بهاره

بهاره

بهاره

بهاره

چگونگی نحوه استفاده و تعمیر پرینتر HP

عنوان : آشنایی با نوع های مختلف هارد درایو و یاد دادن بازیابی اطلاعات هارد دیسک

این مقاله در ارتباط با آشنایی با اجزای دستگاه فتوکپی و تعمیرات دستگاه کپی می باشد.

ای سی یو ECU یا واحد کنترل الکترونیکی در سیستم ماشین های انژکتوری می باشد.این سیستم همچنین به عنوان یک هدایت کننده در این ماشین ها و مغز آنها شناخته می شود.ای سی یو ECU در دنیای مدرن خودروها نقش مهمی را بر عهده دارد.این کامپوتر ها نقش هدایتگر و کنترل کننده ماشین ها را دارند.ای سی یو ECU حروف اختصاری  electronic control unit می باشد.امروزه موتورهای انژکتوری نقشی بسیار اساسی در موفقیت صنایع خودروسازی ایفاء می‌نمایند و کیفیت و قابلیتهای آن، درصد کارایی خودرو را نشان می‌دهد. همانطور که می‌دانیم کنترل کننده موتورهای انژکتوری، بردی الکترونیکی به نام ECU می‌باشد و در واقع کارایی این بخش تعیین کننده کیفیت یک موتور و در ابعادی دیگر کیفیت خودرو خواهد بود؛ بدین معنی که هرچقدر ای سی یو ECU یک موتور بهتر طراحی شده باشد، آن موتور کیفیت بهتری خواهد داشت.ای سی یو بر اساس سنسورهایی که بدان متصل است شرایط کار موتور را درک کرده و فرامین مناسب را به انژکتورها و شمعها صادر می‌کند. از آنجا که دینامیک خودرو بسیار پیچیده و غیر خطی می‌باشد، طراحان ای سی یو ECU برای سهولت کار، جداولی را به نام map داخل حافظه ECU می‌ریزند که در آن مقدار پاشش سوخت و زاویه آوانس در هر دور و بار موتور مشخص شده است. هر چه دقت این جداول بیشتر باشد، دقت عملکرد ECU بیشتر خواهد بود

نکته‌ای که باید توجه کرد اینست که مقادیر این جدولها وابستگی مستقیمی به پارامترهای جغرافیایی موتور، نظیر فشار و دمای هوا دارد. شرکتهای خودروسازی، ای سی یو ECU را برای یک آب و هوای خاص طراحی نمی‌کنند بلکه مقادیر map را بگونه‌ای تنظیم می‌کنند که برای انواع شرایط جغرافیایی جوابی بهینه و معقول بدهد. بنابراین map، در این حالت برای تمام خودروهای از یک مدل بهینه است نه هر خودروی خاص؛ زیرا هیچ دو خودرویی، حتی از یک مدل کاملاً مانند یکدیگر نیستند.اگر سیستمی بتواند این نقیصه را از ECU ها برطرف کند، آنگاه می‌توان به طور اختصاصی map هر خودرو را کالیبره کرده و توان آن را افزایش داد.امروزه تیونینگ ECU خودروها، بحث جا افتاده ای است و شرکتهای بسیاری در این زمینه فعالیت می کنند بطور کلی دو روش برای تیونینگ خودروهای انژکتوری وجود دارد. روش اول خواندن دیتاهای ECU و دادن دیتاهای جدید که شرکتهای بسیاری در این زمینه فعالند از جمله: Eurochip، Chip Tuning، Tech TV، Autospeed و ...یکی از اشکالات این روش اینست که بشدت وابسته به ساختار ECU است و با پیچیده شدن سخت افزار ای سی یو امکان خواندن و تغییر دیتاهای آن مشکل و گاهی غیرممکن می شود مگر آنکه شرکت سازنده ای سی یو ECU خود نحوه دسترسی به اطلاعات را در اختیار شرکتهای تیونینگ بگذارد.

روش دوم اضافه کردن یک سخت افزار جانبی بهای سی یو ECU جهت تغییر پارامترهای ECU است. این روش گرچه گرانتر تمام می شود اما وابسته به نوع ECU نیست. یکی از شرکتهایی که در این زمینه فعال است، شرکت Dastek است. شرکتی که در آفریقای جنوبی قرار دارد و با پرسنلی در حدود 30 نفر توانسته موفقِِِِت چشمگیری داشته باشد.جالب است بدانید که این شرکت بظاهر کوچک توانسته است محصول خود را به کشورهای مختلف دنیا صادر کند و بیش از 300 نمایندگی فروش در سرتاسر دنیا دارد که فقط 100 تا از آنها در ایالات متحده آمریکا هستند. نام این محصول UNICHIP است.

اصول عملکرد UNICHIP بدین صورت که سنسورهای اصلی در یک موتور انژکتوری (MAP, RPM) را خوانده و سپس با توجه به نقطه کار موتور، مقادیری مجازی از این دو سنسور را به ای سی یو ECU اعمال می‌کند؛ بگونه‌ای که رفتار ECU نسبت به حالت قبل بهبود پیدا می‌کند.آمارها نشان می‌دهد که موفقیت UNICHIP در این زمینه بسیار بالا بوده است:از هر 400 خودرو، فقط یک خودرو ممکن است با UNICHIP بهینه نگردد، 80% خودروهایی که در آفریقای جنوبی استفاده می‌شوند، UNICHIP را در خودروهای خود نصب کرده‌اند، UNICHIP بر روی بیش از 320 مدل موتور از خودروسازان بزرگ دنیا پیاده شده است.

سازندگان معروف ای سی یو ECU چه شرکتهایی هستند؟ 

1) شرکت Bosch آلمان : این شرکت بهترین و معروفترین سازنده ECU و کیت انژکتوری در دنیا می باشد و در اغلب خودروهای پیشرفته جهان نشانی از آن را می توان یافت. چند مدل از زانتیا موجود در ایران دارای کیت انژکتوری Bosch یا ای سی یو ECU  بوش  می باشد.

۲) شرکت Delco آمریکا : این شرکت یکی از قدیمی ترین شرکتهای سازنده ECU می باشد و ECU آن در اغلب خودروهای آمریکایی بخصوص خودروهای شرکت GM یا جنرال موتورز بکار رفته است مانند کادیلاک، پونتیاک و... همچنین در خودروهای دوو کره مانند دوو ESPERO.

۳) شرکت Ford آمریکا : این شرکت سازنده خودرو، سازنده ای سی یو ECU البته برای خودروهای فورد می باشد و اولین بار ایده کنترل تطبیقی یا خود-یادگیر در خودروهای این شرکت عملا پیاده سازی شد.

۴) شرکت Siemens آلمان : فعالیت این شرکت گرچه به اندازه رقیب آلمانی آن یعنی Bosch نیست اما ای سی یو ECU های خوبی می سازد. ECU پراید انژکتوری موجود در ایران طراحی این شرکت است.

۵) شرکت Magneti Marelli ایتالیا : این شرکت در اروپا محبوبیت زیادی داشته و بر روی اغلب خودروهای اروپایی کیت آن نصب است. به عنوان مثال خودروهای فیات مدل PUNTO و فولکس واگن مدل GOLF IV، مزدا ۳۲۳.

۶) شرکت Sagem فرانسه : بر روی اغلب ماشینهای فرانسوی ECU این شرکت نصب است. بنابراین پژو ۲۰۶، مدلهایی از زانتیا؛ همچنین خودروهای ایرانی مانند سمند و پیکان انژکتوری.

