  آموزش ccnp  و یا آموزش امنیت شبکه اشاره کرد که از جمله دوره های شرکت های بزرگی همچون سیسکو و مایکروسافت می باشد.هر کدام از این دوره ها شرایط خاصی جهت پذیرفته شدن و طی کردن دوره را دارند و البته شریط کاری برای این دوره ها در بازار کار بین المللی بسیار خوب است.

معرفی دوره مایکروسافت- MCITP

امروزه حدود 76 درصد سیستم های مورد استفاده در دنیا از سیستم های عامل مایکروسافت استفاده می کنند. در ایران نیز سازمان ها و شرکت و ادارات دولتی از سیستم عامل های مایکروسافت بعنوان کلاینت و سرور استفاده می کنند.مدیران شبکه این واحدها به منظور نصب وراه اندازی ،مدیریت ،ارائه سرویس های کاربردی ودسترسی از راه دور و پیاده سازی قابلیت های نوین این محصولات لازم هست که آموزش های کاربردی در این زمینه داشته باشند.شرکت مایکروسافت مدارک مختلف جهت آماده سازی مدیران شبکه طراحی وارائه کرده است.از جمله آنها می توان به مدارک MCTS ,MCSA,MCSE,MCITP اشاره نمود.عصرشبکه به عنوان قوی ترین مرکز آموزش دوره های تخصصی،تمامی دوره های آموزشی شرکت مایکروسافت را به صورت استاندارد وکاربردی ارائه می نماید.دوره های استاندارد براساس سیلابس اصلی مایکروسافت ارائه می شود ،درحالیکه دوره های کاربردی توسط کارشناسان عصر شبکه طوری طراحی می شوند که دانشجویان با هدف هزینه کمتر و زمان کوتاهتر بتوانند تخصص لازم برای حضور قوی ومحکم در بازار کار کسب نمایند.مدرک متخصص مهندسی شبکه های مايکروسافت يا MCITP از سری دوره های Professional،نشانگر مهارت فرد در به کارگيری ومدیریت2008 Microsoft Windows Server می باشد. متخصصین دارای مدرک MCITP در ميان مهندسین و همکاران متخصص خود به عنوان مدیران شبکه مبتنی بر مایکروسافت و پیشروان طراحی زیرساخت ویندوزسرور شناخته می گردند .

MCITP مخفف Microsoft Certified IT Professional می باشد، اولین تغییر مایکروسافت در تغییر نام مدرک MCSE به MCITP بر می گردد و تمامی امتحانات و دوره هایی که که می بایست گذرانده شود بر روی سیستم عامل Server 2008 می باشد، مورد دیگر مربوط به تغییر نام MCP به MCTS می باشد.

MCTS مخفف Microsoft Certified Technology Specialist می باشد، این مدرک مربوط به دوره آموزشی windows server 2008 می باشد در صورتی که امتحان بین المللی هر دوره آموزشی را با موفقیت بگذرانید مایکروسافت به شما یک مدرک MCTS خواهد داد، بعد از اینکه تمامی دوره های لازم را طی نمایید و مدارک MCTS هر کدام را از مایکروسافت دریافت کردید، در نهایت به شما یک مدرک کلی MCITP از سوی مایکروسافت اعطا خواهد گشت.
در ابتدا قصد معرفی دوره MCITP را داریم این دوره به دو صورت دسته بندی می شود:
Enterprise Administrator on Windows Server 2008
Server Administrator on Windows Server 2008


مدرک MCITP ، گواهینامه تخصصی مهندسی شبکه های مایکروسافت ، مبتنی بر سیستم عامل Windows Server 2008 است.

با جایگزینی Win Server 2008 به جای Win Server 2003 و جایگزینی Win Vista و Windows7 به جای Win XP مدارک نسل جدید مایکروسافت MCITP نیز جایگزین MCSE شد. MCITP On Win 2008 ويژه متخصصين تكنولوژي اطلاعات ( IT ) است كه بطور ايده آل در محيط ‫ هاي شبكه ‫ هاي پيچيده كامپيوتري، با اندازه متوسط تا بزرگ مشغول به كار مي ‫ باشند. افراد داوطلب دريافت اين گواهينامه بايد در مجموع پنج امتحان را با موفقيت پشت سر بگذارند. لذا آموزشگاه کندو در اين راستا يك دوره آموزشي جامع شامل پنج امتحان مايكروسافت را برگزار مي ‫ نمايد.این دوره نسل جدید مدارک شرکت Microsoft (مایـکروسافت) می باشد. مدرک MCITP یعنـی داشتـن تخصص در مهندسی شبکه های مایکروسافت.


دوره آموزش CCNA
دوره آموزش CCNA با شماره آزمون 200-120 نسبت به آزمون 640-802 تغییرات بسیار زیادی دارد . در این دوره آموزشی یک سری از مطالب آموزشی مربوط به دوره CCNP R&S اضافه گردیده است علاوه بر کامل تر شدن سر فصل های Routing برای پروتکل OSPF و OSPV3 نیز به این لیست اضافه شده است و سر فصل جدیدی تحت عنوان Troubleshooting نیز به CCNA اضافه شده است که به آن CCNA می گویند.

آموزش CCNA : آموزش CCNA بیانگر توانایی شخص در نصب ،پیکر بندی ،پیاده سازی و عیب یابی شبکه هایی در مقیاس متوسط در زمینه Routing،Switching و شبکه های با ارتباطات راه دور که از سرویس های مخابراتی استفاده می کنند می باشد.فراگیران پس از پایان آموزش CCNA توانایی مدیریت شبکه ها در مقیاس متوسط را خواهند داشت . این افراد می توانند سویچ های سیسکو را در این شبکه ها نصب و راه اندازی نموده و تنظیمات اولیه آنها را انجام دهند. همچنین پروتکل های Routing مختلف جهت برقراری ارتباط ساختمانهای مختلف یک شرکت با همدیگر همچون OSPF , EIGRP , RIP را می توانند config نمایند.

