بهاره

بهاره

بهاره

بهاره

آشنایی با دوره های MTCTCE,MTCRE,MTCWE,MTCNA از کمپانی میکروتیک و شرایط گرفتن مدرک بین المللی این دوره ها

عنوان :معرفی بزرگترین کمپانی تلید محصولات حرفه ای شبکه و آشنایی با تاریخچه دوربین های مدار بسته

آشنایی با شرکت میکروتیک و معرفی دوره های آموزش MTCTCE,MTCRE,MTCWE,MTCNA

آموزش میکروتیک 

یکی از ویژگی های میکروتیک پایداری آن است. MikroTik همانند یک روتر قوی از سرعت بوت بالا و عملکرد خودکار بدون نیاز به هیچ گونه login یا استارت کردن هر نوع سرویس بر خوردار است.

علاوه بر دسترسی محلی می توان MikroTik را به وسیله Telnet و SSH و Web server داخلی آن و رابط ویندوزی ارائه شده به همراه MikroTik به نام Winbox تنظیم کرد.

دیگر قابلیت قابل توجه MikroTik سرعت نصب و سرعت تنظیمات آن است. میکروتیک در عرض چند دقیقه نصب و براحتی تنظیم میشود و این قابلیت در آن وجود دارد که بتوان تنظیمات آن را Import و Export کرد.

این دوره یعنی دوره های آموزشی میکروتیک در قالب ادواری حرفه ای و کامل می باشد که با برگزاری کلاسها در شرکت و یادر نمایندگی های فعال و مورد تایید این شرکت در کشور های مختلف انجام میشود و دانشجو پس از قبولی در این دوره ها قایل به دریافت مدارک بین المللی معتبر و در نهایت آماده ورود به بازار کار میشود.

دیگر نقطه قوت MikroTik به صرفه بودن آن نسبت به نمونه های مشابه سخت افزاری است. با خرید یک عدد RouterOs و یک سرور با قدرتی متناسب با کار ما میتوانیم کارایی گرانفیمت ترین سخت افزارهارا با چندین برابر هزینه کمتر داشته باشیم. البته بماند که ما اکثرا از ورژن های کرک شده استفاده کرده و آنچنان پهنای باندی نداریم که بیشتر از یک کامپیوتر P3 نیاز شود.در ادامه بعد از توضیح و آموزش NAT, Filtering توسط MikroTik به یک مثال برای یادگیری بیشتر خواهیم پرداحت.

NAT:

NAT یا Network Address Translation یک استاندارد در اینترنت است که به کامپیوتر های داحل یک شبکه این اجازه را می دهد که از یک رنج IP برای ارتباط داخلی و از یک رنج دیکر برای ارتباط خارجی استفاده کنند. به شبکه داحلی که از NAT استفاده می کند اصطلاحا Natted Network می گویند. برای ایجاد NAT باید در شبکه داخلی یک عدد NAT gateway داشته باشیم که ترجمه آدرسها در آن صورت گیرد.

در کل 2 نوع NAT وجود دارد

SRCNAT یا Source Nat :از این فرم Nat وقتی استفاده میکنیم که می خواهیم IP های Invalid یک شبکه داخلی یا Natted Network را به یک Valid IP ترجمه کنیم.در این حالت هر پکتی که به gateway برسد IP آن به یک Valid IP ترجمه گشته و بر روی اینترنت ارسال می شود. عکس این عمل برای پکت هایی که به پکت های قبلی Reply می شوند صادق است و عکس این عمل صورت میگیرد.

DSTNAT یا Destination Nat :این فرم NAT را وقتی انجام می دهیم که بخواهیم یک شبکه private را برای شبکه public خود قابل دسترسی قرار دهیم. در این عمل Valid IP خود را به Invalid IP ترجمه میکنیم.

این دوره یعنی آموزش MTCNA در قالب ادواری حرفه ای و کامل می باشد که با برگزاری کلاسها در شرکت و یادر نمایندگی های فعال و مورد تایید این شرکت در کشور های مختلف انجام میشود و دانشجو پس از قبولی در این دوره ها قایل به دریافت مدارک بین المللی معتبر و در نهایت آماده ورود به بازار کار میشود.