۷) شرکت Nippon Denso ژاپن : این شرکت توسط شرکت تویوتا تاسیس شده و بخش عمده سهام آن را دارا می باشد البته ۶ درصد سهام آن متعلق به شرکت Bosch است. ای سی یو ECU اغلب خودروهای تویوتا (مانند تویوتا لندکروز ) و برخی خودروهای ژاپنی مانند نیسان، هوندا، سوزوکی و ... متعلق به این شرکت می باشد.

تعمیرات ECU

ساختار پیچیده خودروهای امروزی و استفاده از عناصر هوشمند مانند پردازنده های سریع و دقیق الکترونیکی، سنسورها و عملگرهای الکتریکی، کار تعمیر و خدمات پس از فروش را برای خودروسازان دچار تحولی جدی کرده است؛ به گونه ای که دیگر نمی توان بدون وجود دستگاه عیب یاب چنین خودروهایی را تعمیر و عیب یابی کرد. آشنایی با نحوه عیب یابی و اشکال زدایی یک سیستم انژکتوری از ضروریات اولیه ای است که هر تعمیرکار باید از آن اطلاع داشته باشد. موسسه انفورماتیک پارسه با کادری مجرب آموزش تعمیرات ای سی یو ECU را به شکلی حرفه ای و با پیشرفته ترین ابزار کار ونرم افزارهای روز دنیا در کوتاهترین زمان به شما آموزش می دهد.

 

آموزش تعمیرات ECU 

امروزه با توجه به پیشرفت دنیا و تکنولوژی و حضور تکنولوژی و کامپیوتر در همه لایه های زنگی بشر مانند پزشکی,سرگزمی,تحصیل,رانندگی و ... نیاز به متخصصین جهت مدیریت این سیستم ها و کنترل هروز بیشتر احساس میشود و البته در کنار استفاده از تکنولوژی ها مطمئنا این سیستمها دچار مشکلات و خرابی های میشود.که این موضوع نیز باعث نیاز روز افزون به متخصصین حرفه ای برای تعمیر این تکنولوژی ها میشود.به عنوان مثال با ورود تکنولوژی به سیستم خودروها و مجهز کردن ماشینها به کامپیوتر یا همان ای سی یو ECU خودرو مطمئنا برای از بین بردن مشکلات احتمالی این سیستم هوشمند و عظیم نیاز به افرادی جهت آموزش تعمیر ای سی یو دارد.البته در این دوره که هر لحظه دنیا در حال پیشرفت میباشد و از سوی دیگر به دلیل عدم امنیت موجود در دنیای تکنولوژی به دلیل وجود سو استفاده کنندگان شما به هر کسی برای انجام سرویس و یا تعمیرات ای سی یو ECU نمیتوانید اعتماد کنید.پس با خواندن مطالب زیر و گذراندن دوره های تعمیر ECU می توانید کار هایتان را خودتان انجام دهید.در خودروهای انژکتوری، ای سی یو ECU نقش یک کنترل کننده پیچیده الکترونیکی را بازی می کند، به گونه ای که هر لحظه، اطلاعات خودرو را از سنسورهای مختلفی که به آن متصل است، نظیر سنسور دور موتور و سنسور دمای آب موتور دریافت کرده و سیگنال های مناسب را به خروجی هایی مانند انژکتورها و کویل اعمال میکند. عیب یابی چنین مجموعه پیچیده ای بدون ابزارهای الکترونیکی اگر غیر ممکن نباشد، بسیار سخت و مشکل است.

به همین منظور، کلیه قطعات الکترونیکی که در خودرو مورد استفاده قرار می گیرند، دارای یک خروجی هستند که در صورت ایجاد عیوب احتمالی، سیگنالی را به کنترل کننده مرکزی یا ای سی یو ECU ارسال می کنند. ECU پس از دریافت سیگنال خطا، دو کار انجام می دهد؛ یعنی با وجود عیوب گزارش شده، بهترین روش را برای ادامه کار موتور انتخاب کرده و سپس این عیوب را در قالبکدهای خطا یا DTC به دستگاه عیب یاب گزارش می دهد و همزمان چراغ عیب یاب را برای آگاهی راننده روشن می کند. بنابراین در اغلب موارد، عیوب ایجاد شده در سیستم را عناصر الکترونیکی داخل ای سی یو ECU تولید کرده و به پردازنده مرکزی ECU گزارش می دهند و در واقع عیب یاب فقط گزارشات یا کدهای خطای ارسال شده را به تعمیرکار ارائه می دهد و بدین ترتیب تعمیرکار به راحتی می تواند با مشخص شدن عیب خودرو به تعمیر آن بپردازد.

آشنایی با ای سی یو ECU و آموزش نحوه تعمیر و راه اندازی ای سی یو ECU

روش های فراگرفتن سیسکو و شناخت مراکز معتبر آموزش مانیتور در داخل کشور

 عنوان: سبک های فراگیری cisco و معرفی مراکز قابل اعتماد تعلیم سیسکو در ایران

مراحل عیب یابی مانیتور

نمایشگرهای lcd چگونه کار میکنند:

توضیحات داده شده مربوط به  آموزش تعمیرات تلویزیون ، عیب یابی و رفع نقص نمایشگرهای ال سی دی  می باشد.

روشهای متعددی برای تولید صفحه نمایش وجود دارد که تعدادی از آنها به شرح زیر است:
1-crt
2-lcd
3-plasma
4-pled/oled



نمایشگرهای پلاسما
یک نمایشگر پلاسمانیز مانند crt از تعداد زیادی پیکسل تشکیل شده است ولی دراین حالت هر سلول از مخلوطی از گازهای گزنون با فشار پایین پر شده است ودر پشت سلول فسفر سبز.قرمز یا آبی قرار دارد.وقتی که گاز برانگیخته میشود گاز به یک پلاسما تبدیل میشود در این حالت پلاسما از خود یک اشعهuv ساطع میکند. اشعه uvفسفرها را برانگیخته میکند وباعث میشود که فسفر از خود نور مرعی ساطع کند ویک تصویر روی صفحه تشکیل شود.
پلاسما را غالبا حالت چهارم ماده مینامند [جامد -مایع-گازوپلاسما] .پلاسما مجموعه هایی از ذرات بار دار [یونهای مثبت ومنفی] میباشد. پلاسما برخی از خواص فیزیکی گاز را دارا میباشد ویک رسانای خوب الکتریسیته میباشد.
پلاسما را میتوان با یونیزه کردن یک گاز تولید نمود. اشعه های الکترونی بار دار وگاز های داغ[برانگیخته] با یک نور خارجی گاز را یونیزه کرده وپلاسما را تولید میکند.
نمایشگر های پلاسما را میتوان با توجه به تکنولوژی ومصرف پایین آنها در ابعاد زیاد تولید نمود .اما یک مشکل اساسی در استفاده از فسفر در تولید نمایشگرها وجود دارد[crtوپلاسما] این است که فسفرها بعد از مدتی مستهلک میشوند ونور مرعی آنها درخشندگی قبل را ندارد.