CCNP و دوره آموزش CCNP

شرکت Cisco systems يک شرکت آمريکايي توليد کننده ي تجهيزات شبکه است که مرکز آن در شهر سن خوزه در ناحيه ي معروف به دره ي سيليکوني در ايالت کاليفرنيا جاي دارد.اين شرکت محصولات مربوط به شبکه و ارتباطات را طراحي مي کند و محصولات خود را با سه نام تجاري سيسکو ،لينک سيس(Linksys ) و ساينتيفيک آتلانتا (Scientific Atlanta ) به فروش مي رساند .در آغاز سيسکو فقط مسير ياب (Router )هاي جند پروتکل توليد مي کرد. ولي امروز محصولات سيسکو را در همه جا –از اتاق نشيمن گرفته تا شرکت هاي ارايه دهنده ي خدمات شبکه – مي توان پيدا کرد.شرکت سيسکو هم اکنون با 51480 کارمند داراي بازده 28/48 ميليارد دلار در سال 2006 و سود خالص 5/58 ميليارد دلار است .این شرکت در سال 2003 موفق به دريافت جايزه ي رياست جمهوري ران براون براي کيفيت مالي در روابط کارمندان و جامعه گرديد.معاون ارشد شرکت سيسکو يک ايراني تبار به نام محسن معظمي است . "لن بزاک" و "سندي لرنر"(داراي مدرک ليسانس از دانشگاه ايالتي کاليفرنيا ،فوق ليسانس اقتصاد سنجي از دانشگاه کلرمونت و فوق ليسانس علوم کامپيوتر از دانشگاه استنفورد).زوجي که در بخش کامپيوتر دانشگاه استنفورد کار مي کردند ،سيسکو را در سال 1984 تاسيس کردند.

Cisco Certified Network Professional

مدرك CISCO Certified Network professional - CCNP از سری مدارک سطح متخصص ، در رابطه با مهارت فني در نصب و تنظيمات و راه بري شبكه هاي LAN و WAN و نيز ارتباطات شبكه توسط سيستم شماره گيري تلفن براي شبكه هاي بزرگ بوده و نشانگر دانش و مهارت پيشرفته در زمينه شبکه می باشد . با اخذ اين مدرک ، يک متخصص شبکه دارای توانايی نصب ، راه اندازی و عيب يابی شبکه های محلی و شبکه های وسيع ( LAN و WAN ) جهت مجموعه های بزرگ با تعداد 100 تا بيش از 500 نود می باشد . مباحث اين مدرک بر روی مواردی همچون امنيت ،شبکه های متمرکز ،کيفيت سرويس يا QoS) quality of service ، virtual private networks VPN) و تکنولوژيهای broadband تاکيد دارد .

امنیت شبکه و کاربرد این دوره

وقتی بحث امنیت شبکه پیش می اید ، مباحث زیادی قابل طرح و ارائه هستند ، موضوعاتی که هر کدام به تنهایی می توانند جالب ، پرمحتوا و قابل درک باشند ، اما وقتی صحبت کار عملی به میان می اید ، مسئله به نحوی پیچیده می شود . ترکیب علم و عمل ، احتیاج به تجربه دارد و نهایت هدف یک علم هم ، به کار امدن آن هست . 
وقتی دوره تئوری امنیت شبکه را با موفقیت پشت سر گذاشتید و وارد محیط کار شدید ، ممکن است این سوال برایتان مطرح شود که " خب ، حالا از کجا شروع کنم ؟ اول کجا را ایمن کنم ؟ چه استراتژی را پیش بگیرم و کجا کار را تمام کنم ؟ " انبوهی از این قبیل سوالات فکر شما را مشغول می کند و کم کم حس می کنید که تجربه کافی ندارید و این البته حسی طبیعی هست . پس اگر این حس رو دارید و می خواهید یک استراتژی علمی - کاربردی داشته باشید.

دوره جامع امنیت شبکه

در دوره اول امنيت شبکه دانشجويان، مفاهيم و تکنيک‌هاي اوليه نفوذ و امنيت را فرا مي‌گيرند. در دوره دوم امنيت شبکه، دانشجويان بصورت تخصصي با مباحث تست نفوذ آشنا مي‌شوند و مي‌تواند در اين پروژه‌ها درگير شوند. و در دوره سوم امنيت شبکه، دانشجويان مباحث مديريتي و کل امنيت اطلاعات را فرا مي‌گيرند تا ديدگاه جامعي نسبت به مقوله امنيت، بدست آورند.



مدیریت امنیت
مدیریت امنیت برای شبکه ها، برای انواع شرایط مختلف، متفاوت است. یک خانه کوچک یا یک دفتر تنها به یک امنیت ابتدایی نیاز دارد؛ در حالی که کسب و کارهای بزرگ نیازمند محافظت در سطح بالا و داشتن نرم‌افزارها و سخت افزارهای پیشرفته برای جلوگیری از حملات بدخواهانه ای چون هک کردن و ارسال ایمیل‌های ناشناس هستند.برای منازل کوچک-برای کسب و کارهای متوسط-برای کسب و کارهای بزرگ-برای دانشکده-برای دولت بزرگ
انواع و منابع تهدیدهای شبکه
در حال حاضر ما آنقدر اطلاعات در زمینه شبکه گذاری داریم که می توانیم وارد جنبه های امنیتی آن شویم. اول از همه ما وارد انواع تهدیدهایی که شبکه با آنها مواجه است می شویم و آنگاه برخی از کارهایی که می توان برای حفاظت از خود در مقابل آنها انجام دهیم ،توضیح می دهیم.


Denial-of-Service
احتمالاً حملات DoS خطرناکترین تهدیدها است. آنها بدین دلیل خطرناکترین هستند که به آسانی می توانند اجرا شوند ، به سختی رهگیری می شوند (برخی مواقع غیرممکن است) ، و سرپیچی از درخواست حمله کننده آسان نیست حتی اگر این درخواست غیر قانونی باشد.منطق یک حمله DoS ساده است . درخواستهای زیادی به ماشین ارسال می شود که از اداره ماشین خارج است. ابزارهای در دسترسی در محافل زیر زمینی وجود دارد که که این کار را به صورت یک برنامه در می آورند و به آن می گویند در چه میزبانی درخواستها را منتشر کنند.برخی کارهایی که می توان برای کاهش خطر مواجه شدن با یک حمله DoS ( رد درخواست) انجام داد عبارتند از : عدم اجرای خدمات قابل مشاهده به صورت جهانی در نزدیکی ظرفیت اجرایی,استفاده از فیلترینگ بسته برای جلوگیری از بسته های جعل شده در ورودی به فضای آدرس شبکه شما .


