بهاره

بهاره

بهاره

بهاره

ساخت تارنمای اینترنتی واکنش گرا برای موبایل بخش 3

طراحی تارنمای اینترنتی responsive برای تلفن های همراه قسمت سوم

ساخت سامانه ریسپانسیو قطعا یکی از حرفه ای ترین راه ها برای اینکه پایگاه شما در هر مانیتوری ( با وضوح تصویر متفاوت ) و یا گوشی های تلفن همراه و ... به درستی نمایش داده شود.  طراحی سایت با استفاده از تکنیک واکنش گرا است بدین صورت وب سایت شما در هر صفحه نمایش و یا تلفن همراهی بدون ایراد نمایش داده میشود.

در سایت فروشگاه اینترنتی واکنش گرا  ساختار لایه‌های پایگاه به صورت شناور ساخته می‌شود و با کمک خاصیت  مدیا در تگ لینک  با توجه به ابعاد صفحه ، شیوه نامه های آبشاری مربوطه بار گزاری می‌شود که باعث تنظیم عرض نمایشگر ، سایز متن و ... در ابعاد مختلف می‌شود . ایجاد سایت واکنش گرا برای واکنش سایت نسبت به تغییر دستگاه های مختلف مانند تبلت، موبایل ، لپ تاپ، تلویزیون های هوشمند و همچنین تغییر رزولوشن ها مورد استفاده قرار می گیرد .

در این تکنیک با استفاده از ویژگی های جدید و همچنین طراحی های شناور  پایگاه را بدون نیاز به نسخه های متفاوت برای دستگاه ها و رزولوشن های متفاوت طراحی میکنیم تا بهینه سازی سایت نیز افزایش یابد .

منبع: استفاده از طراحی سایت واکنش گرا برای تلفن های همراه

آموزش شبکه

کد نویسی سامانه واکنش گرا به خاطر موبایل بخش دوم

کد نویسی وب سایت واکنش گرا به خاطر موبایل پارت دوم

بعضی از صاحبان تجارت آنلاین علاقه ای به داشتن دو پایگاه مختلف دارند ، یکی برای سیستم های شخصی و لپ تاپ ها ، دیگری نیز برای نشان دادن درون موبایل ، از طرفی بعضی از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی علاقه ای به طراحی دو سایت متفاوت ندارند و ترجیح میدهند یک سایت قابل نمایش در  سیستم های شخصی ، لپ تاپ ، تبلت ها و موبایل داشته باشند .

ممکن است بعضی از صاحبان تجارت آنلاین نسبت به استفاده کاربران از تلفن های همراه بی تفاوت باشند ، این تعداد از مدیران وب سایت ها باید قید تعدادی از بازدیدکنندگان خود را زده و از سوی دیگر آماده خراب شدن برند خود باشند زیرا بسیاری از بازدیدکنندگان هنگام دیدن این سایت از طریق تلفن همراه با وب سایتی بهم ریخته و نا مرتب رو به رو خواهند شد که قطعا از دید بازدیدکنندگان سایتی نامناسب بوده که بازدیدکننده هیچ علاقه ای به ماندن در آن نشان نخواهد داد و قطعا با این شرایط توقع فروش در این وب سایت توقعی بی جا قلمداد میشود.

منبع: استفاده از طراحی سایت واکنش گرا برای تلفن های همراه


اگر میخواهید جدا از رفع این مشکل بهینه سازی سایت شما نیز افزایش یابد ، ساخت سایت واکنش گرا توصیه ما به شماست.

تعرفه طراحی سایت

طراحی تارنمای اینترنتی واکنش گرا برای تلفن های همراه قسمت اول

کد نویسی وب سایت ریسپانسیو برای موبایل پارت 1

اگر بهینه سازی ساختار سایت به عنوان یک بخش از هسته اصلی استراتژی های شما برای اینترنت مارکتینگ است ، طراحی یک وب سایت که قابل نمایش در تلفن های همراه باشد بسیار پسندیده میباشد . امروزه میزان فروش موبایل در قیاس با فروش کامپیوترهای خانگی و یا لپ تاپ ها پیشی گرفته است همچنین در سال 2014 میزان استفاده از اینترنت توسط موبایل نسبت به سال های گذشته بسیار بیشتر شده است.

به همین علت داشتن پایگاه اینترنتی که به طور کامل و بی هیچ گونه عیب و ایرادی در موبایل قابل دیدن باشد بسیار کار منطقی ای میباشد . اصلا تعجب نکنید اگر به زودی میزان بازدید از وب سایت شما از طریق تلفن های همراه برابر با تعداد بازدیدهای سایتتان از طریق سیستم های شخصی بود و یا حتی ممکن است در آینده ای نزدیک میزان استفاده از اینترنت از طریق تلفن همراه حتی نسبت به میزان استفاده از اینترنت توسط سیستم های شخصی بیشتر شود .

