بهاره

بهاره

بهاره

بهاره

نوجوانان چاق در سال های پیش رویشان دچار مرض قند و بیماری قلبی} می‌شوند

دبیرستانی های چاق در جوانی مبتلابه مرض قند و بیماری قلبی} می‌شوند


 به گزارش مهر، متخصص محمد هاشمی با اشاره به برقراری 11مین کنگره بین المللی بیماری های غدد درون ریز و پ

متابولیسم در روزهای 12 تا چهارده آبان‌ ۹۵ در تالار همایش‌های کالج شهید بهشتی، اشاره کرد:

وی با بیان اینموضوع که تیروئید و دیابت از معمول ترین بیماری های غدد درون‌ریز می باشد، گفت: رژیم غذایی غلط،

سبب ایجاد چاقی و چاقی عامل بروز خیلی از بیماری های غیرواگیر از جمله دیابت است،

به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود برای پیشگیری از بروز دیابت از رژیم غذایی سالم پیروی و فعالیت بدنی متناسب داشته باشند.

 

هاشمی ادامه داد: زمانی که افراد دچار چاقی و اضافه‌وزن می‌شوند طی دهه های آینده عمر احتمال بیشتری برای ابتلا به  دیابت و در نهایت به بیماری های قلبی دارد، اما زمانی که نوجوانان و جوانان در دهه اول و دوم زندگی دچار چاقی می‌شوند در سنین جوانی به دیابت و بیماری قلبی مبتلا می‌شوند. در واقع پیروی نکردن یک رژیم غذایی سالم سن ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی را در کشور کاهش می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه احتمال بروز دیابت در افراد چاق بسیار بیشتر از سایر افراد است، گفت: به همین دلیل این افراد بیشتر در معرض بیماری‌های پرخطر قرار می‌گیرند.

 

دبیر اجرایی یازدهمین کنگره بین المللی بیماریهای غدد درون ریز و متابولیسم، یادآور شد:‌ بررسی بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم، اختلالات فوق‌کلیه، پوکی استخوان، چاقی و غیره از جمله مهم‌ترین محورهای برگزاری این کنگره است گه زبده‌ترین دانشمندان دنیا با حضور در کنگره درخصوص این موضوعات به بحث و گفت‌وگو خواهند پرداخت.

 

هاشمی افزود: یکی از ویژگی‌های بارز این کنگره برگزاری جلسات جداگانه برای گروه پرستاران است که در این قسمت پرستاران می‌توانند هم زمان با اجرای همایش، با آخرین اطلاعات حوزه تشخیص، مراقبت و  درمان  در زمینه بیماریهای شایع غدد درون ریز و متابولیسم دسترسی داشته باشند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.