آشنایی با دوره های ccna - ccnp - mcitp - mcseاز کمپانی مایکروسافت و سیسکو و شرایط گرفتن مدرک بین المللی این دوره ها

عنوان : کلیاتی در مورد آموزش شبکه و امنیت شبکه و بازار کار این دو شغل در ایران

معرفی مدرک مهندسی شبکه ماکروسافت (MCSE)

مقدمه :

همان طور که شايد کم و بيش اطلاع داشته باشد با توجه به پيشرفت و گسترش علوم کامپیوتر و گسترش مفاهیم IT رفته رفته شرایط کاری نیز تغییر کرده است، ساختارهای سنتی و محدود گذشته جای خود را به مشاغلی همراه با ساختارهای پیشرفته و گسترده داده اند، تعداد شرکت ها و سازمان ها به صورت روزانه در حال افزایش می باشد و شعب و دفاتر مختلف مرتبط به یکدیگر امروزه تبدیل به امری بدیهی در حوزه تجارت مبدل گشته است، در همین راستا و با توجه به تغییر الگوهای تجارت به وجود آمدن نيازهای جديد نیز خیلی دور از ذهن نمی باشد.در اینجا مبحث مورد نظر ما مختص به ایجاد نیاز به وجود کارشناسان و متخصصین در حوزه های تخصصی IT می باشد، یکی از به روز ترین و در عین حال گشترده ترین حوزه ها مختص به شبکه های کامپیوتری (Network) می باشد، بحثی که امروزه مبنا و اساس کار تجارت های مختلف می باشد و لحظه ایی اختلال در عملکرد آن مساوی با ضرر های هنگفتی محسوب می گردد.

 Microsoft Certified System Engineer MCSE - Microsoft Certified System Administrator MCSA


مطالبی که در این مقاله آمده در مجموع در ارتباط با دوره های آموزشی بین الملی با مدارک معتبر و جهانی در ایران و توضیحاتی برای آشنایی اولیه با این دوره ها و موضوعات که در این دوره فراگیر یاد خواهد گرفت است.از جمله این دوره ها می توان به آموزش mcitp و یا آموزش امنیت شبکه اشاره کرد که از جمله دوره های شرکت های بزرگی همچون سیسکو و مایکروسافت می باشد.هر کدام از این دوره ها شرایط خاصی جهت پذیرفته شدن و طی کردن دوره را دارند و البته شریط کاری برای این دوره ها در بازار کار بین المللی بسیار خوب است.

معرفی MCITP :

مدرک MCITP گواهینامه تخصصی مهندسی شبکه های مایکروسافت مبتنی بر ویندوز Windows Server 2008 است.با جایگزینی Win Server 2008 به جای Win Server 2003 و جایگزینی Win Vista و Windows7 به جای Win XP مدارک نسل جدید مایکروسافت MCITP نیز جایگزین MCSE شد.MCITP On Win 2008 ویژه متخصصین تكنولوژی اطلاعات(IT) است كه بطور ایده آل در محیط‫های شبكه‫های پیچیده كامپیوتری، با اندازه متوسط تا بزرگ مشغول به كار می‫باشند. افراد داوطلب دریافت این گواهینامه باید در مجموع پنج امتحان را با موفقیت پشت سر بگذارند. لذا شركت مهندسی سایبرتك در این راستا یك دوره آموزشی جامع شامل پنج امتحان مایكروسافت را برگزار می‫ نماید.

MCITP: Enterprise Administrator

معرفی MCITP :مدرک MCITP ، گواهینامه تخصصی مهندسی شبکه های مایکروسافت ، مبتنی بر سیستم عامل Windows Server 2008 است.با جایگزینی Win Server 2008 به جای Win Server 2003 و جایگزینی Win Vista و Windows7 به جای Win XP مدارک نسل جدید مایکروسافت MCITP نیز جایگزین MCSE شد. MCITP On Win 2008 ويژه متخصصين تكنولوژي اطلاعات ( IT ) است كه بطور ايده آل در محيط ‫ هاي شبكه ‫ هاي پيچيده كامپيوتري، با اندازه متوسط تا بزرگ مشغول به كار مي ‫ باشند. افراد داوطلب دريافت اين گواهينامه بايد در مجموع پنج امتحان را با موفقيت پشت سر بگذارند. لذا آموزشگاه کندو در اين راستا يك دوره آموزشي جامع شامل پنج امتحان مايكروسافت را برگزار مي ‫ نمايد.

MCITP دوره آموزشی و گواهینامه مایکروسافت در مبحث شبکه های کامپیوتری بر مبنای سیستم عامل های سرور و کلاینت مایکروسافت است. در سالهای اخیر MCITP جایگزین MCSE شده است.

در سالهای پیش MCSE محبوب ترین مدرک علمی مورد توجه علاقه مندان IT بوده است. این مدرک نشان دهنده تخصص دارنده این گواهینامه در زمینه طراحی و راه اندازی شبکه های کامپیوتری بود اما پس از ارائه نسخه جدید سیستم عامل سرور مایکروسافت یعنی Windows Server 2008 و همچنین سیستم عامل کلاینت مایکروسافت Windows 7 ، مدرک MCITP به جای MCSE از طرف مایکروسافت ارائه شد.

به دلیل امکانات نوین و امنیت بالای ویندوز سرور 2008 اکثر سازمان ها ، ارگان ها و شرکت های ایرانی نیز یا به سوی Win Server 2008 رفتند .

در سال ۲۰۱۲ مایکروسافت مجددا دست به تغییرات گسترده ای در سرفصل های دوره های آموزشی خود زد و مجددا نام مدرک MCSE را جایگزین MCITP نمود که مباحث Cloud به سرفصل های قبلی اضافه شده است . نام مدارک حرفه ای مایکروسافت در زمینه شبکه در حال حاضر MCSE 2012 است.