دوره های آموزش میکروتیک

دوره MTCWE

MTCWE - MikroTik Certified Wireless Engineer

آموزش MTCWE به طور تخصصی روی مباحث وایرلس تکیه می کند. پیش نیاز این دوره MTCNA می باشد که دانشجویان می توانند پس از گذراندن دوره پیش نیاز بدون گذراندن دوره های دیگر وارد دوره MTCWE شوند. در این دوره دانشجو با مباحث پایه ای وایرلس ، استانداردها ، پروتکل ها آشنا می شود و پس از اتمام دوره دانشجو می تواند یک شبکه وایرلس مبتنی بر تجهیزات میکروتیک را راه اندازی و نگهداری نماید.

دوره MTCNA

MTCNA - MikroTik Certified Network Associat

آموزش MTCNA اولین دوره آموزشی میکروتیک می باشد که حداقل پیش نیاز این دوره اطلاعات پایه TCP/IP می باشد.

دانشجو در این دوره با RouterOS و تجهیزات میکروتیک آشنا شده و توانایی راه اندازی سرویس های Firewall , QOS , DHCP , Hotspot , Proxy را دارد . همچنین با مباحث پایه ای Wireless , Routing , Tunneling آشنا می شود.

دوره MTCRE

MTCRE - MikroTik Certified Routing Engineer

هدف آموزش MTCRE تربیت مهندس مسیریاب در شبکه های مبتنی بر تجهیزات میکروتیک می باشد. پیش نیاز این دوره MTCNA می باشد . دانشجویان در این دوره با مباحث مسیریابی استاتیک و شبکه خصوصی مجازی و مباحث مربوط به OSPF , MME آشنا می شوند.

دوره آموزش MTCUME

MTCUME - MikroTik Certified User Management Engineer

این دوره به مباحث مربوط به سرور های Radius و مدیریت کاربر می پردازد . پیش نیاز این دوره MTCNAمی باشد.

این دوره به طور ویژه به پروتکل های PPPمی پردازد. پروتکل های PPTP , L2TP , PPPOE, IPSec در این دوره مورد بحث قرار می گیرند . علاوه بر آن به مفهوم Radius Server & Clientاشاره می شود.

دوره MTCTCE

MTCTCE - MikroTik Certified Traffic Control Engineer

آموزش MTCTCE به مباحث مربوط به کنترل ترافیک شبکه های میکروتیک می پردازد که پیش نیاز آن دوره MTCNA می باشد. در این دوره به مباحث مربوط به پروسه های انتقال دیتا و Packet Filtering پرداخته می شود؛ همچنین مباحث QOS , Web Proxy به صورت پیشرفته در این دوره آموزشی مورد بحث قرار می گیرد.

دوره MTCINE

MTCINE - MikroTik Certified Inter-Networking Engineer

آموزش MTCINE از دوره های پیشرفته در زمینه مسیریابی به حساب می آید. پیش نیاز این دوره MTCNA & MTCRE می باشد. دانشجو در این دوره با مباحث BGP , MPLS به صورت پیشرفته آشنا می شود.

آشنایی با دوربین مدار بسته و انواع آن و اطلاعاتی در ارتباط با آموزش تعمیر دوربین مدار بسته

با توجه به نیاز روزافزون اماکن عمومی,خصوصی,نظامی,تحصیلی و ...و سیل استفاده فراوان از دوربین های مدار بسته جهت برقرای امنیت و کنترل عبور و مرور و غیره در سوی دیگر خرابی این دوربین ها به دلایل گوناگون باعث نیاز روز افزون به متخصصین حرفه ای جهت تعمیر دوربین ها توسط افرادی که آموزش تعمیر دوربین مدار بسته را دیده اند شده است.