عیب یابی و تعمیر تلویزیون

عیب یابی قسمت تغذیه:

به ترتیب زیر عیب یابی را انجام می دهیم
از سیم برق شروع کرده و سپس کلید پاور و..... فیوز ورودی Ac را تست می کنیم .
حال در صورت قطع فیوز به Ptc و یکسوساز پل ( احتمال شورت و یا نشت هر کدام از دیودها ) و خازن صافی ( ازنظرشورت و نشتی ) بررسی شود خازن های نانویی موازی دیودهای پل را ( که ضربه پیک را کمی کنند . ) فراموش نکنیم گاهی جرقه زده و شورت یا نشتی پیدا می کنند.
حال اگرهیچکدام از موارد فوق باعث پریدن فیوز نشده بودند باید به مدار سویچینگ بادقتبیشتری توجه کنیم که Ic سویچ یا عنصر سویچ کننده پالس ( ترانزیستور ویا Str و ... ) خراب وبه هرحال سوخته باشد . ونیز چون بعضی از قطعات مانند مقاومت و دیود و یاخازنهای مدار در نوسانسازی و ایجاد پالس و اصلاح شکل موج موثرند را باید از نظر دور نداشت ممکن است موجب کشیدن بار اضافی از مدار باشند ( مثلاْ می توانند بجای ایجاد پالس لازم ولتاژ Dc ثابتی به ورودی سوچینگ اعمال کنند و در نتیجه جریان زیادی از مدار کشیده شده و فیوز را قطع کند .
گاهی ممکن است شورت در خروجی پاورسوپلای نیز موجب پریدن فیوز شود البته در مدارات پیشرفته به دلیل کنترلهای زیاد جریان ولتاژ احتمال این خرابی کمتر دیده شده است
پس هیچ وقت فوراْ و بدون اطمینان از مدار فیوز را عوض نکنید.
خازنهای الکترولیتی را حتماْ با خازن سنج تست نموده و توجه زیادی نیز به خازنهای پلی استر و غیره ......... نموده که گاهی پایه هایشان قطع وصل میشه و باید تعویض شوند.





مراحل عیب یابی تغذیه سویچ مد در صورت قطع فیوز به شرح زیر است .
در آغاز عیب یابی به سوختن فیوز توجه شود . آیا فیوز کاملاْ سیاه شده و یا فقط قطع شده است . چون شدت عبور جریان غیر مجاز از فیوز وضعیت خرابی مدار را بیان می کند .
1 - به شکل ظاهری PTC از نظر تغییرات احتمالی توجه نمائید کوچکترین نقطه سوختگی را نادیده نگیرید.
2 - خازن صافی رابا یک مقاومت 100 الی 500 اهمی وات بالا تخلیه نموده سپس اهم چک نمائید.
3 - اگر در تست خازن چیز غیر عادی مشاهده نشود .احتمال خراب بودن PTC و دیود پل و خازنهای ضربه گیر پیک زیاد است .
الف- PTC را از مدار خارج نموده آنرا درکنار گوشمان بشدت تکان می دهیم در صورتیکه صدای غیر عادی شنیده شد صد در صد PTC خراب است .
ب - ممکن است یکی از دیودهای پل شورت شده باشد .
ج- یکی از چهار خازن ضربه گیر پیک نشت و یا شورت شده باشد .
که در این صورت خازن را به شرح زیر تست می کنیم .
ابتدا یک سر خازن را کاملاْ از مدار خارج نمائید .
تست خازن عدسی ویا پلاستیکی : مولتی متر آنالوگ را در روی رنج Rx10k قرارداده و ازنظر اهمی آنرا تست کنید اصلاْ به هیچ وجهی نباید نشتی داشته باشد . ( توجه کنید حداقل یک پایه خازن آزاد بوده و دست با دو ترمینال مولتی متر نباید تماس داشته باشد .
و اگر در تست خازن صافی شورت و یا نشتی مشاهده شود بشرح زیر عمل می کنیم .
1 - تست دیودهای پل یا پل دیود
2 - ترانزیستور و یا STR و یا ... در خروجی رگولاتور را تست نمائید.گاهی خرابی ترانزیستوردرایور نیز موجب افزایش بایاس پایه بیس خروجی شده و ضمن خراب کردن ترانزیستور خروجی باعث سوختن فیوز نیز می شود.
توجه : در صورت صدمه دیدن خروجی رگولاتور حتماْ مقاومتهای کنترل جریان ) پای امیتر ویا سورس ویا ... ) رابا اهم متر دیجیتالی ( یا اهم متر دقیق در رنج Rx1 ( تست کنید .
3 - خود خازن صافی شورت و نشت دارد .
4 - گاهی در ثانویه تغذیه نیز شورت دیود یکسو ساز ولتاژ اصلی) تغذیه کننده هریزنتال( و شورت خازن صافی آن موجب سوختن فیوز و خراب شدن ترانزیستور خروجی رگولاتور می شود.















می دانیم که رگولاتورهای سوئیچ مد از دو بخش اولیه که شامل مدارات یکسوساز و راه انداز و نوسا نساز و نمونه بردارهای Ac وdc و بخش خروجی و اولیه ترانس چا پر می باشند و به مجموعه این طبقات بخش Hot یا گرم گویند که به معنای قسمت غیر ایذوله ویا بخشی که خطر برق گرفتگی دارد می باشد . و بخاطرهمین بخش گویند در تعمیرات جهت جلوگیری از خطر برق گرفتگی بهتر است از ترانس ایذوله استفاده شود .

بخش ثانویه : باایجاد پالس در اولیه ترانس چاپر در ثانویه می توان ولتاژهای تغذ یه متعد د متناسب با دور وقطر سیم، ایجاد نمود .
این ولتاژها برای تغذیه نقاط مختلف کار برد دارد . مثلاً درتغذ یه تیونرif و Ic های پردازشگر تصویر ومیکروکنتولر و ورتیکال، هریزنتال ، صوت ، خروجی Rgb ولامپ تصویر از ولتاژ کار مناسب همان طبقه استفاده می شود .