معرفی MCITP

مدرک Microsoft Certified It Professionalيا به اختصار MCITP يکی از مهمترين مدارک شرکتMicrosoft می‏باشد. افرادی كه به تحليل نيازهای يك طرح تجاری، طراحی و پياده كردن يك زيرساخت مبتنی بر محصولات و سيستم عامل‌های مايكروسافت می‌پردازد و بر اين اساس ، راه حل‌هايی را به كارفرمايان ارائه می‌دهند ، مدرك MCITP را به عنوان تاييد توانايی‌هايشان اخذ می‌كنند. در واقع نشان دهنده اين است که شخص دريافت کننده اين مدرک توانائی راه‏اندازی، مديريت و عيب‏يابی سيستمهای شبکه کامپيوتری بر اساس سيستم عامل شبکه Microsoft را دارا می‏باشد. شرکت Microsoft با ارائه سيستم عاملWindows 2008قابليتهای فراوانی را در اختيار کاربران شبکه قرار داده است و به همين دليل هر روز بر تعداد شبکه‏های مبتنی برWindows 2008افزوده می‏گردد و بازار کار بسيار مناسبی برای دارندگان اين مدرک بوجود آمده است.

CCNA و آموزش دوره CCNA

آموزش CCNA بيانگر توانايي شخص در نصب ،پيکر بندي ،پياده سازي و عيب يابي شبکه هايی در مقياس متوسط در زمينه Routing،Switching و شبکه هاي با ارتباطات راه دور که از سرويس هاي مخابراتي استفاده مي کنند مي باشد.

فراگیران پس از پایان آموزش CCNA توانایی مدیریت شبکه ها در مقیاس متوسط را خواهند داشت . این افراد می توانند سویچ های سیسکو را در این شبکه ها نصب و راه اندازی نموده و تنظیمات اولیه آنها را انجام دهند. همچنین پروتکل های Routing مختلف جهت برقراری ارتباط ساختمانهای مختلف یک شرکت با همدیگر همچون OSPF , EIGRP , RIP را می توانند config نمایند. همچنین این افراد با config کردن NATیاPAT درRouterهای سیسکو ، امکان اتصال کاربران یک شرکت به اینترنت رافراهم سازند. پیاده سازی IPV6 Static Routing و RIPNG از توانایی های دیگر مربوط به این فراگیران می باشد. از قابلیت های تخصصی آموزش CCNA می توان به توانایی آنها در پیاده سازی پروتکل های مختلف WAN همچون PPP , HDLC و مهمتر از همه FrameRelay اشاره کرد.

CCNP و دوره آموزش CCNP

تجهیزات مورد نیاز برای دوره آموزش CCNP
Router : روترهای سری 2800 به بالا مورد استفاده قرار می گیرد و روتری با توانایی راه اندازی Frame Relay از جمله 2522
Switch : علاوه بر سوئیچ های لایه دوم از سوئیچ های لایه سوم از جمله 3550 و 3560 نیز استفاده می گردد.
Cable: کابلهای اترنت و سریال مورد استفاده قرار می گیرد و در مواردی کابلهای فیبر نوری توصیه می گردد.
Module :ماژولهای WIC و NM در روترها توصیه می گردد.



شرکت سیسکو سیستمز دارای گواهینامه های بین المللی معتبر در زمینه مهندسی شبکه می باشد. در دوره های سیسکو شما یاد میگیرید که چگونه روتر ها و سوییچ ها را پیکربندی کنید و همچنین چگونه آنها را عیب یابی کنید.هم اکنون بازار کار بسیار خوبی برای متخصصینی که به مباحث سیسکو آشنایی یا تسلط دارند در ایران و سراسر جهان وجود دارد. بر طبق آمارهای جهانی در سالهای اخیر رشته های سیسکو و مایکروسافت و کلا شبکه رتبه نخست را در مشاغل پر درآمد داشته اند.در ایران نیز به دلیل محدود بودن متخصصین سیسکو ، این رشته و مهارت ، مورد علاقه اکثر دانشجویان قرار گرفته است. تقریبا اکثر کسانی که این دوره ها را حداقل تا پایان CCNP گذرانده اند جذب مشاغل و شرکتهای بزرگ و رو به رشد می شوند.در حقیقت دروازه ورودی به سیسکو CCNA نام دارد، پس از گذراندن این دوره می توانید دوره های حرفه ای تر سیسکو به نام CCNP پا بگذراید که شامل سه دوره به نام های Route ، Switch ، T-shoot است. حرفه ای ترین و بالاترین سطح مدارک سیسکو CCIE نام دارد که در ایران کمتر از ۱۰۰ نفر به این مدرک دست یافته اند.

امنیت شبکه  و کاربرد این دوره

وقتی بحث امنیت شبکه پیش می اید ، مباحث زیادی قابل طرح و ارائه هستند ، موضوعاتی که هر کدام به تنهایی می توانند جالب ، پرمحتوا و قابل درک باشند ، اما وقتی صحبت کار عملی به میان می اید ، مسئله به نحوی پیچیده می شود . ترکیب علم و عمل ، احتیاج به تجربه دارد و نهایت هدف یک علم هم ، به کار امدن آن هست .
وقتی دوره تئوری امنیت شبکه را با موفقیت پشت سر گذاشتید و وارد محیط کار شدید ، ممکن است این سوال برایتان مطرح شود که " خب ، حالا از کجا شروع کنم ؟ اول کجا را ایمن کنم ؟ چه استراتژی را پیش بگیرم و کجا کار را تمام کنم ؟ " انبوهی از این قبیل سوالات فکر شما را مشغول می کند و کم کم حس می کنید که تجربه کافی ندارید و این البته حسی طبیعی هست . پس اگر این حس رو دارید و می خواهید یک استراتژی علمی - کاربردی داشته باشید.

دوره جامع امنیت شبکه

در دوره اول امنيت شبکه دانشجويان، مفاهيم و تکنيک‌هاي اوليه نفوذ و امنيت را فرا مي‌گيرند. در دوره دوم امنيت شبکه، دانشجويان بصورت تخصصي با مباحث تست نفوذ آشنا مي‌شوند و مي‌تواند در اين پروژه‌ها درگير شوند. و در دوره سوم امنيت شبکه، دانشجويان مباحث مديريتي و کل امنيت اطلاعات را فرا مي‌گيرند تا ديدگاه جامعي نسبت به مقوله امنيت، بدست آورند.