تعمیر دوربین مدار بستهَ 

دوربین های مدار بسته معمولا برای نظارت بر اماکن داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرند و بسته به شرایط محیط انواع مختلفی دارند.اولین دوربین مدار بسته در سال 1942 توسط ارتش آلمان برای نظارت بر

چگونگی شلیک موشک V2 در ایستگاه پرتاب این موشک نصب شد. حدود 7 سال بعد در آمریکا سیستم های مدار بسته تجاری به بازار آمد با نام Vericon و جالب توجه است که استفاده از این دوربین ها نیازی به مجوز دولتی نداشته است.

اولین دوربین‌های تحت شبکه در سال ۱۹۹۶ توسط شرکت "Axis" با استفاده از پایه نرم‌افزاری لینوکس (Linux) تولید شد، این دوربین‌ها براساس استانداردهای HTTP و RTSP طراحی گردیده بود و از استانداردهای IP و شبکه برای ارسال تصاویر در قالب اطلاعات (Data) استفاده می‌کرد.استفاده از دوربین‌های تحت شبکه به علت بالا رفتن قابلیت‌های آنها نسبت به گذشته روز به روز درحال افزایش است.










دوربین های مداربسته معمولا طوری ساخته می شوند که با ولتاژ 12 ولت DC کار کنند. از انجایی که ولتاژ برق شهر 220 ولت AC است شما نیاز خواهید داشت تا از آداپتور یا منبع تغذیه برای تبدیل 220 به 12 استفاده کنید.

منبع تغذیه 12 ولتی را براساس میزان آمپراژ انها طبقه بندی می کنند. هرچه تعداد دوربین های بیشتری داشته باشید به تعداد آداپتورهای بیشتر یا یک منبع با آمپراژ بالاتر نیاز دارید.

به صورت عمومی مصرف هر دوربین مداربسته را 1 آمپر در ولتاژ 12 ولت در نظر می گیرند (مصرف واقعی دوربین معمولا به نصب این مقدار هم نمی رسد) بنابراین در صورت داشتن 5 دوربین شما به 5 آداپتور 1 آمپری یا یک

منبع تغذیه 5 آمپری نیاز خواهید داشت. در صورتی که دوربین مدار بسته شما دارای چراغ های دید در شب پرقدرت است سعی کنید منبع تغذیه با آمپر بالاتری را در نظر بگیرید.

آسیب دیدن منابع تغذیه در سیستم های مداربسته بسیار رایج است. دلیل این امر معمولا، انتخاب منابع بدون توجه به کیفیت آنها و یا با امپراژ پایین تر از استاندارد است.

ولتاژ کار دوربین های PTZ معمولا متفاوت از دوربین های عادی است (معمولا 24 ولتی) و ممکن است دارای منبع تغذیه مجزا باشند.

تعمیرات دوربین مدار بسته

کاربردهای دوربین مداربسته

کاربرد اصلی و عمده دوربین های مداربسته در سیستم های حفاظتی است اما کاربرد های آن به سیستم های حفاظتی محدود نبوده و از آن فراتر میرود کاربردهایی از قبیل کاربردهای پلیسی ، نظامی، فضایی ،صنعتی ،

کنترل ترافیک ، ارتباطات ویدیویی، و تصویر برداری نامحسوس.که این استفاده گسترده باعث نیاز روز افزون به متخصصان تعمیرات دوربین مدار بسته شده است.

در صورتی که می خواهید مشکل دوربین مدار بسته را عیب یابی کنید و قصد تعمیر دوربین مدار بسته را دارید می بایست به نکاتی مانند قطعی دوربین مداربسته- قطعی منبع تغذیه دوربین مدار بسته- قطعی کابل تصویر دوربین مدار بسته توجه کرد.

قطعی دوربین مداربسته:

در واقع قطعی در دوربین مدار بسته می تواند به یکی از دلایل زیر مرتبط باشد.

قطعی منبع تغذیه دوربین مدار بسته: این اشکال به علت خرابی منبع تغذیه یا قطعی سیم برق دوربین مدار بسته به وجود می آید. برای اطمینان از قطعی برق دوربین مداربسته می توان با کمک یک دستگاه ولت متر،

تغذیه دوربین مدار بسته را بررسی نمود.