می دانیم ولتاژ بایاس هرکدام از این طبقات باهم اختلاف دارند . مثلاً خروجی هریزنتال در محدوده 100 الی 150 ولت و لامپ تصویر برای هرکدام از پایه ها ولتاژ متناسب خود را می خواهد . در بخش تقویت کننده های آنالوگ در محدوده 8 الی 12 ولت و بخش دیجیتال در مدلهای قدیمی 5 ولت و در مدلهای جدید گاهی ازولتاژهای 7/2و یا 3/3 استفاده می شود .
مشخصاً قطع هر کدام ازاین ولتاژها باعث اشکال در طبقه ای که تغذیه می کنند می شود . بنا براین بایستی به چگونگی عیب ایجاد شده
توجه نمود .
برای این منظور بعداز رفع اشکال در اولیه تغذیه، خروجی های نقاط مختلف ثانویه را چک می کنیم هرکدام از این ولتاژ ها را مطابق نقشه ارائه شده کنترل می نمائیم .
گاهی مشاهده می شود برای تثبیت بیشتر ولتاژ از رگولاتورهای معمولی ( خطی ) نیز استفاده شده است به زنرهای تثبیت کننده توجه نموده ، می دانیم در رگولاتورها از بایاس معکوس زنرها استفاده می شود بنابر این به ولتاژ نامی این گونه زنرها توجه بیشتری مبذول شود اتفاقاً ولتاژ نامی زنر هارا روی آن می نویسند بنابراین دوسر این زنرها را ولتاژگیری می کنیم بایستی به اندازه ولتاژ نامی شان افت ولتاژ داشته باشیم .
وگاهی از انواع Ic های رگولاتور استفاده می شود مثلاً Ican7805 که خروجی آن 5 ولت و Ic An7808 که خروجی آن برابر 8 ولت مباشد . می توان در این گونه موارد هم خروجی وهم ورودی این Ic هارا ولتاژ گیری نمود . که خود در عیب یابی تغذیه به ما کمک می کند . لابد نیاز به توضیح ندارد که ورودی اینگونه Ic ها بایستی چند ین ولت از خروجی شان بیشتر باشد تا بتوانند ولتاژ تثبیت شده نامی خودشان در خروجی داشته باشند .
در ثانویه بعضی از مدارات تغذ یه از رگولاتورهای Ic Lm317 استفاده می شود اینic ها پایه زمین ندارند وبوسیله یک مقاومت از خروجی به ورودی می توان آنها را فعال نمود روی این مقاومت معمولا25/1 افت ولتاژ داریم یعنی همواره خروجی 25/1 ولتاز ورودی بیشتر است .
در مدارات از این رگولاتورها بیشتر به منظور فرمان روشن ویا خاموش نمودن دستگاه ویا به عنوان یک رگولاتورهای قابل تنظیم ازآن ها استفاده می شود .
از عنصر دیگری بنام فتو کوپلر(اپتو کپلر) نیز به منظورکنترل جریان و یا فرمان استند بای ویا روشن نمودن دستگاه استفاده می -شود . که معمولاً ساختمان داخلی ساده ای مرکب از یک گیرنده وفرستنده نوری و عایق از هم دارند .
به مدار فرمان استند بای و یا فرمان روشن نیز توجه نموده نقشه را بررسی کنیم وتا معلوم شود که این فرامین از کدام پایه Ic میکرو صادر می شود . به خازنهای صافی توجه شود از نظر ظاهری باد کرده ویا نترکیده باشند و الزاماً گاهی مجبور به خارج نمودن خازن از مدار میشویم تا آنرا از نظر میزان ظرفیت کنترل نمائیم . می دانیم الکترولیت داخلی اینگونه خازنها به مرور زمان خشک شده و تغیر ظر فیت می دهند پس در تلویزیونهای قدیمی کنترل ظرفیت آنها لازم است ویا در مواقعی که ازاین خازنها به عنوان کوپلاژ استفاده می شود و داغ شده زوتر خراب می شوند در این گونه موارد بهتر است به درجه کار خازن نیز توجه شود و از خازنهای مناسب مدار استفاده شود .
نکته مهمتر در مورد خازن های الکترولیتی ( شیمیایی ) این است که گاهی می ترکند والکترولیت داخلشان که مایع و هادی می باشد روی شاسی را می پوشانند و بایستی شاسی را خوب با مواد پاک کننده وحلال ( مثلا ً تینر خشک ) شسته و پاک نمود در این موارد لازم به ذکر است تا کاملا ًشاسی را تمیز نکرده ایم تلویزیون را روشن نکنیم .
نکته بعدی این است که درتغذ یه های سوئیچ مد از دیودهای فرکانسی استفاده می شود که از نظر تست همانند دیودهای معمولی تست می شوند ولی برای یکسوسازی فرکانس بالا کاربرد دارند در صورتیکه از دیودهای معمولی استفاده شود بعلت ظرفیت خازنی زیاد مابین نیمه هادیها زود داغ می شوند و سریعاً می سوزند










روش باز کردن و تعویض کابل مانیتور

برای تعویض کابل RGB ابتدا باید درب قاب را باز کنیم. برای باز کردن درب هم پس از اینکه کامل همه ییچ ها رو باز کردید؛ با استفاده از یک پیچ گوشتی دو سو بزرگ و نوک پهن (نوکش تیز و برنده نباشه) بعد به بالای مانیتور دو طرف درزهاش رو نگاه کنید که دو تا شکاف وجود داره. حالا نوک پیچ گوشتی رو بزارید و چند ضربه دست محکم به ته پیچ گوشتی بزنید بعد خار با یک صدای تغ خودشو رها میکنه.این کارو واسه هر دو طرف که انجام دادید.درب به راحتی باز میشه. دقت کنید که از وارد نمودن ضربات متوالی پرهیز کنید تا خار نشکنه. آرام و سنگین ضربه وارد کنه که اگر قلقش و جهش گرفتن پیچ گوشتی دستتون بیاد خیلی راحت باز میشه. بعد از باز شدن مانیتور کابل به وسیله ی دو سوکت که یکی هفت عدد سیم و دیگری شش تا سیم بهش وصل بودبه مانیتور متصل بود.اون سوکت هفت سیمی (خاکستری-نارنجی-مشکی-زرد-سفید-مشکی-بنفش) که سیم هاش نسبت به سوکت دیگری نازک تر بود روی برد مانیتور و سوکت دیگر (مشکی - آبی - مشکی- قرمز- مشکی - سبز) به قسمت پشت مانیتور متصل می شود.

سه رنگ RGB (قرمز،آبی،سبز) به اضافه ی سه تا GND-R،GND-G،GND-B به پشت لامپ تصویر آیسی پروسسور متصل است. سوکت D-SUB دارای 15 پین هست که هر کدوم از پین ها در تمامی کابل ها یکی هست (به دلیل همخوانی با استاندارد پورت خروجی کارت گرافیک) ؛اما لزوما رنگ سیم ها یکی نیست.همچنین بسته به تولید کننده برد مانیتور ممکنه برخی پین ها غیر فعال باشد در هر صورت با علم به وظیفه هر پین تعویش کابل ساده میشود.

حال اگر که کابل مخصوص مانیتور را گیر نیاوردیم باید یک کابل معمولی تهیه و لاین های مربوطه رو جدا کنید و به جای استفاده از سوکت، مستقیم روی PCB لحیم کنید. برای تشخیص اینکه کدام سیم باید کجا لحیم شود باید با اهم متر تک تک پین ها رو از سر پورت کابل vga تا جایی که روی برد مانیتور قرار گرفته شناسایی و ثبت کنیم. سپس با کابل جدید هم باید همین کار را انجام دهیم ، بطور مثال باید ببینیم که پین شماره یک متصل به کدام کابل می باشد و تا آخر تک تک رشته سیم ها را منطبق و لحیم کنیم.

باز کردن قفل منو (OSD unlocked) در مانیتور AOC مدل های V22,V19

در حالت خاموش کلید چپ و پاور را نگه داشته و به محض روشن شدن کلیدها رها کنید .

گرفتن اقامت سوئد از طریق ازدواج

عنوان:گرفتن اقامت سوئد از طریق ازدواج  

این مقاله درمورد مهاجرت به سوئد می باشد.

کشور سوئد یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپا و دارای رشد اقتصادی بسیاربالایی است. بعد جنگ جهانی دوم این رشد اقتصادی شتاب بیشتری بخود گرفت. درآمد خالص ملی کشور بالا رفت, شکوفائی رشد اقتصادی بوجود آمد . درآمد کشور سوئد مثل دیگر کشورهای نسباتاً کوچک صنعتی، وابسته به صادرات تولیدات صنعتی است که در حال حاضر از رشد بالائی در توازن بین صادرات و واردات برخوردار است.