تخریب اطلاعات
برخی از مهاجمهان به آسانی با افرادی همکاری می کنند که دوست دارند همه چیز را از بین ببرند. در چنین حالتی، تأثیر روی توان محاسباتی شما و در نتیجه شرکت شما ، میتواند چیزی کمتر از یک حریق یا بلایای دیگری باشد که باعث می شود تجهیزات محاسباتی شما بطور کامل تخریب شوند.

اجرای فرامین غیر قانونی
مشخص است که یک فرد ناشناس و غیر مطمئن نبایستی بتواند فرامین را روی ماشینهای سرور شما اجرا کند. دو طبقه بندی عمده امنیتی برای این مشکل وجود دارد: دسترسی کاربر معمولی و دسترسی مدیریت .یک کاربر معمولی می تواند تعدادی از موارد سیستم را اجرا نماید ( همانند خواندن فایلها ، ارسال ایمیل به سایر افراد و غیره) که افراد مهاجم قادر به اجرای آنها نیستند.

انواع فایروالها
سه نوع عمده فایروال وجود دارد که که در زیر نام می بریم : مسیر کاربردی - فیلتر کردن بسته - سیستمهای ترکیبی (Hybrid systems)

مفاهیم اولیه و مختصر جهت آشنایی با سیستم ال سی دی,ال ای دی و تعمیر آنها

      • عنوان : آشنایی با صنعت نمایشگرها و نکاتی برای نگهداری بهتر و یا سرویس حرفه ای این وسائل حساس
      •  تعمیرات LED,تعمیراتLCD
        تلویزیون چیست؟
        سیستم ارسال و دریافت تصویر و صدا از فاصله ی دور را تلویزیون می نامند.این واژه به انتقال و دریافت صدا و تصویر با کیفیت مناسب اشاره می کند.در زمانی نه چندان دور،تلویزیون به صورت سیاه و سفید و پس از آن به صورت رنگی ساخته شد و مورد استفاده قرار گرفت.در دنیای امروز مفاهیم مختلفی از تلویزیون مطرح می شود.تعمیر تلویزیون سامسونگ در منزل و محل کار شما. ضریب سیما(ASPECT RATION) در سیستم های ضبط و پخش تصویر و همچنین ارسال آنالوگ و دیجیتال تصویر،نسبت پهنا به ارتفاع تصویر به صورت استاندارد ،مقدار ثابتی در نظر گرفته می شود.این نسبت در گیرنده های قدیمی 4:3(P=4/3) و در گیرنده های جدید صفحه پهن 16:9(P=16/9) است.امروز در تمام دوربین های فیلمبرداری و تلویزیونی از این نسبت ها استفاده می شود.تعمیر تلویزیون سامسونگ قدیمی در منزل. 
        تلویزیون آنالوگ (analogue Television) در تلویزیون آنالوگ،اطلاعات تصویر به صورت سیگنال آنالوگ تهیه و ارسال می شود.این عمل با تغییر دامنه یا فرکانس صورت می گیرد.هنگام بررسی سیستم های دیجیتال ،سیستم های آنالوگ هم بررسی می شوند ( چون صدا و تصویر ذاتا ماهیت آنالوگ دارند.).سیستم های رایج آنالوگ عبارتند از NTSC,PAL,SECAM تعمیر تلویزیون آنالوگ در این مرکز انجام می شود.
        تلویزیون دیجیتال (Digital Television) تلویزیون دیجیتال یا DTV روشی جدید در ارسال و دریافت تصویر است.DV امکان ارسال و پخش تصویر و صدا با کیفیت مناسب را فراهم می سازد.امکانات زیادی با استفاده از روش های دیجیتال فراهم می شود.تلویزیون دیجیتال در راستای تکامل سیستم های کامپیوتری ساخته شده و امکان ویرایش تصویر با کیفیت مناسب را فراهم می سازد.اطلاعات پیکسل های تصویر در سیستم های دیجیتال به گونه ای است که می توان هر پیکسل را به طور مستقل ،تغییر داد.کاربرد کامپیوتر و گسترش آن،باعث توجه بیشتر به تصویر و تلویزیون دیجیتال شده است.تعمیر تلویزیون های دیجیتال بیشتر نرم افزاری است . 
        تلویزیون ماهواره ای (satellite Television) در تلویزیون ماهواره ای،صدا و تصویر از ماهواره ای که فاصله در حدود 37000km از سطح زمین قرار دارد به گیرنده های زمینی می رسد.با استفاده از این سیستم ،از حجم و تعداد مدارات زمین قرار دارد به گیرنده های زمینی می رسد.با استفاده از این سیستم،از حجم و تعداد مدارات زمینی کاسته شده و کیفیت تصویر افزایش پیدا می کند؛همچنین امکان ارسال و پخش برنامه در سرار زمین فراهم می شود.اولین سیستم های ارسال ماهواره ای در سال 1962 در اروپا و در سال 1973 در کانادا مورد استفاده قرار گرفته اند.
        سیستم DTTB ( DTTB:( (Digital Terrestrial Television Broadcasting ،تکنولوژی جدیدی در ارسال تصویر است. این سیستم دیجیتالی ،مزایای زیادی نسبت به سیستم های آنالوگ قدیم دارد.نوع خاصی از این سیستم به نام HDTV در فرستنده های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.در این سیستم تعداد خطوط عمودی تصویر بیشتر از سیستم های قدیمی است و معولا از ضریب سیمای 16:9 استفاده می شود .در سیستم های قدیمی از پهنای باند 6،7 یا 8 مگاهرتز برای ارسال تصویر استفاده می شود،در سیستم DTTB برای ارسال تصویر همین پهنای باند استفاده می شود ولی نحوه ی کاربرد به صورتی است که کیفیت به طور قابل توجهی افزایش پیدا می کند.هریک از سیستم های تلویزیونی یا ظبط و پخش تصویر ،پترن مخصوصی را برای تست و پخش برنامه های خود مورد استفاده قرار می دهند.