قطعی کابل تصویر دوربین مدار بسته: این اشکال ممکن است به علت قطع کابل تصویر دوربین مدار بسته و یا قوی نبودن اتصالات کانکتور BNC و یا شبکه اتفاق بیفتد که برای بررسی این مشکل می توان یک سر از کابل

کواکسیال RG59 را اتصال کوتاه کرده و سر دیگر آن را با یک دستگاه اهم متر کنترل نمود.

خرابی دوربین مدار بسته:

خرابی در دوربین مدار بسته می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. در صورت بروز مشکل و عدم رفع آن می بایست دوربین فوق را به شرکت تحویل و از خدمات گارانتی استفاده نمائید.

عدم ضبط تصاویر دوربین مدار بسته: مشکل عدم ضبط تصاویر دوربین مدار بسته توسط دستگاه های ضبط DVR یکی از رایج ترین اشکالات سیستم های حفاظتی دوربین مداربسته به شمار می رود. این مشکل عمدتا به

علت خرابی هارد دیسک دستگاه DVR اتفاق می افتد که در بیشتر موارد با تعویض هارد دیسک مشکل به وجود آمده برطرف خواهد گردید و در صورت عدم رفع مشکل می بایست دستگاه DVR مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

تجهیزات کارگاه الکترونیک برای تعمیر دوربین مداربسته

کارگاه

هر فردی برای موفقیت در کارهای الکترونیک و حرفه ای بودن نیاز به کارگاه و ابزار کافی می باشد.با تجربه ترین اشخاص هم بدون ابزار مناسب کارایی در این زمینه نخواهند داشت ،پس انتخاب یک کارگاه و لوازم با کیفیت از

مهتیرین کارهایست که یک حرفه ای در الکترونیک انجام می دهد .

کارگاه :

کارگاه الکترونیک عبارت از محلی آرام و با شرایط نور و دما مناسب که بسته به کارگاه آزمایشگاهی یا تعمیراتی اندازه و محل آن متفاوت است.بهترین شکل محیط کارگاه بصورت مستطیلی و دارای تهویه مناسب و محیط ایمن

می باشد.

مهمترین اقدام بعد از انتخاب کارگاه چیدمان وسایل و ابزار می باشد که از میز کار گرفته تا لوازم اندازه گیری باید در جای مناسب خود قرار گیرد.

تفاوت کارگاه تعمیرات و آزمایشگاهی در اندازه میز کار و تجهیزات اندازه گیری موجود در آن می باشد.

میزکار :

میز کار آزمایشگاهی داری عرض حدودا نیم متر و دارای پنل بلندی در جلو برای قرار گیری تجهیزات مانند ولت متر و اسیلوسکوپ منبع تغذیه و... جهت کارگاه های الکترونیک و همچنین کارگاه های تعمیر دوربین مدار بسته می

باشد .میزها آزمایشگاهی بصورت اماده موجود می باشد.میز کار تعمیرات دارای اپشن های متفاوتی می باشد که بسته به نوع دستگاهای در حال تعمیر امکانات متغییری دارد در ساده ترین حالت عرض حدود یک متر و طول

دو متر وبیشترمی تواند باشد و تجهیزات بصورت پرتابل (سیار) می باشد . سطح میز صاف و از نوعی باشد که لایه ضد خش داشته باشد .میز کار دارای کشو های می باشد که برخی ابزار در آن جای می گیرد مانند انبردست

، سیم چین ، انواع پیچ گوشتی ، خط کش فلزی ، میکرومتر، و غیره .و همچنین یک عدد میز فلزی که گیره روی آن بسته شده باشد نیز در کارگاه مورد نیاز می باشد ، این میز هم دارای کشو می باشد که انواع سوهان و اره

، چکش ، سمبه ، سمباده ، و… در آن قرار میگیرد.تعدادی پریز برق شهری اضافه نیز علاوه بر دیوارها بر روی میزها قرار دارد و یک عدد پریز با لامپ سری جهت تست دستگاهای تعمیری مورد نیاز می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.