بهاره

بهاره

بهاره

بهاره

چاکرا کف دست را به سهولت فعال کنید و نشانه های غیرفعال بودن چاکرا اول را به همراه فعال سازی چاکرای ریشه

چاکرا ریشه که به زبان سانسکریتی (Mūlādhāra) نامیده می‌شود، اولین مرکز انرژی ما هست که اساس و نقطه شروع توسعه را تشکیل می‌دهد.  نیروی حیاتی چاکرا ریشه از زمان لقاح شروع می شود و با تقسیم سلول‌ها در طی جنین سازی، انرژی نیروی حیاتی ادامه می یابد.

ستون فقرات از پایین (چاکرا ریشه) شروع به تکامل می‌کند و به سمت بالا (چاکرا تاج) به حرکت در می‌آید و در انتها اندام‌ها رشد خود را آغاز می‌کنند. چاکرا ریشه با اولین کاری که پس از تولد انجام می‌دهیم مرتبط است و آن سوالات مفهومی مبتنی بر شناخت (تفکر) مانند «آیا من این‌جا هستم؟» و «سیستم خانوادگی» است.

چاکرا ریشه از همه چاکراها غریزی‌تر است و می‌توان آن را مرکز بقا‌ی شما دانست مانند؛ انرژی اولیه، بقا جنگ، پرواز یا پاسخ به انجماد است که از انرژی چاکرا ریشه آغاز می‌شود. این چاکرا طبیعت اولیه و حیوانی شما برای زنده ماندن است. در ادامه علائم بسته بودن چاکرا اول را ذکر می‌کنیم.

این حس ابتدایی جهان است که هر نوزاد تازه متولد شده درگیر آن می‌شود که در اصطلاح می‌گویند کودک “ریشه زایی” می‌کند. نوزاد از طریق دهان و حس بویایی، سر خود را می‌چرخاند، “ریشه” می‌دواند و راه خود را پیدا می‌کند.

کودک برای زنده ماندن و تامین نیاز اولیه خود بدون جستجو به سمت غذا حرکت می‌کند تا اولین تأیید ابتدایی خود را از این جهان بگیرد.
رشد چاکرا ریشه

علائم بسته بودن چاکرا اول در شناخت آن مطرح می‌شود. اولین مرحله،   اعتماد در برابر بی اعتمادی است که ارتباط تنگاتنگی با رشد چاکرا ریشه دارد.

علائم بسته بودن چاکرا اول: عدم تعادل چاکرا ریشه

مهم‌ترین علائم بسته بودن چاکرا اول، عدم تعادل چاکرا ریشه است که منجر به احساس بی‌قراری و کمبود انرژی می‌شود که خود را به صورت اضطراب، نگرانی، وحشت، افسردگی، کینه یا علاقه نشان می‌دهد که از وجود خودمان نشات می‌گیرد.

به عنوان مثال ممکن است با علائمی مانند تهدید شدن، عدم تعلق، عدم اعتماد به نفس و ناامنی را بارها مواجه شده باشید که همگی ناشی از عدم تعادل ریشه است.

از علائم ذهنی برای عدم تعادل در این چاکرا می‌توان به تمرکز ضعیف، بی‌نظمی، بدبینی، تفکر منفی در مورد زندگی اشاره کرد. علائم بسته بودن چاکرا اول می‌توان همه این موارد یا بعضی از آن‌ها را در بگیرد.
علائم بسته بودن چاکرا اول: چاکرا ریشه متعادل

در بند بالا در رابطه با عدم تعادل چاکرا و علائم آن صحبت کردیم با این حال، وقتی چاکرا ریشه متعادل باشد، انرژی آزادانه می‌تواند در جریان باشد تا به افزایش احساس تعلق، امنیت، توانایی انجام کارها و  ایجاد ارزش برای انجام کارها کمک می‌کند.

به سبب فراگیری بیشتر می توانید به کندالینی بروید

علائم بسته بودن چاکرا اول: رنگ چاکرا ریشه

چاکرا ریشه اولین مرکز از هفت مرکز انرژی است و همچنین متراکم‌ترین هفت چاکرا محسوب می‌شود. متراکم‌ترین رنگ در بین تمامی چاکراها  رنگ قرمز است که به این چاکرا تعلق دارد.

قرمز با آن‌که کم‌ترین طول موج در طیف مرئی است اما تحریک کننده‌ترین رنگ محسوب می‌شود تنها به این خاطر که شبکیه را به جلو می کشد و  تمام انرژی و توجه ما به بیرون معطوف می‌شود.

دلیل استفاده  از رنگ قرمز برای چراغ های توقف و علائم توقف نیز همین است. بعد از دادن دستور توجه از سوی رنگ چاکرا ریشه، این رنگ خطر را برای ما نشان می‌دهد تا بالافاصله اقدام کنیم.

از آن‌جایی که قرمز بودن رنگ خون و تماس اولیه ما با آن در هنگام تولد، آن را نیروی حیات می‌نامند. از لحاظ معنایی دربردارنده معنای انرژی و ارتباط ما با زمین است که نوید بقا را می‌دهد. برای رفع علائم بسته بودن چاکرا اول، می‌توانید از رنگ قرمز استفاده کنید.
علائم بسته بودن چاکرا اول: آسیب ها

ممکن است علائم بسته بودن چاکرا اول، به خاطر آسیب‌های گذشته ما بروز کرده باشد. تجربیات زیبا و شفابخش همراه با لحظات شاد از گذشته به وجود می‌آیند که به ما قدرت و الهام می دهند تا مسیر خود را ادامه دهیم. اما در کنار این تجربیات نیزمی‌توانیم احساسات دردناکی را در چاکرا ریشه تجربه کنیم.

خاطرات و آسیب‌های مدفون، آسیب‌های عاطفی پردازش نشده و ناامیدی‌هایی که به شدت در آگاهی ما نقش بسته بودند در صورت وجود شرایط خود را نشان می‌دهند تا در نهایت بتوانند بهبود یافته و برطرف شوند. ناامیدی لزوما بد نیست؛ چرا که به معنای انتقال و برداشتن یک گام موثر به سمت آموزش است.

هر مرحله یادگیری در زندگی ما با تصحیح یک ایده نادرست، با “ناامیدی” همراه است. چاکرا ریشه اغلب با ناامیدی‌های دردناک پر شده است اما با کار کردن بر روی این بدبختی‌ها و تجربیات تلخ، آن‌ها را به تجربیات ارزشمند و فرصت‌های توسعه تبدیل می‌کنیم.

ما تا زمانی که زنده هستیم با مشکلاتی روبرو خواهیم شد، اما مهم طرز نگاه ما به آن‌ها است؛ چرا که افراد بی اطلاع از بسته بودن چاکرا اول،  آن‌ها را تنها به چشم یک بدبختی به حساب می‌آورند اما عقلا آن‌ها را به عنوان تجربیات ارزشمند و سودمند زندگی خود قلمداد می‌کنند.

با یاد گرفتن از آن‌ها و کار کردن بر روی خومان، پیشرفت قابل توجهی در رشد معنوی خود خواهیم داشت در صورت انجام ندادن آن در رنج خواهیم افتاد. ما می‌توانیم با شناخت آسیب‌ها و کاهش علائم بسته شدن چاکرا اول از رنج رهایی پیدا کنیم.

برای شناخت بیشتر می توانید به https://aramgroup.ir/علائم-بسته-بودن-چاکرا-اول رجوع کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.