      • توضیحاتی که در ارتباط با تلویزیون های آنالوگ,تلوزیون های LED یا LCD, مانیتورهای LED, LCD یا دستگاه های کپی و پرینتر و ... برای شما قرار دادیم تنها توضیحاتی کوچک برای آشنایی شما با این موضوعات و بهتر قرارگرفتن در این مسیر می باشد و این مطالب در برابر مطالبی که شما از لحاظ تجربی و عملی در کارگاه های آموزشی تدریس میسود بسیار متفاوت است.به همین دلیل به شما پیشنهاد میکنیم اگر علاقمند به فراگیری این رشته ها هستید میتوانید در کلاسهای  آموزش تعمیرات LCD و یا آموزش تعمیرات کپی  ثبت نام کنید و به دنبال آموزش در این کلاسها به صورت تئوری و عملی به یک متخصص در زمینه مورد علاقه خود تبدیل شوید.

        تلویزیون های ال سی دی جز جدید ترین تلویزیون های بازار هستند و سیستم پیچیده تری نسبت به تلویزیون های CRT دارند تلویزیون های LCD دارای سیستم مانند یک کامپیوتر هستند و دارای یک پردازنده قوی هستند که اکثر اعمال پردازش تصویر را بر عهده دارد .تلویزیون های ال سی دی دارای مدارات بسیار ریز بوده و تعمیرات آن به تخصص و دانش بالای نیازدارد.

        اساس نمایشگرهای کریستال مایع

        هر نمایشگر LCD از سه قسمت اصلی تشکیل شده است که عبارتند از: 
        سلول کریستال مایع،الکترودهای هادی و پلاریزه کننده .در انتخاب و ساخت LCD به مولفه هایی مانند زمان پاسخ دهی ،وضوح و کنتراست توجه می شود.نمایشگرهای کریستال مایع مولد نور نیستند و نیاز به منبع خارجی دارند.این منبع نور لامپ فلورسنت،LED و امثال آن می تواند باشد.

        تکنولوژیLCD(ال سی دی Liquid Crystal Display)

        انواع مختلفی از این نمایشگرها ساخته شده اند.در نوع قدیمی از این نمایشگرها ماتریسی از کریستال هی واقعی در کنار هم قرار می گیرند و ولتاژ اعمالی با تغییر پلاریزاسیون این کریستال ها تصویر را به وجود می آورد. به این نمایشگرها passiv LCD گفته می شود.در نوع جدیدتر ،در هر سلول LCD یک ترانزیستور لایه نازک به کار برده می شود.چون ترانزیستور عنصری فعال است به این نوع نمایشگرها Activ Matrix TFT LCD Screen گفته می شود.

        تعمیر تلویزیون

        دستگاه های تلویزیون مجموعه از مدارات الکترونیک است.هر یک از این مدارات به طور مجزا و ظیفه ی خاصی را بر عهده داشته و مجموع آنها ،وظیفه دریافت و پخش صدا و تصویر را انجام می دهد.هر مدار الکترونیک از قطعات الکترونیک ساخته می شود.این قطعات الکترونیکی با ولتاژ مستقیم تغذیه شده و عمل خاصی را بر روی سیگنال انجام می دهند.قطعات الکترونیکی در تلویزیون های مختلف با ظاهر و شکلی متفاوت به کار گرفته می شوند .در سیستم های جدید الکترونیکی از قطعات ریز و مینیاتوری یا SMD استفاده می شود و حجم مدارت کاهش قابل ملاحضه ای یافته است.قطعات الکترونیکی برروی صفحه مسی به نام مدار چاپی سوار می شوند.مدارت مختلف که وظیفه خاصی را انجام می دهند بر روی یک مدار چاپی مجزا نصب می شوند.

        بنابراین هر دستگاه الکترونیکی مرکب از چندین مدار چاپی مجزا می باشد.به هریک از این مدارت برد گفته می شود.هر برد قسمتی از عملیات پرادازش صدا و تصویر را بر عهده دارد.برد ها به کمک سیم یا به کمک سوکت بر روی مدار چاپی بزرگتر به نام شاسی مادر یا مادر بورد قرار می گیرند.برخی از مدارات به طور مستقیم بر روی شاسی مادر قرار می گیرند.با تکامل قطعات و مدارات الکترونیکی ،حجم مدارات کوچک و مصرف توان آنها کمتر شده است.

        به این ترتیب،تعداد برد ها کمتر شده و تمام قطعات بر روی شاسی مادر قرار می گیرند.به طوری که امروزه تلویزیون های تک چیپ ساخته می شوند که تقریبا تمام قطعات و مدارات فقط در داخل یک آی سی قرار می گیرند.در تلویزیون های قدیمی معمولا از صفحه نمایش crt استفاده می شد.استفاده از این نوع نمایشگر ،سبب اضافه شدن مدارات اصلاح کننده نظیر است وست،همگرایی،مغناطیس زدا و امثال آن می باشد.به مرور زمان شکل و نحوهی استفاده از این مدارات تغییر پیدا کرده و باعث امثال آن می شود.به مرور زمان شکل و نحوه ی استفاده از این مدارات تغییر پیدا کرده و باعث کوچک شدن حجم قطعات و مدارات شده است.

        انواع تلویزیون و راه های تعمیر LED , LCD

        تلویزیون های قدیمی به صورت تک رنگ ساخته می شدند .با ساخت تلویزیون های رنگی ،استفاده از تلویزیون های سیاه و سفید محدود به سیستم های حفاظتی شده است.از نظر نوع قطعات به کار رفته،تلویزیون ها را به چند دسته می توان تقسیم کرد:

        1.تلویزیون های لامپی : در این تلویزیون ها از لامپ های خالا به عنوان تقویت کننده یکسوساز،آشکار ساز و نمایشگر استفاده می شود.

        2.تلویزیون های هیبرید:تلویزیون های مرکب از قطعات نیمه هادی و لامپ خلا هستند و حد وسط تلویزیون های لامپی و ترانزیستوری محسوب می شوند

        3.تلویزیون های ترانزیستوری: در این تلویزیون ها از قطعات نیمه هادی مثل دیود و ترانزیستور برای آشکار سازی ،یکسوسازی و تقویت سیگنال های صدا و تصویر استفاده می شود.نمایشگر این تلویزیون ها از نوع لامپی است.تعمیر تلویزیون های ترانزیستوری در منزل .

