بهاره

بهاره

بهاره

بهاره

استفاده از وسایل دکوری در تزیین دکوراسیون اتاق خواب

عنوان: کمد و اتاق لباس شیک و منظم در طراحی دکوراسیون

این مقاله درمورد دکوراسیون سنتی می باشد.

آشپزخانه به عنوان مهمترین مکان برای هرخانواده ای به شمار می رود و از همین توجه به طراحی دکوراسیون آن اهمیت بسیار بالایی دارد برای داشتن طراحی مدرن و بسیار زیبای آشپزخانه متن زیر را بخوانید.

طراحان دکوراسیون داخلی زمانی که پای‌شان به آشپزخانه می‌رسد، حتما یاد آن قانون طلایی دوران تحصیل می‌افتند؛ قانون مثلث طلایی. به عقیده کارشناسان طراحی هر آشپزخانه‌ای برای خودش یک مثلث طلایی دارد که نباید تحت هیچ شرایطی قاعده آن به هم بخورد. این مثلث با اتصال سینک ظرفشویی، اجاق گاز و یخچال درست می‌شود. درواقع یخچال و سینک ظرفشویی باید در سه راس یک مثلث فرضی در آشپزخانه قرار داده شوند. البته شاید در آشپزخانه‌های کوچک این قانون رعایت نشود اما معمولا در زمان ساخت آشپزخانه‌ها مهندسان معمار حواس‌شان به این نکته هست.

در مثلث طلایی بیشتر فعالیت‌های معمول در آشپزخانه انجام می‌شود و باید آشپزخانه طوری طراحی شود که هیچ وسیله اضافه‌ای در آن قرار نداشته باشد. آشپزخانه هر شکلی که داشته باشد - به شکل L، U یا جزیره‌ای- میانگین فاصله سه منبع مثلث طلایی نباید کمتر از سه متر و بیش از هفت‌و‌نیم باشد. ارتفاع سطح پیشخوان کابینت از زمین باید حدود ?? سانتی‌متر و فاصله افقی از در کابینت تا کابینت روبه‌رو یا هر چیز دیگر حداقل ?? سانتی متر باشد تا فرد به‌راحتی از پیشخوان و کابینت‌ها استفاده کند. اگر به هر دلیلی این اندازه‌ها رعایت نشود در آشپزخانه یا آدم‌ها با هم برخورد می‌کنند یا اینکه کار آشپزی خیلی سخت می‌شود.

آشپزخانه جایی است که در آن نور ضعیف قابل تحمل نیست. این نه تنها یک نکته طراحی و محیطی است، بلکه در زمان کار با اجسام تیز در آشپزخانه، یک مسئله¬ی ایمنی نیز هست. اتاق ها معمولا سه نوع نورپردازی نیاز دارند: نورپردازی کلی برای روشنایی کلی، نورپردازی کاربردی و نورپردازی تاکیدی. در آشپزخانه شما باید نواحی کاری را ارزیابی کنید و روی نحوه فراهم کردن نور مورد نیاز هر نقطه تمرکز کنید. نورپردازی مستقیم در بالای تمام نواحی کاری را لحاظ کنید، از چراغ¬های آویز یا سری آویزهای کوچک در جاهایی که می تواند روشنایی و زیبایی آشپزخانه را افزایش دهد استفاده کنید. قرار دادن آویزها در بالای سینک ظرفشویی ظاهر خوبی ایجاد می کنند، در حالیکه سری آویزهای کوچک، ظاهر و روشنایی میز صبحانه و جزیره¬ی آشپزخانه را بهبود می بخشند. همچنین نصب چراغ ها زیر کابینت راه دیگری است که تضمین می کند میزها نورکافی برای انجام وظایف روزمره خواهند داشت. مهم تر از همه، هرچه نور بیشتری در اتاق داشته باشید، بهتر می توانید عناصر طراحی جذابی را که به فضای آشپزخانه خود افزوده اید، در معرض نمایش بگذارید و شاهد یک دکوراسیون لوکس از این محیط باشید.

هود در آشپزخانه کاربردهای زیادی دارد. مهم‌ترین کار آن کشیدن بو، دود و بخاری است که هنگام آشپزی بلند می‌شود. در واقع هود با این کار، گاز، رطوبت و چربی معلق در هوا را به بیرون از منزل می‌کشد و میزان رطوبت را در حد مناسبی ثابت نگاه می‌دارد. در عین حال، چربی و رطوبت روی سقف و دیوارها نمی‌نشیند و آشپزخانه برای مدت زمان بیشتری تمیز می‌ماند. در صورتی که هود یا دستگاه هواکش در آشپزخانه نصب نباشد، بالا رفتن رطوبت شرایط را برای رشد میکروب‌ها، قارچ‌ها و کپک‌ها فراهم می‌کند. این وسط نوع هود هم در انجام این عملیات سخت خیلی مهم است؛ مساله‌ای که این روزها خیلی‌ها به آن بی‌توجه هستند. برای عده‌ای خریدن یک هود با ظاهری متفاوت خیلی مهم‌تر از کارکرد آن است. برای این افراد فقط یک راه‌حل داریم؛ اولین نفری که پا به خانه‌شان گذاشت و از بوی بد ماهی سرخ کرده روز قبل شکایت کرد، این‌طوری دیگر نه زیبایی آشپزخانه به دردشان می‌خورد و نه به چشم مهمان بینوا می‌آید. پس به جای گشت زدن در دنیای هودهای عجیب و غریب دنبال یک هود ساده با کارآیی بالا باشید. یادتان هم باشد داشتن یک هود بزرگ در آشپزخانه کوچک یا یک هود عجیب بی‌تناسب با گاز بیشتر آشپزخانه‌تان را بی‌قواره می‌کند تا مجلل و امروزی!

در این مقاله اشاره ای به طراحی دکوراسیون شده است.

دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , طراحی دکوراسیون , دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , طراحی دکوراسیون

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.