بهاره

بهاره

بهاره

بهاره

مهاجرت به سوئدو فرصت شغلی درسوئد

دیدنی های فوق العاده و همه چیز درباره مهاجرت استرالیا



برای تماشای این ویدئو در آپارات و یوتیوب روی لینکهای زیر کلیک نمایید.

ویدئوی مهاجرت به کاناداو میزان درآمدآن در یوتیوب

ویدئوی مهاجرت به کاناداو میزان درآمدآن در سایت منتو میگریت

کانادا:


کانادا شمالی ترین کشور قاره ی آمریکا و دومین کشور بزرگ جهان است که از شمال به اقیانوس منجمد شمالی، از شرق به اقیانوس اطلس، از غرب به اقیانوس آرام و از جنوب به کشور آمریکا منتهی می شود. مساحت کلی کشور کانادا ۹٫۹۸۴٫۶۴۰ کیلو متر مربع می باشد. از نگاهی دیگر کشور کانادا ۶ برابر ایران و ۴۰ برابر کشور انگلیس است.
کانادا به ۱۰ استان و ۳ قلمرو تقسیم شده‌است. استان‌ها در مجموع استقلال زیادی از دولت مرکزی دارند، اما، درجهٔ این آزادی عمل در نزد قلمروها کمتر است. مهم‌ترین استان از لحاظ اقتصادی و سیاسی، استان انتاریو می‌باشد که شهرهای تورنتو و اتاوا در آن قرار دارد. کبک، آلبرتا، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نووااسکوشیا، اونتاریو، جزیرهٔ پرینس ادوارد و ساسکاچوان استان‌های این کشور هستند. ۳ قلمروی آن خطهٔ شمال غرب، نوناووت و یوکان است.
جمعیت کانادا بر طبق آخرین گزارش اداره آمار کانادا ، بیش از سی و سه میلیون و ششصد هزار نفر است. حدود ۸۰٪ مردم کانادا در شهرهایی که کمتر از ۲۵۰ کیلومتر تا مرزهای آمریکا فاصله دارند زندگی می‌کنند.


اقتصاد کانادا:


کانادا یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان محسوب می‌شود و اقتصاد آن از تنوع و گوناگونی فراوانی برخوردار است. کانادا در بین ۱۰ کشور اول تولید کننده دنیا قرار می گیرد. بیشترین شرکت های تولیدی کانادا در ۲ استان کبک و انتاریو قرار دارند. از تولیدات کشور کانادا می تواند به مواد غذایی، چوب، کاغذ، تولیدات فلزی، صنایع شیمیایی و نفت اشاره کرد.

که مطالعه جدید درباره سیاست مهاجرت به کانادا نشان داد که افرادی که به عنوان مهاجران ماهر و مستقل به کانادا می آیند دارای بالاترین سطح درآمد در بین چهار طبقه مهاجرین می باشند. محققان به این نتیجه رسیدند که کانادا باید به تمرکز خود بر مهاجرین ماهر ادامه دهد. همچنین محققان امیدوارند که مطالعات آن ها بر سیاست های آتی مهاجرت به کانادا تاثیرگذار باشد.

مطالعات دانشگاه کویین، پیرامون تفاوت درآمدهای مهاجرینی بوده است که بر اساس طبقات مختلف مهاجرتی مورد پذیرش قرار گرفته و به کانادا آمده اند. این محققان به بررسی ۱۰ سال اول پس از مهاجرت در سه دوره زمانی مختلف: سال های ۱۹۸۲، ۱۹۸۸ و ۱۹۹۴ پرداختند.

چهار طبقه مهاجرتی شامل: متقاضیان مهاجرت که دارای مهارت های اولیه هستند، مهاجران مشارکت کننده در طرح های اقتصادی، مهاجران طبقه خانواده و پناهندگان می باشند.

این مطالعات نشان داد که: "میانگین درآمد در بازه ده ساله [در هر سه دوره مطالعاتی] در بین مهاجرین اقتصادی ماهر به این صورت است که در مردان حدود ۳۰ تا ۳۷ درصد و در زنان حدود ۳۹ تا ۵۶ درصد بیشتر از میانگین درآمد کلیه مهاجرین است".

در بین چهار طبقه مهاجرتی، مهاجران طبقه خانواده و پناهندگان با کمترین سطح درآمد مواجه بوده اند.

مطالعات نشان داده است که: "پناهندگان، چه زن و چه مرد، با کاهش سطح درآمد واقعی خود در هر سه دوره مطالعاتی مواجه بوده اند".

با وجود این، پناهندگان در اولین دهه حضور خود در کانادا شاهد بالاترین میزان رشد درآمد بوده اند.

مهاجران ماهر و مستقل علی رغم داشتن بالاترین سطح حقوق در بین تمامی طبقات، دارای پایین ترین سطح رشد در ۱۰ سال اول زندگی خود در کانادا بوده اند.

همچنین مطالعات نشان داد که رکود اقتصادی، تاثیر منفی بر سطوح درآمدی مهاجرین و میزان رشد آن داشته است. این تاثیر منفی در بین مهاجرین مرد نسبت به مهاجرین زن بیشتر مشاهده شده است.

مهاجرینی که در دوره مطالعاتی ۱۹۸۸ در کانادا ساکن شده اند نسبت به دو دوره دیگر، از پایین ترین سطح درآمد و میزان رشد مواجه بوده اند که دلیل این امر، وجود رکود اقتصادی در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی می باشد. بیشترین سطح رشد نیز در دوره مطالعاتی ۱۹۹۴ مشاهده شده است؛ چرا که در این بازه ۱۰ ساله شاهد هیچ گونه رکود اقتصادی نبوده ایم.

این مطالعه نشان داد که: "از آن جا که مهاجرین ماهر و مستقل اساسا دارای بیشترین سطح درآمد در ۱۰ سال اول پس از اقامت می باشند، بنابراین کانادا باید توجه بیشتری به مهاجران ماهر نشان دهد و نبایستی از میزان پذیرش مهاجرین جدیدی که در طبقه متخصص و کارگر ماهر قرار دارند بکاهد.

 گرفتن اقامت استرالیا - استرالیا - استرالیا 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.