تحقیقات نشان دهنده این میباشد که چیزی در حدود 67 درصد از بازدیدکنندگانی که از طریق موبایل به اینترنت متصل میشوند تمایل زیادی به خرید از این روش نشان میدهند به همین علت شرکت هایی که همواره رفتاری عاقلانه و منطقی در مقابله با علایق بازدیدکنندگان دارند از مدتی قبل اقدام به تغییراتی در پایگاه اینترنتی خود به خاطر نمایش بی عیب و نقص در موبایل داشته و به دنبال ساخت سایتی هستند که در زمان نمایش در تلفن های همراه هیچ فرقی نسبت به نمایش در کامپیوترهای خانگی نداشته باشد. بدین ترتیب میتوانیم به بازاریابی اینترنتیشرکت خود هم ، کمک شایانی نمائیم ، از طرفی میتوانیم در بحث اعتماد سازی نیز بهتر عمل کنیم .

استفاده از طراحی سایت واکنش گرا برای تلفن های همراه

دانلود افزونه درج کامپوننت در مطلب

در این پست مجموعه ای از مقالات را برای شما آماده کردیم .

 غیرفعال  کردن motools

لیست مقالات به شرح زیر است.

پلاگین غیرفعال کردن موتولز motools

یکی از فایلهایی که حجم سایت های جوملایی را افزایش میده فایل موتولز هست .

اگر در سایتهای تست سرعت بررسی کنید با این دو فایل در سایت جوملایی خود متوجه می شوید.

233kb     mootools-more.js
94kb     mootools-core.js

مجموعا این دو فایل 327kb حجم دارند که تقریبا حجم قابل توجهی است .

 

البته گفته می شود موتولز به طور کلی تقریبا 600 کیلوبایت حجم دارد و هر بار هنگام بارگذاری سایت شما بیاد دوباره بارگذاری شود .

حال به توضیح این می پردازیم که موتولز چیست ؟

mootools  یکی از کتابخانه های جاوا اسکریپت است که در جوملا خصوصا در قسمت مدیریت دارای وظایف عملکردی میباشد. خود جاوا اسکریپت بر اساس dom و یا عبارت ساده تر پردازش عناصر صفحه بر اساس واکنش کاربر به این عناصر میباشد.

در برخی از قسمت های سایت نیز از mootools برای جوملا استفاده شده است به عنوان قسمت هایی همچون لاگین کاربران و یا ویرایش مطلب از سمت سایت در قسمت سرپرستی این استفاده بسیار بیشر است پس کلا نمیتوانیم mootools را از جوملا حذف نماییم چرا عملکرد سیستم دچار مشکل میشود اما میتوانیم آن را کنترل نماییم و مشخص نماییم در کجا این 600 کیلو بایت تحملی بارگزاری شده و در کجا بارگزاری نشود.

خب حال ما برای این مشکل یک راه حل ارائه دادیم پلاگین فعال کردن و غیر فعال کردن موتولز .

مثلا ما میخواهیم صفحه اصلی سبک باشد پس در پلاگین تعیین می کنیم موتولز برای منوی صفحه اصلی غیر فعال باشد.پس برای افزایش سرعت سایت جوملایی خودتون میتونید از این پلاگین استفاده کنید.

 

   دانلود  

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

دانلود پلاگین درج کامپوننت در مطلب و ماژول

امروز میخوام یک پلاگین فوق العاده عالی و کاربردی را معرفی کنم و اون پلاگین درج و نمایش کامپوننت در مطلب هست.

فرض کنید یک کامپوننت فرم ساز دارید و باهاش یک فرم سفارش ساختید . حالا میخواهید زیر مطلب محصولتون فرم سفارش بندازید.

پلاگین درج و نمایش کامپوننت در مطلب

پس بهترین راه استفاده از پلاگین درج کامپوننت در مطلبه .که میتونید فرم سفارشتون که یک منو بهش اختصاص دادید را اینجا فراخوانی کنید.

 

 

اسم این پلاگین به انگلیسی : componentanywhere هست .

بعد از نصب این پلاگین توی مطلبتون کد زیر را قرار بدید

component url

برای مثال فرم سفارشتون در منو با این آدرس هست

yoursite.com/form

پس باید کد را اینطوری بذارید

component form

برای دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید .

   دانلود  

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ماژول روتیتر اخبار برای جوملا 2.5

اکثرا به این موضوع پی بردیم که جوملا در طراحی سایتهای خبری یک ضعف بزرگ داره و اون روتیتر هست . برای اینکه متوجه بشید روتیتر چیه به این مثال توجه کنید .