سوئد از سال 1995 در اتحادیه اروپا که در آن اکنون 25 کشور همکاری می کنند عضو بوده است. همکاری کشورهای عضو گسترده است و مسائل مشترک مانند اقتصاد و سیاست خارجی و همکاری نیروهای پلیس را دربرمیگیرد.
تحصیل در سوئد

یکی از راه های مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل در سوئد می باشد که می تواند منجر به گرفتن اقامت سوئد هم شود. کشور سوئد دارای بهترین دانشگاه ها در سطح اروپا می باشد. شما می توانید برای زندگی در اروپا با تحصیل در سوئد شروع کنید و از طریق ورود به یکی از دانشگاه های کشور سوئد اقدام نمایید.

سوئد کشوری می باشد که تحصیل در آن تا سال 2011 به صورت رایگان بود اما از سال 2011 به بعد تحصیل در آن به صورت رایگان نمی باشد و تقریبا سالی 10 تا 12 هزار دلار هزینه تحصیل آن می باشد ، بنابراین از سال 2011 به بعد کشور سوئد به کشوری بسیار پر هزینه برای تحصیل تبدیل شده است .

تحصیل در سوئد مانند کشور های دیگر اروپایی در مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا امکان پذیر می باشد اما در مقطع لیسانس در دانشگاه های دولتی این کشور، تدریس معمولا به صورت زبان سوئدی می باشد. بنابراین افراد برای تحصیل در این مقطع می بایست به زبان سوئدی مسلط باشند. اما از مقطع لیسانس به بالا، اکثر رشته ها در دانشگاه های سوئد به صورت زبان انگلیسی نیز تدریس می شود. بنابراین برای ورود به این مقاطع داشتن مدرک زبان انگلیسی نظیر IELTS حداقل الزامی می باشد.

هم چنین دوره های تحصیلی در سوئد همانند سایر کشور های اروپایی می باشد بنابراین لیسانس در کشور سوئد چهار سال و فوق لیسانس دو سال و دکترا بین چهار تا پنج سال می باشد.

در مقطع لیسانس پس از گذراندن 180 واحد تحصیلی موفق به دریافت مدرک کارشناسی می شوید. مدرک زبان مورد نیاز در مقطع لیسانس ایلتس 6 می باشد و مدت تحصیل در این مقطع 3 سال به طول می انجامد. هزینه دانشگاه های سوئد حدو 80 هزار تا 160هزار کرون در هر سال می باشد که این هزینه بستگی به رشته و دانشگاه انتخابی دارد. دولت سوئد به دانشجویان اجازه کار 20 ساعت در هفته را می دهد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور سوئد دوسال (160 واحد تحصیلی)می باشد در بعضی از رشته ها یک سال (60واحد تحصیلی) می باشد. مدرک زبان مورد نیاز در مقطع کارشناسی ارشد ایلتس 6.5 می باشد و تحصیلات به زبان انگلیسی می باشد. دولت سوئد به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد اجازه 20ساعت کار در هفته را صادر می کند.

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری می توانند با داشتن شرایط ذیل اقدام نمایند:

   معدل Grade A

   مقاله ISI

   IELTS 7

در برخی رشته ها مانند : رشته های مالی،علوم اقتصادی،رشته های حوزه مدیریت گذراندن   GRE و یا GMAT الزامی است.

کسانی که قصد ادامه تحصیل در سوئد در مقطع دکتری را دارند، باید پروپوزال کاملی ارائه دهند که شامل : طرح، هزینه و مدت زمان آن می باشد. شروع مقطع دکتری در کشور سوئد زمان مشخصی ندارد این بستگی به استاد راهنما دارد.

لازم به ذکر است که امکان تعلق گرفتن بورس در دوره دکترا برای متقاضیانی که شرایط آن را دارا می باشند وجود دارد و شرایط آن بدین گونه است که استاد راهنما در دانشگاه مورد نظر باید شرایط شما را تایید کند و معیارهایی را مد نظر خواهد داشت همانند دانشگاهی که در آن فوق لیسانس را گذرانده اید ، معدل فوق لیسانس ، مدرک زبان و…و با توجه به درجه مدارک مورد نیاز می توانید برای دریافت بورس تحصیلی اقدام کنید.

در کشور سوئد این امکان وجود دارد که فردی که برای تحصیل اقدام می نماید و ویزا دریافت می کند ، می تواند برای همراهان خود نیز، برای اخذ ویزا اقدام نماید و در این مورد هیچ مانع قانونی وجود نخواهد داشت . اما در کشور سوئد اخذ ویزای همراه صد در صد نخواهد بود.در ضمن مفهوم همراه از نظر حقوقی شامل همسر و فرزندان می باشد.

در خصوص تحصیل در سوئد و مسائل مرتبط با آن معمولا نیاز به اطلاعی وسیع می باشد، از جمله این که کدام شهرها جهت امکانات مناسب تر هستند یا هزینه کدام دانشگاه ها مناسب تر است. در ضمن از جمله مواردی که باید در باب مهاجرت تحصیلی در نظر داشته باشید ، ذکر این نکته است که برای فراگیری زبان سوئدی در کشور سوئد این امکان وجود دارد که برای کالج های زبان سوئدی اقدام نمایید و زبان سوئدی را در کشور سوئد فرا گیرید اما لازم به یاداوری است که ویزای کالج زبان کشور سوئد صد در صد نخواهد بود و بهتر است متقاضی علاوه بر پذیرش کالج زبان ، پذیرش دانشگاه را نیز داشته باشد و همزمان با هم برای ویزا اقدام نماید.

همزمان با تحصیل در سوئد، افراد اجازه کارقانونی به صورت نیمه وقت را هم خواهند داشت و این حق کار برای مثال در مقطع لیسانس 10 ساعت در هفته ، در مقطع فوق لیسانس 20 ساعت در هفته می باشد. برای تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و یا تبدیل هر نوع ویزایی ، اگر افراد در کشور سوئد باشند ، برای انجام این کار حتما باید به کشور خود بازگردند.

البته بدیهی است که پیدا کردن کار در سوئد بسیار آسان تر از خارج از سوئد می باشد لذا به دانشجویان توصیه می گردد پس از تحصیل قبل از مراجعت شغل مناسب خویش را جست و جو و عقد قرارداد کار کنند و پس از مراجعت تنها جهت ویزای کار اقدام لازم را به عمل رسانند.
هزینه زندگی در سوئد

با توجه به این که تحصیل در سوئد از سال 2011 به بعد از حالت رایگان خارج شده است ، تحصیل در سوئد سالی 10 تا 12 هزاردلار هزینه دربردارد است و هم چنین هزینه های زندگی شامل مسکن، خوابگاه ، خوراک و…. سالی 8 تا 10 هزار دلار می باشد.

ولی با توجه به اینکه کشور سوئد در دسته کشور هایی می باشد که ازرفاه اجتمایی بالایی برخوردار است ، سالانه افراد بسیاری خواهان مهاجرت به کشور سوئد می باشند. اما افرادی که به همراه تحصیل و یا مستقل از آن موفق به یافتن کار در این کشور می شوند با استفاده از حقوق و مزایای آن کار می توانند حدود نصف یا یک سوم هزینه های زندگی خود را پوشش دهند.

در خصوص ویزای کار یا سرمایه گذاری، لازم به ذکر است که کلا هزینه زندگی یک نفر در سوئد حدود مبلغ گفته شده است اما هزینه زندگی یک خانواده سه یا چهار نفره حداقل مبلغ 1600 تا 1700 دلار می باشد.