        4.تلویزیون با مدارات مجتمع(IC): با تکامل تکنولوژی الکترونیک و امکان ساخت مدارات و قطعات الکترونیک در داخل یک بسته به نام آی سی ،تلویزیون ها کوچک و کم مصرف شدند.نمایشگر این نوع تلویزیون از نوع لامپی هستند.

        5.تلویزیون های با مدارارت حافظه و ریزپردارنده: با ساخت آی سی های برنامه پذیر و هوشمند،حجم و مصرف به شدت کاهش یافته و امکانات جانبی زیادی به تلویزیون اضافه شد.نمایشگر این نوع تلویزیون ها از نوع لامپی هستند.

        6.تلویزیون های با نمایشگرهای غیر CRT: با اضافه شدن میکرو کنترولر و مدارات دیجیتال به تلویزیون و تکامل نمایشگر ها،به مرور زمان نمایشگرهای پلاسما ،LCD و پروجکشن در تلویزیون به کار گرفته شدند.
        از نظر نحوه پردازش و مرور تصویر،تلویزیون ها را به دو دسته دیجیتال و آنالوگ تقسیم بندی می کنند.لازم به ذکر است تلویزیون دیجیتال که در سیستم های ماهواره ای و کابلی برای ارسال و دریافت تصویر استفاده می شود،با مفهوم دیجیتالی که در مدارات گیرنده قدیمی و آنالوگ استفاده می شود متفاوت است.






        نمایشگرهای کریستال مایع LCD

        نمایشگرهای LCD با توجه به قیمت،ابعاد و کیفیت از رایجترین نمایشگرهای موجود هستند.

        مزاياي Ultra HD
        وضوح بالاي حيرت انگيز، اصلي‌ترين مشخصه کيفي تلويزيون‌هاي Ultra HD است که آن‌ها را نسبت به خيل ديگر محصولات متمايز مي‌کند. Ultra HDها از وضوحي چهار برابر تلويزيون‌هاي فعلي Full HD و بلو-ري‌ها برخوردارند و تصاوير را در ابعاد 2160*3840پيکسل به نمايش مي‌گذارند. کيفيت اين تصاوير باورنکردنيست. سطح جزئيات آن‌ها را نمي توان به هيچ وجه با هيچ يک از فناوري‌هاي ديگر مقايسه کرد و به نظر مي‌رسد به زودي، روزي مي‌رسد که شگفت زده خواهيم شد چگونه تاکنون بدون وضوح 4kزندگي مي‌کرده‍ايم.

        بلو-ري‌‌هاي Ultra HD

        نحوه ذخيره کردن محتوياتي با اين وضوح بالا در قالب فيزيکي، هر کسي را شگفت‌زده مي‌کند اما بالاخره ما موفق به يافتن يک راه حل شديم: ديسک‌هاي بلو-ري سه لايه‌اي با صد گيگابايت فضاي ذخيره‌سازي براي داده‌ها. در مقايسه، ديسک‌هاي بلو-ري فعلي تنها 25 گيگابايت فضا براي ذخيره‌سازي داده‌ها در اختيار کاربر مي‌گذارند. مطمئناً در حال حاضر هم مي‌توانيد فيلم‌هايي با وضوح Ultra HD بر روي ديسک‌هاي بلو-ري بيابيد اما داشتن يک فيلم که از پايه Ultra HD ساخته شده است، آن هم بر روي يک ديسک، تجربه متمايزي محسوب مي‌شود.

        افزايش مقياس تصاوير به Ultra HD

        با آنکه منتظر راه‌يابي ديسک‌هاي جديد بلو-ري به قفسه‌هاي فروشگاه‌ها و سوپر مارکت‌ها هستيم، مي‌توانيد از استاندارد افزايش مقياس تصاوير به Ultra HD براي تطابق دادن وضوح محتويات کانال‌هاي تلويزيوني، بلو-ري ها، دي‌وي‌دي‌ها و حتي ويدئوهاي يوتيوب با صفحه‌نمايش‌هاي Ultra HD از آن‌ها لذت ببريد. با وجود روش‌هاي خلاقانه و هوشمند براي ايجاد پيکسل‌هاي جديد، فناوري افزايش مقياس تصاوير، دورنمايي زيبا از نحوه به نمايش در آمدن محتويات Ultra HD واقعي بر روي تلويزيون شما ارائه مي‌دهد.


        تماشاي تلويزيون و ويدئوهاي آنلاين با وضوح Ultra HD

        دوست داريد بازي‌هاي جام جهاني 2014 را با وضوح Ultra HD تجربه کرده و از آن‌ها لذت ببريد؟ BBC و Sky پيش‌تر با موفقيت پخش زنده مسابقات ورزشي را با وضوح Ultra HD آزموده‌اند و گزارش‌ها خبر مي‌دهند که نت‌فليکس هم در سال 2014 به ارائه‌دهندگان محتواي Ultra HD اضافه خواهد شد. با توجه به قسمت‌هاي Ultra HD ضبط شده از سريال Breaking Bad، مي‌توان به فرجام خوب اين کار اميدوار بود.


        آشنایی با کپی و فتوکپی و تعمیرات فتوکپی

         تعمیرات فتوکپی 

      • ‏ دستگاه فتوکپی برای انجام عملیات تهیه فتوکپی به مواد مصرفی اولیه نیاز دارد که عبارتند از: -کاغذ سفید (خام)-تونر- دولوپر

        اجزای اصلی دستگاه فتوکپی

        به طور کلی یک دستگاه فتوکپی از اجزا و قسمتهای مختلف ساخته شده است که برای بررسی می توان آن را به سه قسمت اصلی تقسیم نمود .

        *بدنه

        *اجزای مکانیکی

        *اجزای الکترونیکی

        سرپوش اسناد

        ‏برای انجام عملکرد صحیح و کارایی بهتر در هنگام اسکن سند (ارژینال)، از سرپوش (کاور) اسناد استفاده می شود. این سرپوش به صورت متحرک است. برای کپی برداری باید سرپوش را بالا برد. و سند را روی شیشه

        قرار داد. و سپس دوباره سرپوش را روی سند قرار دهیم.