دکتر رضایی در جمع دانشجویان تهران                                                                                                     <------    روتیتر

جنگ ایران و عراق یک جنگ تحمیلی بود.                                                      <------    عنوان

دکتر رضایی روز پنجشنبه در دانشگاه تهران در سخنرانی خود گفتند که جنگ ما .......       <------   متن

 

 

خب برای این مشکل توسط جوملا یک راه حل ارائه شده و آن هم استفاده از ماژول روتیتر هست .استفاده از این ماژول خیلی ساده است.این ماژول را نصب می کنید.این ماژول مثل اکثر ماژول های خبری مطالب خود را اتوماتیک از مجموعه دلخواه شما میگیره .حالا از این به بعد هر مطلبی خواستید بنویسید در قسمت توضیحات متا متن دلخواه خود را وارد کنید.

ماژول به طور خودکار توضیحات متای شما را به روتیتر تبدیل میکنه و در سایت نمایش میده .

با استفاده از کدهای سی اس اس این ماژول و تغییر اون هم میتونید ماژول را به شکل دلخواه خودتون در بیارید.

امیدوارم به کارتون بیاد.

دانلود ماژول روتیتر

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

افزونه درج ماژول در مطلب برای جوملا

اگر بخوام یک پلاگین فوق العاده عالی و کاربردی را نام ببرم همین پلاگین درج ماژول در مطلبه .

فرض کنید یک مطلب نوشتید و می خواهید زیرش نمونه کارهاتون به صورت اسلاید نمایش داده بشه . خب شما یک ماژول نمایش تصاویر دارید اما نمی دونید چطور این ماژول را داخل مطلبتون نمایش بدید .

ماژول درج ماژول در مطلب

پس بهترین راه استفاده از پلاگین درج ماژول در مطلبه .

 

اسم این پلاگین به انگلیسی : modulesanywhere هست .

بعد از نصب این پلاگین در پایین ادیتور شما یک دکمه ظاهر میشه که روش نوشته insert module .وقتی روی دکمه بزنید یک جعبه باز میشه که میتونید ماژول مورد نظر برای نمایش در صفحه را انتخاب کنید. وقتی انتخاب کردید در داخل مطالبتون عبارتی مثل این نمایش داده  میشه .

module name-module

برای دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید .

   دانلود  

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

افزایش سرعت لود سایت در جوملا

برای افزایش سرعت بارگذاری سایتهایی که با جوملا سخته شده اند من گام هایی را آماده کردم که در پایین توضیح میدم .

گام اول :

اگر سایت شما از جی کوئری استفاده نمیکنه برای مثال عناصر حرکتی و افکتی مثل اسلاید شو ها و ... نداره پیشنهاد من حذف موتولز جوملاست .
برای اینکار میتونید از پلاگین مخصوص اینکار استفاده کنید.پلاگینی که به شما اجازه می دهید در هر صفحه ای که خواستید موتولز را غیر فعال کنید پلاگین غیر فعال کردن موتولز است . و می توانید از اینجا دانلود کنید .

گام دوم : کم حجم کردن تصاویر  و حذف تصاویری که به آنها نیاز ندارید. مقاله روش های کم حجم کردن تصاویر در طراحی سایت را بخوانید .

گام سوم : حذف افزونه ها و ابزارهایی که از سایتهای دیگر خونده میشن و باعث کندی سایت میشن مثل آمار گیر وبگذر و ... یا ابزارهای بلاگ . این ابزارک ها به شدت سرعت لود را کاهش می دهند . و چون گاها سرورهای خیلی قدرتمندی ندارند زمان زیادی نیاز دارند تا بتوانند خدمات دهند . و این سرعت لود شما را خیلی خیلی کند می کند .


 گام چهارم : استفاده از سرورهای ایران  و هاستهای خیلی خوب . هاست سریع و قوی که در افزایش سرعت سایت موثر است .همچنین اگر سرور شما در ایران باشد سرعت انتقال فایلها به علت کم شدن مسافت کمی کمتر می شود و سرعت لود سایت را افزایش می دهد.













گام پنجم :
حذف ماژول هایی که در صفحه اصلی نیاز نیستند .سرعت صفحه اول سایت خیلی مهم است چون این صفحه معمولا مهمترین صفحه شماست و بیشترین بازدید را دارد .

همچنین برای صفحات دیگر هم هرجا به ماژولی نیاز بود آنجا انتشار دهید .و از انتشار همه ماژول ها در همه صفحات خودداری کنید . مثلا ماژول آب و هوا در صفحه سفارشات نیاز نیست.