شایان ذکر است کشور سوئد از لحاظ رفاه اجتماعی جزء بهترین کشورهای اروپایی است که حتی به کسانی که اقامت دائم در این کشور دارند حقوق بازنشستگی و شرایط مناسب جهت ادامه ی زندگی در سوئد را ارائه می کند.

یکی از راه های مهاجرت به هلند ادامه تحصیل در این کشور می باشد.

مهاجرت به اروپا , مهاجرت به آلمان , مهاجرت به سوئد

معرفی مدل های مختلف هارد دیسک و یادگیری بازیابی information

عنوان: اموزش راه های  نصب و راه انداختن HP Printer

آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای HP Printer ، امروزه یکی از نیازهایی است که افرادی که با کامپیوتر کار میکنند و با چاپگرها آشنایی دارند به آن نیاز پیدا میکنند . همچنین افرادی که در زمینه مدیریت شبکه فعالیت دارند به پرینترهایی HP در سطح سازمان نیاز دارند. میتوان برای پرسنل هایی که به پرینتر احتیاج دارند یک چاپگر اختصاص داد اما بدلیل اینکه تعداد پرینتر زیادی این نیاز را برطرف میکنند ( خصوصا در سازمانهای بزرگ) ، انجام چنین کاری چندان به صرفه نیست. در راستای بهینه سازی چاپگرها و همچنین برای صرفه جویی در هزینه ها و مدیریت بهتر آنها ، میتوانیم از یک یا چند دستگاه پرینتر استفاده کنیم و با اشتراک گذاری و مدیریت متمرکز آنها ، بهترین استفاده را از آنان ببریم . انستیتو انفورماتیک پارسه در این مقاله آموزشی به آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای HP Printer ، همچنین اشتراک گذاری چاپگرها پرداخته است.

خوب ما همیشه وقتی میخواهیم یک دستگاه فیزیکی چاپگر را نام ببریم ، آن را "Printer" صدا میزنیم که این از نظر فنی چندان کار درستی نیست در ابتدا با چند اصطلاح آشنا میشویم چون در ادامه مقاله نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای اچ پی HP از این اصطلاحات استفاده میکنیم :

• Print job - هر گونه اسناد و فایلی که برای چاپ ارسال میشود در Print job ذخیره میگردد که در ادامه پنجره ی آن را مشاهده میکنیم.

• Print device - به دستگاه فیزیک پرینتر یا همان چاپگر گفته میشود ،فرقی نمیکند پرینتر شخصی باشد ، و یا چاپگرهای کوچک و بزرگ در شبکه های مختلف.

• Print Queue - به صفی گفته میشود از فایلها یا سندها که برای پرینت در نظر گرفته میشوند.

• Print Port - به پورت یا همان درگاهی که چاپگر را به کامپیوتر متصل میکنند گفته میشود.

• Spool - زمانی که شما دستور چاپ یک سند را میدهید تک تک صفحات آن وارد حافظه موقت میشود و سپس چاپ میگردد که به آن Spool کردن نیز گفته میشود.

• Print driver - به زبان برقراری ارتباط سخت افزار با نرم افزاری که از روی CD و یا DVD درایور تهیه شده از طرف شرکت سازنده پرینتر نصبش میکنید گفته میشود.

 آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای HP 

برای نصب Printer در Run تایپ میکنیم control printers و بعد در پنجره باز شده راست کلیک کرده و Add printer را میزنیم به شکل زیر دقت کنید همونطور که در شکل مشاهده میکنید :

Add a local printer : برای نصب پرینتر (یک Device Printer)  که بر روی کامپیوتر خودتون نصب شده بکار میره. 

Add a network, wireless or Bluetooth printer : برای نصب Device Printer هایی که در شبکه وجود دارند و یا بصورت بلوتوث و با بیسیم هستند بکار میرود 

در اینجا ما چاپگر را به کامپیوتر خود متصل کردیم پس مورد اول یعنی Add a local printer را انتخاب میکنید 

همانگونه که در شکل زیر مشاهده میکنید در مرحله بعد میتوانید دو انتخاب را بکنید ،

• Use an existing port : در آن میتوانید مشخص می کنید که پرینتر شما توسط چه پورتی متصل شده

• Create a new port : در آن یک پورت جدید تعریف کرده و چاپگر خود را توسط آن پورت معرفی میکنید

در اکثر پرینترهای در حال استفاده پورت USB استفاده میشود و یه جورایی عملا از هیچ کدوم از این دو مورد استفاده نمیشود پس همان مورد اول را نگه داشته و Next میکنیم . 

در پنجره بعدی لیستی از درایورهایی که از طرف ویندوز تا زمان انتشار آن تایید شده نشان داده میشود ، در سمت چپ برند پرینتر و در سمت راست مدل آن را مشخص میکنید. اگر ساخت پرینتر شما بعد از انتشار ورژن ویندوزتان باشد میتوانید دکمه Windows Update را بزنید و اگر CD یا DVD پرینتر را تهیه کرده اید میتوانید با زدن دکمه Have Disk… آن را به لیست اضافه و در نهایت معرفی کنید، در اینجا ما به عنوان مثال پرینتر HP و از نوع HP Color LaserJet CP4005 PCL6 انتخاب کرده ایم 

را زده و در مرحله بعد هم یک نام برای Printer تعریف شده انتخاب میکنیم و باز هم Next میکنیم تا نصب پرینتر انجام شود. 

در مرحله بعد ، در صورت تمایل میتوانیم پرینتر مد نظر را به اشتراک بگذاریم، در حال حاضر چون از مبحث آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای اچ پی  دور میشویم مورد اول را انتخاب کرده و Next میکنیم.

و در پایان میتوانیم برای تست چاپگر نصب شده دکمه Print a test page را بزنیم تا یک صفحه برای چاپ کردن ارسال شود و در پایان Finish را میزنیم

آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای اچ پی 

    

 

زندگی در استرالیا و معرفی شهرهای آن برای اقامت استرالیا

عنوان: همه آن چیزی که باید برای اقامت استرالیا بدانید

این مقاله نکاتی اساسی و مهم درمورد کار در استرالیا بیان می کند.

کشور استرالیا کشوری توسعه یافته و مدرن است که در جهان به عنوان یکی از پذیرا ترین و متنوع ترین کشورها شناخته می شود.این کشور که در نیم کره جنوبی واقع شده است ششمین کشور پهناور دنیاست و دارای جمعیتی بالغ بر 23 میلیون است.این کشور که تا سال 1901 مستعمره بریتانیا به حساب می آمد دارای مساحت تقریبی ۷٬۶۸۶٬۸۵۰ می باشد.طبق آخرین آمارهای ارائه شده توسط نهاد های دولتی استرالیا تقریبان نیمی از جمعیت 23 میلیونی این کشور را مهاجران و یا همان افرادی که حارج از خاک استرالیا متولد شده اند تشکیل میدهند.این موضوع باعث تنوع نژادی استرالیا شده است.استرالیا عضو اتحادیه کشورهای همسود و یا مشترک منافع نیز می باشد.در این کشور بیش از 250 زبان مختلف وجود دارد.زبانهایی مانند : ایتالیایی,عربی,فارسی,چینی و ...

