بهاره

بهاره

بهاره

بهاره

چینش وسایل در خانه

عنوان: چیدمان مبلمان در خانه کوچک

این مقاله درباره ی طراحی دکوراسیون می باشد.

طراحی دکوراسیون زیبا برای خانه های کوچک و ساکنان آن دارای اهمیت های ویژه ای است. باید اعتراف کنم که ظرافت ها در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک بسیار بیشتر از خانه های بزرگ و وسیع به چشم می آید در مطالب قبلی بارها درباره ی نحوه طراحی دکوراسیون خانه های کوچک بحث کرده ایم و تصاویر زیادی به شما نشان داده ایم اما این ظرافت ها و تفاوت سلیقه ها و امکانات باعث می شود همواره نیازمند طراحی های جدید و متفاوت باشیم در ادامه به بررسی طراحی دکوراسیون زیبا برای خانه های کوچک می پردازیم. طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی در خانه های کوچک دارای تکنیک ها و ویژگی های بسیار ظریفی است. ما باید با توجه به ابعاد محدود و فضای کم دکوراسیونی در اتاق پذیرایی طراحی کنیم که بتواند شرایط پذیرایی از مهمانان ما را به خوبی دارا باشد. دور از ذهن نیست اگر بگوییم اتاق پذیرایی در نگاه بسیاری از مهمانان ویترین خانه ی ماست و ایجاد طراحی زیبا و با سلیقه برای دکوراسیون اتاق پذیرایی به گونه ای نشانگر نظم و شخصیت اعضای خانواده مخصوصا بانوی خانه است. خانه های کوچک ارمغان زندگی مدرن امروز است که ممکن است حسرت خیلی چیزها را به دل شما بگذارد. داشتن اطلاعاتی درباره شکل طراحی و چیدمان فضای خانه می تواند کمک زیادی به شما بکند. اگر دل تان می خواهد بهترین استفاده را از فضای خانه کوچک تان داشته باشید باید برای خرید و البته چیدمان وسایل آن نکته هایی را بدانید. نکته هایی که خانه کوچک شما را دلباز و دوست داشتنی می کند.

 دانستن چگونگی چیدمان درست مبلمان، نه تنها احساس راحتی به شما می دهد، بلکه می تواند خانه را بزرگ تر نشان دهد و به شما کمک کند تا وسایل بیشتری در آن فضای کم جا دهید. اگر مبلمان را به شیوه ای نامناسب در خانه بچینید، فضای خانه را کوچک تر خواهید کرد. طرح، رنگ و جنس مبلمان در این باره اهمیت ویژه ای دارد. اولین قدم در طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی، فهرست کردن لوازمی که ممکن است در طراحی خود از آن ها استفاده نمایید، است. به فهرست خود نگاه کنید و با قلم دور لوازم ضروری که امکان تعویض و یا کنار گذاشتن آن ها مانند مبلمان و… وجود ندارد را خط بکشید. حال لوازم غیر ضروری که فضای اتاق پذیرایی شما را کم می کند را از این فهرست حذف نمایید. لوازم باقی مانده در فهرست را که جزئی از وسایل ضروری و حذف شده نمی باشند در در لیست انتظار قرار دهید تا در هنگام طراحی چیدمان پذیرایی و شناسایی بیشتر فضاها بتوانید بهتر در مورد آن ها تصمیم بگیرید. مبل و صندلی بزرگ، کوچکی اتاق را بیشتر نشان می دهد. صندلی های لوله ای و بدون دسته به شکل ظریفی با فضاهای کوچک جور درمی آید، البته بهتر است مبلمان چند کاره تهیه کنید تا در فضا صرفه جویی شود؛ برای مثال می توان دور یک میز ناهارخوری کوچک را به جای صندلی، مبل قرار داد تا فضای هال و غذاخوری را به هم متصل کرد. میزهای عسلی کوچک نیز برای مبلمان کوچک تان بسیار مناسب است. اگر می خواهید کف اتاق را خالی بگذارید، بهتر است مبلمان را در جهت های مختلف بچینید؛ مثلا می توانید هال خانه را با یک میز کوچک غذاخوری، مبل و صندلی در گوشه ای از اتاق پر کنید. در گوشه ای دیگر، رایانه، تلویزیون یا وسایل کاری خود را قرار دهید به علاوه قرار دادن میزی نیم دایره زیر یک پنجره، فضای صبحانه یا میز کاری شما را تشکیل خواهد داد. می توانید از مبل هایی استفاده کنید که شکلی جالب ولی ساختاری ظریف دارند؛ مثلا مبل های گرد ولی ظریف، هم شیک هستند و هم نظم خاصی به خانه تان می دهند. همچنین مبلمانی تهیه کنید که رنگ روشن مثل قهوه ای مایل به زرد، سفید یا خاکی داشته باشند. رنگ های روشن تر، فضا را بیشتر و بزرگ تر نشان می دهد.