        مبز اسناد (table orginal) ‏

        ‏که به آن شیشه اسناد یا شیشه ارژینال نیز می گویند. برای اسکن سند و شروع کپی برداری باید سند روی شیشه اسناد قرار گیرد.

        سینی خروجی کاغذ ( Paper exit Tray ‏)

        ‏اسناد پس از کپی برداری از این محل خارج و روی سینی خروجی کاغذ قرار می گیرند.

        ضامن آزاد کننده کاست ( grip ‏)

        ‏برای بیرون کشیدن کاست کاغذ باید ضامن آزاد کننده کاست را گرفته و به بالا هل داده و به بیرون ‏بکشیم سپس می توانیم درون آن کاغذ قرار دهیم.

        راهنمای تغذیه دستی ( Manual feed orginal guide ‏)

        ‏زمانی که می خو اهید کاغذ را به صورت تک برگ در محل تغذیه تک برگ قرار دهیم باید ابتدا صفحه متحرک یا راهنمای تغذیه را با اندازه سایزکاغذ تنظیم کنید.

        سینی تغذیه دستی (Manual Feed Tray)

        نام دیگر آن Baypass یا تک برگی است . اگر بخواهیم به صورت تک برگ از دستگاه کپی بگیریم کاغذ سفید (خام ) را در این محل قرار می دهیم .

        پانل اپراتوری (operation panel)

        کنترل دستگاه و انجام کلیه قرامین و دستورات از این قسمت به دستگاه کپی اعمال می شود . در این پانل نشانگر ها ، کلید ها و کلید - نشانگر قرار دارند .

        درپوش جلو (Front cover)

        برای دسترسی به بعضی از قسمت های دستگاه ، سرویس و یا کاغذ گیر کرده و باید این درپوش را باز نمود باید دقت نمود که در حین فتوکپی گرفتن توسط دستگاه این درپوش باز نشود چون با باز کردن آن دستگاه

        بلافاصله خاموش می شود و امکان دارد کاغذ داخل دستگاه گیر کند .

        کلید خاموش و روشن (Power Switch)

        کلید برق اصلی دستگاه است و دستگاه فتوکپی به وسیله آن خاموش و روشن می شود . پاور سوئیچ یک نوع کلید الاکلنگی (seesaw) با یک طرفه است که فقط دو حالت قطع و وصل دارد .

        سینی کاغذ (Paper try)‌

        به این قسمت کاست (Cassette نیز می گویند اگر بخواهیم بیشتر از یک برگ از دستگاه کپی بگیریم باید کاغذ سفید را در این مجل قرار دهیم . کاست محل ذخیره کاغذ جهت کپی برداری است .

        نمای داخلی دستگاه

        فتوکپی دارای اجزای مختلفی است که با آزاد کردن ضامن رها کننده در کپی های رومیزی قسمت بالایی آن از قسمت زیرین جدا شده و بین آن یک فاصله بوجود می اید که از آن برای دسترسی هر چه بهتر به

        قسمتهای داخلی دستگاه می توان استفاده نمود .

        اجزای مکانیکی :

        اجزای مکانیکی در تشکیل کپی از یک سند عملکرد مستقیم دارند و هر چند در آنها قطعات مختلفی بکار رفته است ولی نوع عملکرد کاری آنها مکانیکی است . تمامی این قسمت ها ارتباط کاری نزدیکی با یکدیگر

        دارند . و ما اکنون بنابر اولویت به بررسی کلی این قسمت ها می پردازیم .

        اپتیک (optic) : اولین مرحله تشکیل تصویر در دستگاه فتوکپی است که محل آن در زیر صفحه شیشه ای بالای دستگاه قرار دارد .

        یونیت شارژ (Charger unit) : عمل باردار کردن یا فعال کردن درام به عهده یونیت شارژ است و در بالای درام قرار دارد و با باز کردن درب جلو قابل مشاهده است .

        درام (Drum) : لوله ای استوانه ای زرشکی رنگی می باشد که ابتدا تصویر کپی بر روی آن تشکیل می شود .

        یونیت ترانسفر (Trancfer Charger ):

        عمل انتقال تونر از سطح درام به کاغذ را انجام می دهد .

        هیتر : نام دیگر آن فیوزینگ است . در این بخش تونر ها با فشار دو پرس که یکی در زیر قرار دارد و یکی در رو که با درجه حرارتی که در دستگاه های مختلف متفاوت است و حداقل 200 درجه می باشد پخته شده و به

        خورد الیاف کاغذ می روند حال سوال اینکه چرا این تونر ها به پرس بالایی نمی چسبند ؟ چون که این پرس از جنس تفلون می باشد و همانطور که می دانید تفلون ماده است که نچسب است . هیتر آخرین مرحله

        تشکیل تصویر است .

        یونیت تغذیه کاغذ ( Peper feeding Unit)

        یونیت تغذیه کاغذ از دو قسمت تشکیل می شود .

        محل های تغذیه کاغذ : مجل تغذیه کاغذ در دو دستگاه فتوکپی از دو قسمت تک برگ (by Pass) و چندی برگی انجام می شود .

        یونیت ترانسفر (Trancfer Charger ):

        عمل انتقال تونر از سطح درام به کاغذ را انجام می دهد .

        کاغذ کش ها :

        انتقال کاغذ در دستگاه به عهده کاغذ کش هاس است . که شامل کاغذ کش ورودی کاغذ داخلی و کاغذ کش خروجی است .

        یک قسمت دیگر که در تشکیل تصویر نقش دارد ولی به لحاظ ارتباطی که با اجزای دیگر دارد آن را نیز در همین قسمت توضیح می دهیم .

        یونیت درایور (main drive unit)‌:

        مجموعه چرخ دنده ها و تسمه هایی است که نیروی موتور الکتریکی اصلی دستگاه فتوکپی را به قسمت های دیگر می رساند .

        یونیت ترانسفر (Trancfer Charger ):

        عمل انتقال تونر از سطح درام به کاغذ را انجام می دهد.