 استرالیا علاوه بر شرایط خوب آب و هوایی و طبیعت بکر و زیبا, از شرایط اجتماعی و اقتصادی خوبی نیز بهره می برد.این موضوع یکی از دلایل اصلی وجود متقاضیان زیاد برای مهاجرت به استرالیا میباشد.این نکات مثبت ذکر شده در باره این کشور,دلیلی خوبی است برای حضور استرالیا در رتبه چهارم شادترین کشورهای جهان بعد از نروژ, دانمارک و سوئد.همین موضوع باعث بالا رفتن کیفیت زندگی در استرالیا شده است.استرالیا به عنوان بزرگترین جزیره دنیا نیز شناخته میشود و تنها قاره ای است که به دست یک ملت اداره می شود.در ادامهبرای آشنایی بیشتر شما با استرالیا به معرفی شهر های مختلف آن می پردازیم.

قبل از مهاجرت به استرالیا یا گرفتن اقامت بهتر است کمی با شهرهای استرالیا آشنا شویم.

کانبرا :

شهر کانبرا پایتخت کشور استرالیا میباشد.از نظر آب و هوایی دارای چهار فصل مشخص با تابستان های گرم وخشک و زمستان های سرد و مه آلود است .این شهر با جمعیت 351868 نفر در سال 2009 هشتمین شهر

پر جمعیت استرالیا بوده است.بیشتر مردمان کانبرا تحصیل کرده اند و دانشگاه ملی استرالیا و دانشگاه کانبرا از دانشگاه های

معتبر این شهر و همینطور استرالیا هستند.بازارها ومراکز مهم در کانبرا شامل (کانبرا سنتر،بلکونن مال،ودن وست فیلد،هایبپردام

تاگرانونگ،فیش ویک،بازار جیمیسون،مرکز عتیقه جات کانبرا،بازار ایستگاه قدیم اتوبوس و بازار گرمن هاوس ) میباشد.

            
شرایط مهاجرت به استرالای و زندگی در استرالیا  شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا  شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا

 

سیدنی:

شهر سیدنی مرکز ایالت نیو ساوت ولزبا مساحت 12144 کیلومتر مربع در ساحل جنوب شرقی استرالیا واقع شده و بزرگترین وپر جمعیت ترین شهر در استرالیا و اقیانوسیه است.اطراف سیدنی هفتاد بندرگاه وساحل

اقیانوسی وجود دارد.در این شهر شش دانشگاه مهم وجود دارد:دانشگاه تکنولوژی سیدنی،دانشگاه نیو ساوت ولز،دانشگاه مککوآری،دانشگاه غرب سیدنی و دانشگاه کاتولیک استرالیا.کتابخانه ایالتی نیو ساوت ولز

قدیمی ترین و بزرگترین کتابخانه عمومی دولتی است.


ورزش:

 ورزش بخش مهمی از فرهنگ مردم سیدنی به شمار می آید مهم ترین ورزش در شهر راگبی است.هم چنین کریکت از ورزش های تابستانی معروف شهر است.استادیوم استرالیا در سال 1999برای میزبانی مسابقات

المپیک تابستانی 2000با گنجایش 110 هزار نفر ساخته شد.

                     
شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا  شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا  شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا

 

اقتصاد:

سیدنی از نظر اقتصادی اهمیت زیادی دارد.سه چهارم فعالیت اقتصادی ایالت نیو ساوت ولز در این شهر صورت میگیرد و بزرگترین مراکز امور مالی کشور در این شهر واقع هستند.صنعت گردشگری نقش مهمی در اقتصاد

شهر سیدنی و زندگی در استرالیا دارد.شهر سیدنی یکی از بندرگاههای مهم مبادله کالاهای وارداتی و صادراتی است.محصولاتی از قبیلگندم-پشم و گوشت از طریق بنادر سیدنی صادر میشوند.


اماکن دیدنی:

بندرگاه سیدنی یکی از اماکن طبیعی مهم این شهر است که دو بنای معروف هاربر بریج وسالن اپرا را در خود جای داه است. از دیگر بنبهای مهم میتوان به(برج سیدنی-بنای یادبود آنزاک-کلیسای جامع سنت ماری و

مسجد لیکمبا ) اشاره کرد.

ملبورن:

ملبورن در جنوب شرقی استرالیا قرار دارد.مرکز ایالت ویکتوریا و دومین شهر پر جمعیت استرالیا است.آب و هوای شهر ملبورن اقیانوسی است.ملبورن را شهری چند فرهنگی میدانند.در این شهر حدود 180گویش وزبان

وجود دارد ولی زبان اصلی آن انگلیسی است وپس از آن زبان های چینی،ایتالیایی،یونانی و ویتنامی بیشترین استفاده در این شهر را دارند.این تنوع نژادی باعث شده تا زندگی در استرالیا هر سال متقاضی بیشتری

داشته باشد

تحصیلات:

ملبورن دانشگاه های زیادی دارد که در میان آنها دانشگاه ملبورن و دانشگاه موناش معتبرترند.وجود دنشگاه هایی معتبر در شهر ملبورن باعث شد تا این شهر در ردیف چهارم برترین شهرهای دانشگاهی جهان پس از لندن

بوستون و توکیو قرار بگیرد.

                      
شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا  شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا  شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا

 

حمل ونقل:

سیستم حمل ونقل عمومی شهر ترکیبی از قطار،تراموا،اتوبوس،دوچرخه و تاکسی است.شبکه تراموای ملبورن از وسیع ترین شبکه های تراموا در سطح جهان است.حمل ونقل دریایی یکی از رایج ترین روش های حمل

و نقل در شهر است.بندر شهر ملبورن که بزرگترین بندر استرالیا است یکی از پنج بندر مهم نیمکره ی جنوبی است .در حال حاضر فرودگاه بین المللی ملبورن فرودگاه اصلی شهر است که دومین فرودگاه پر ازدحام

استرالیا بعد از فرودگاه سیدنی است.سیستم حمل و نقل مدرن استرالیا باعث شده تا زندگی در استرالیا سریعتر و با کیفیت تر باشد.

بریزبین:

بریزبین با وسعت 5904 کیلومتر مربع درشرق استرالیا در جنوبی ترین بخش ایالت کوییزلند واقع شده و مرکز این ایالت است.رودخانه بریزبین از مرکز این شهر عبور میکند.اب و هوای این شهر نیمه گرمسیری و مرطوب

است.بریزبین با جمعیت حدود 2004262 سومین شهر بزرگ استرالیاست.

تحصیلات:

در این شهر دانشگاه ها و کالج های زیادی وجود دارد.که از مهمترین آن ها (دانشگاه کوییزلند و دانشگاه گریفیث) است.

اقتصاد:

این شهر یکی از قطب های تجاری استرالیاست وشرکت های الکترونیکی زیادی مثل ال جی-سامسونگ و پاناسونیک برای اینکه توزیع و پخش آن ها در این شهر بهتر باشد با یکدیگر رقابت دارند.بندر بریزبین سومین بندر

مهم استرالیاست.این شهر یکی از مراکز صنعتی مهم استرالیا محسوب میشودو پالایشگاه نفت،کارخانه های فلزکاری،ریل

سازی،دباغی،نساجی،و تولید کاغذ،نوشابه،الوار،تنباکو،کفش و ماشین آلات از مهمتریت صنایع آن هستند.

مراکز خرید:

در این شهر تعداد زیادی مراکز خرید ،سوپرمارکت و فروشگاه وجود دارد که آن را به بهترین شهر خرید در کل کوییزلند تبدیل کرده اند.از جمله مراکز مهم خرید این شهر: (کویین استریت،مرکز خرید مایر،مرکز خرید وینتر

گارن،کوییز پلازا، میدان پست خانه و مرکز خرید ایندوروپیلی میباشد.