چیدمان مبلمان در خانه کوچک اهمیت زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل دارد و باید به طراحی مبلمان در منزل کوچک توجه کرد. طراحی دکوراسیون زیبا برای خانه های کوچک و ساکنان آن دارای اهمیت های ویژه ای است. باید اعتراف کنم که ظرافت ها در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک بسیار بیشتر از خانه های بزرگ و وسیع به چشم می آید در مطالب قبلی بارها درباره ی نحوه طراحی دکوراسیون خانه های کوچک بحث کرده ایم و تصاویر زیادی به شما نشان داده ایم اما این ظرافت ها و تفاوت سلیقه ها و امکانات باعث می شود همواره نیازمند طراحی های جدید و متفاوت باشیم در ادامه به بررسی طراحی دکوراسیون زیبا برای خانه های کوچک می پردازیم.طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی در خانه های کوچک دارای تکنیک ها و ویژگی های بسیار ظریفی است. ما باید با توجه به ابعاد محدود و فضای کم دکوراسیونی در اتاق پذیرایی طراحی کنیم که بتواند شرایط پذیرایی از مهمانان ما را به خوبی دارا باشد.دور از ذهن نیست اگر بگوییم اتاق پذیرایی در نگاه بسیاری از مهمانان ویترین خانه ی ماست و ایجاد طراحی زیبا و با سلیقه برای دکوراسیون اتاق پذیرایی به گونه ای نشانگر نظم و شخصیت اعضای خانواده مخصوصا بانوی خانه است.
خانه های کوچک ارمغان زندگی مدرن امروز است که ممکن است حسرت خیلی چیزها را به دل شما بگذارد. داشتن اطلاعاتی درباره شکل طراحی و چیدمان فضای خانه می تواند کمک زیادی به شما بکند.اگر دل تان می خواهد بهترین استفاده را از فضای خانه کوچک تان داشته باشید باید برای خرید و البته چیدمان وسایل آن نکته هایی را بدانید. نکته هایی که خانه کوچک شما را دلباز و دوست داشتنی می کند.دانستن چگونگی چیدمان درست مبلمان، نه تنها احساس راحتی به شما می دهد، بلکه می تواند خانه را بزرگ تر نشان دهد و به شما کمک کند تا وسایل بیشتری در آن فضای کم جا دهید.

اگر مبلمان را به شیوه ای نامناسب در خانه بچینید، فضای خانه را کوچک تر خواهید کرد. طرح، رنگ و جنس مبلمان در این باره اهمیت ویژه ای دارد.

اولین قدم در طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی، فهرست کردن لوازمی که ممکن است در طراحی خود از آن ها استفاده نمایید، است. به فهرست خود نگاه کنید و با قلم دور لوازم ضروری که امکان تعویض و یا کنار گذاشتن آن ها مانند مبلمان و… وجود ندارد را خط بکشید. حال لوازم غیر ضروری که فضای اتاق پذیرایی شما را کم می کند را از این فهرست حذف نمایید. لوازم باقی مانده در فهرست را که جزئی از وسایل ضروری و حذف شده نمی باشند در در لیست انتظار قرار دهید تا در هنگام طراحی چیدمان پذیرایی و شناسایی بیشتر فضاها بتوانید بهتر در مورد آن ها تصمیم بگیرید.مبل و صندلی بزرگ، کوچکی اتاق را بیشتر نشان می دهد. صندلی های لوله ای و بدون دسته به شکل ظریفی با فضاهای کوچک جور درمی آید، البته بهتر است مبلمان چند کاره تهیه کنید تا در فضا صرفه جویی شود؛ برای مثال می توان دور یک میز ناهارخوری کوچک را به جای صندلی، مبل قرار داد تا فضای هال و غذاخوری را به هم متصل کرد. میزهای عسلی کوچک نیز برای مبلمان کوچک تان بسیار مناسب است.اگر می خواهید کف اتاق را خالی بگذارید، بهتر است مبلمان را در جهت های مختلف بچینید؛ مثلا می توانید هال خانه را با یک میز کوچک غذاخوری، مبل و صندلی در گوشه ای از اتاق پر کنید. در گوشه ای دیگر، رایانه، تلویزیون یا وسایل کاری خود را قرار دهید به علاوه قرار دادن میزی نیم دایره زیر یک پنجره، فضای صبحانه یا میز کاری شما را تشکیل خواهد داد.می توانید از مبل هایی استفاده کنید که شکلی جالب ولی ساختاری ظریف دارند؛ مثلا مبل های گرد ولی ظریف، هم شیک هستند و هم نظم خاصی به خانه تان می دهند. همچنین مبلمانی تهیه کنید که رنگ روشن مثل قهوه ای مایل به زرد، سفید یا خاکی داشته باشند. رنگ های روشن تر، فضا را بیشتر و بزرگ تر نشان می دهد.

در این مقاله اشاره ای به دکوراسیون اتاق خواب  شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.