گام ششم : حذف کدهای اضافی : معمولا سی ام اس ها و سیستم های آماده کدهایی دارند که شما به آنها احتیاجی ندارید . اگر برنامه نویس ماهری هستید و میتوانید کدهای اضافی در سی ام اس مورد نظرتان را تشخیص بدید آنها را حذف کنید.

گام هفتم : فشرده سازی کدها .در جوملا می توانید با استفاده از تکنولوژی gzip  (جی زیپ )  به فشرده سازی کدها و کم کردن حجم سایت بپردازید . برای دریافت اطلاعات بیشتر مقاله آموزش فعال کردن تکنولوژی gzip را بخوانید .


گام آخر :  چک و بررسی : پس از انجام همه مراحل وقت بررسی سرعت سایت است. شما می توانید از سایتهای تست سرعت سایت برای بررسی استفاده کنید .به نظر من بهترینشون همین سایتی هست که من در زیر آدرسش را براتون گذاشتم .

این سایت همه فایلهای سایت شما که هنگام بارگذاری سایت لود می شوند را با زمان لود و حجمشون نشون میده . این سیستم کمک بزرگی میتونه به شما بکنه . اینجوری شما می فهمید چه فایلی زمان بیشتری برای لود از شما میگیره یا حجم زیادی داره .و میتونید نسبت به رفع مشکل اقدام کنید.

سایت تست و بررسی سرعت سایت :    http://tools.pingdom.com/fpt

 کلام آخر : در اینجا این مساله را هم بگم . من با افرادی که میگن در بین سی ام اس ها جوملا نسبت به بقیه خیلی سنگینه را قبول ندارم. اگر بتونیم درست و حرفه ای از جوملا استفاده کنیم اتفاقا میشه سایتهای سبکی هم با اون طراحی کرد .

من خودم با جوملا 2.5 یک سایت داشتم که هم گرافیک نسبتا خوبی داشت و هم در آن تصویر وجود داشت و کل حجم این سایت در حدود 90 کیلوبایت بود .

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
امیدوارم از خواندن این مقالات لذت برده باشید
 
همچنین پیشنهاد می کنم مقاله های زیر را هم بخوانید
 
 
 
 
 
 

تاثیر کاربرپسندی وب سایت در بازاریابی آنلاین قسمت چهارم

ارتباط سادگی پایگاه در بازاریابی اینترنتی قسمت 4

رنگ بندی خوب
داشتن رنگ های مناسب در وبتان نیز باعث افزایش کاربرپسندی سایت شما خواهد شد . فرض کنید وب سایت شما دارای بک گراندی مشکی و فونتی قرمز میباشد ، در این چنین شرایطی کدام بازدیدکننده حاضر است به مدت چند دقیقه در سایت شما به دنبال محصولات مورد نظر خود بگردد ؟! سعی کنید در رنگ آمیزی پایگاه خود از رنگ هایی به کار گیری کنید که چشم کاربر را خسته نمیکند ، این نکته در میزان ماندگاری کاربر در سایت شما بسیار مهم خواهد بود .

قرار دادن قسمت نظرات در سایت
میتوانید با شنیدن انتقادات و پیشنهادات مخاطبین و بررسی نظرات آنها تمامی کاستی های پایگاه خود را مرتفع کرده و علاوه بر جلب رضایت مخاطبین ، سایت خود را نیز بیش از پیش قدرتمند کنید . استفاده از نظرات کاربران میتواند تاثیر زیادی برای سایت شما داشته باشد که یکی از آنها  ، کسب آگاهی شما از نواقص موجود در سایتتان میباشد. در نظر داشته باشید که هیچوقت شما نمیتوانید مانند کاربران به نواقص کوچک و بزرگی مانند ایراد در صفحه تعرفه طراحی سایت خود آگاهی داشته باشید.

سالم بودن لینک های سایت
یکی دیگر از نکات پر اهمیت در زمینه یوزرفرندلی وب سایت شما ، سالم بودن آدرس های صفحاتتان میباشد. لینک های سایتتان از منو تا دکمه های میانبر و آدرس های دانلود گرفته تا پیوندها ، به عنوان مثال اگر لینکی با عنوان طراحی سایت مذهبی دارید حتما دقت کنید تا این آدرس را امتحان کرده تا درست کار کند زیرا اگر بازدیدکننده روی لینک شما کلیک نماید اما لینک آن کار نکند ، کاربر حاضر به خرید از سایتتان نخواهد بود. این مسئله به سئو وب سایت شما نیز کمک خواهد نمود .

منبع : تاثیر کاربرپسندی سایت در بازاریابی اینترنتی

طراحی سایت