                    
شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا  شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا  شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا


پرث :

بندر پرث در غرب استرالیا با مساحت 5386کیلومتر مربع مرکز استرالیای غربی است و میان اقیانوس هند ونواحی پست ساحلی دارلینگ در ساحل رودخانه سوان واقع شده است.پرث با جمعیت 1658992نفر چهارمین

شهر پر جمعیت استرالیاست.

تحصیلات:

دانشگاه های مهم شهر پرث:

(دانشگاه استرالیای غربی،دانشگاه مورداک،دانشگاه فنی کرتین،دانشگاه ادیت کوان)

اماکن مذهبی:

(مسجد پرث،کلیسای جامع سنت ماری،کلیسای بزرگ سنت جرج،کلیسای قدیسین و کلیسای وسلی)

جشنواره ها:

شهر پرث هر سال میزبان مسابقات مختلف ورزشی . جشنواره های مختلفی است.از جشنواره های پرث میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

(جشنواره بین المللی هنر،جشنواره فلفل،جشنواره مد پرث،جشنواره بین المللی فیلم پرث،جایزه بزرگ موسیقی استزالیای غربی).

آدلاید:

شهر ساحلی آدلاید در جنوب استرالیا با مساحت 1827 کیلومتر مربع و ارتفاع متوسط پنجاه متر بالاتر از سطح دریا پر جمعیت ترین شهر و مرکز ایالت استرالیای جنوبی است.طبق آمار سال 2010 جمعیت آدلاید

1203873نفر است و پنجمین شهر پر جمعیت استرالیا به شمار می آید.

اقتصاد:

اقتصاد آدلاید در درجه اول به صنایع تولیدی ،تکنولوژی علوم دفاعی،تحقیق و پژوهش،صادرات کالا و خدمات وابسته است.تقریبا نیمی از اتومبیل های تولید شده در استرالیا در کارخانه جنرال موتور هولدن آدلاید ساخته

میشوند.

بزرگترین شرکت نفتی استرالیا سانتوس کار خود را از سال 1954 شروع کرده و درآمد آن در سال 2008در حدود 2762 میلیارد دلار بوده است و دومین شرکت سرمایه گذاری بزرگ استرالیا با نام شرکت سرمایه گذاری

محدود آرگو در این شهر قرار دارد.

مراکز خرید:

وجود فروشگاه ها و مراکز خرید در این شهر آدلاید را به یکی از بهترین شهرهای استرالیا برای خرید تبدیل کرده است.بعضی از مهمترین این مراکز عبارتند از: مرکز خرید وست فیلد ماریون،مرکز خرید وست فیلد تی تری

پلازا،مرکز خرید راندل مرکز خرید مایر،بازار مرکزی ادلاید،بازار محله چینی ها،مرکز خرید الیزابت.

پارک ها ومناطق آبی:

(باغ گیاه شناسی،پارک گیاه شناسی،پارک ویکتوریا،پارک الدر،باغ های هیمجی آدلاید،باغ وحش آدلاید،پارک ملی بلیر،پارک حفاظت شده موریالتا، تپه های ادلاید ،و جزیره کانگورو ).

گلد کوست:

گلدکوست در جنوب شرقی ایالت کوییزلند در حدود 70 کیلومتری جنوب بریزبین کنار اقیانوس آرام قرار دارد.گلدکوست به علت دارا بودن آب و هوایی مناسب امکانات موج سواری ودیدنی های فراوان یکی از توریستی ترین

شهرهای استرالیاست.

تحصیلات:

گلدکوست دارای سه دانشگاه بزرگ است :دانشگاه ساوترن کراس، دانشگاه باند و دانشگاه گریفیث.

بناهای دیدنی:

ساختمان کیو وان ،برج های چورون رنسانس .

جشنواره ها:

در طی سال جشن ها و جشنواره های گوناگونی در گلدکوست برگزار میشوند که بعضی از آن ها عبارتند از:

(مجیک میلیونز، جشنواره وینترسان، کولانگاتاگلد، پان پاسفیک مسترزگیم).

هوبارت:

بندر هوبارت با مساحت 1357کیلومتر مربع در جزیره تاسمانی در جنوب استرالیا و جنوب شرقی ایالت تاسمانیا در دهانه رود درونت واقع شده و مرکز این ایالت است.

اقتصاد:

هوبارت شهر بندری پر تردد و از بنادر مهم تدارکاتی برای سفرهای تحقیقاتی به قطب جنوب محسوب میشود.صادرات اصلی شهرشامل پشم ، سنگ معدن ،الوار و میوه است.

دیدنی ها :

اماکن مذهبی

(کلیسای بزرگ سنت دیوید ، کلیسای آنجلیکن سنت جورج، کنیسه هوبارت )

موزه ها و اماکن فرهنگی:

(موزه دریایی ،موزه وگالری هنر تاسمانی ، موزه هنر جدید وقدیم)

جشنواره ها:

(جشنواره مردمی سیگنت، جشنواره بادبادک ها، جشنواره قایق های چوبی، جشنواره گل لاله، جشنواره طعم وجشنواره فرینج هوبارت).

داروین:

داروین مرکز ایالت استرالیای شمالی با مساحت 112 کیلومتر مربع در کنار دریای تیمور قرار داردو از سمت شرق به خلیج فرانسیس و از سمت غرب به حاشیه خلیج کالن محدود شده است.حدود نیمی از جمعیت داروین

را مسیحیان تشکیل میدهند.پیروان ادیان دیگر از جمله مسلمانان ،بودایی ها،هندوها و یهودیان نیز در داروین زندگی میکنند.شرایط مهاجرت به استرالیا در همه ایالت ها برابر است و در این مورد با کانادا متفاوت است.


ورزش:

یکی از مسابقات ورزشی مهمی که در این شهر برگزار میشود،مسابقه بین المللی ماشین های خورشیدی در مسیر داروین-آدلاید است که برای اولین بار در سال 1987 برگزار شده است.

پارک ها ومناطق طبیعی:

(پارک ملی کاکادو، پارک ملی لیچ فیلد، پارک ملی نیتمولیک یا کاترین جورج ).

جشنواره ها :

(جشنواره سی بریز، جشنواره داروین، ایزوتوپیا،باس این د گراس).

بالارات:

این شهر در ایالت ویکتوریا و در 105کیلومتری شمال غربی ملبورن قرار دارد و با جمعیتی حدود 94000نفر بیسستمین شهر پر جمعیت استرالیاست.بالارات با لقب هایی مانند شهر طلا و آتن استرالیا به رغم جمعیت اندک

خود در تلریخ و اقتصاد استرالیا جایگاه ویژه ای دارد.

اقتصاد:

بالارات در حال حاضر یکی از مهمترین شهرهای ایالت ویکتوریاست و اقتصاد آن را توریسم معادن طلا و صنایعی مانند شعبه کارخانه تولید شکلات مارس ، کارخانه صنایع غذایی مکین، کارخانه تولید ریل آهن بالارات نورث

ورک شاپز، وچندین کارخانه محلی تولیدات نساجی ، کاشی و محصولات غذایی تشکیل میدهند.

همچنین این مقاله به شرایط زندگی در شهرهای استرالیا  اشاره میکند.