بهاره

بهاره

بهاره

بهاره

قوانین اجاره آپارتمان در استانبول

تا چند سال گذشته که شهر استانبول تا این مقدار مورد هدف متقاضیان مهاجرت ایرانی و عربها قرار نگرفته بود، خرید خانه در این ترکیه به این حد خواهان نداشت و هزینه ها هم اینگونه بدون منطق بالا نمیرفت.

با رشد تقاضای اجاره خانه در ترکیه از طرف مهاجرین، مالکان بیشتر به طمع اعمال کردن شرایط خود افتادند، به شکلی که یک مالک اجاره بهای یک سال را پیش میخواهد و همچنین هزینه اجاره را به یورو حساب می کند. این بی حساب و کتابی هر کسی را به این فکر می اندازد که واقعاً قانون اجاره آپارتمان در استانبول ترکیه چیست؟

قانون اجاره آپارتمان در استانبول

قبل از شروع این بخش به شما اکیداً متذکر میشویم که هر گونه عدم اطلاع از قانون اجاره آپارتمان در این شهر باعث گرفتاری و سردردی برای شما میشود که هیچ چاره به جز متضرر شدن برای شما نمیگذارد. پس نه فقط اینکه بخوانید، تا قبل از مطمئن شدن از اینکه تمامی موارد در قرارداد شما ذکر شده باشد آنرا امضاء نکنید.

بسیاری از آژانس های ترک مخصوصاً وقتی که ازشون بخواهید قسمتی را در قرارداد عوض کنند یا خودشان را به نفهمیدن میزنند و یا اینکه می گویند این قانون است و از اضافه کردن موارد شما سرباز می زنند ولی این را بدانید که در زمان تخلیه طوری نقره داغتان می کنند که از کرده خود پشیمان شوید.

پرداخت دیپوزیت

اگر بگوییم صد در صد مالکان دیپوزیت شما را به یک بهانه ای میخواهند بالا بکشند دروغ نگفته ایم، پس اولین مورد دانستن قانون اجاره آپارتمان در مورد دیپوزیت است. در ترکیه چیزی به نام رهن آپارتمان وجود ندارد و دو برابر اجاره را صاحبانِ خانه ها بعنوان دیپوزیت در زمان امضاء و تحویل کلید از شما میگیرند.

این دو ماه اجاره که شما پرداخت می کنید برای این است که اگر چنانچه به هر دلیلی اجاره ماهیانه را پرداخت نکردید و یا صدمه ای به آپارتمان بزنید، صاحبخانه این پول را دستش داشته باشد و متضرر نشود. شاید برای شما سوال باشد که این یک چیز نرمال است و خطر آن چیست؟

اهمیت شناخت دیپوزیت

اگر در زمان تحویل از کوچکترین مشکلات از کف پارکت تا خط و خطوط روی کابینت ها و غیره عکس و فیلم نگرفته باشید و در قرارداد قید نکرده باشید، براحتی در روز آخر تحویل، صاحبخانه آن مشکلات را با وقاحت به پای شما میزند و از برگردانن دیپوزیت سر باز میزند.

چنانچه همه اینکار ها را هم کردید و مشکلات آپارتمان را هم قید کردید و فیلم و عکس را هم گرفتید، در زمان تحویل کلید کل دیپوزیت خود را تا نگرفتید کلید ها و آپارتمان را تحویل صاحبخانه ندهید. طرفند دیگری که در ترکیه صاحبخانه ها میزنند همین است که کلید و آپارتمان را از شما میگیرند، ولی بعداً با آوردن بهانه های واهی که شما اینجا رو خراب کردید، از دادن دیپوزیت سر باز میزنند و دست شما هم دیگر بجایی بند نیست.

برخی از صاحبان خانه ها دیپوزیت را به یورو میخواهند. این یک مورد کاملاً توافق شده بین دو نفر است و اگر با آن مشکلی ندارید قبول کنید اما در قولنامه حتماً قید شود که در آخر یورو یا دلار باید بگردانده شود.برای اجاره خانه در ترکیه میتوانید با مشاوران گروه kharidekhane.com به صورت مجانی در تماس باشید و مشورت دریافت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را برای این موضوع بدست آورید.

نکاتی در راستای شروع کار فروشگاه لوازم ساختمانی

جهت افتتاح هر شغلی نیاز به یک Business Plan  و انجام آن، به شکل مرحله به مرحله موضوعی حیاتی میباشد.ایجاد بیزینس براساس نقشه راه باعث میشود تا شما به شکل مرحله به مرحله اقدام کنید و علاوه بر تمرکز بر قدم فعلی، برای مرحله بعدی شغل خود برنامه داشته باشید.
شاید اطراف خود مشاغل زیادی دیده باشید که فاصله بین افتتاحیه و پایان کارشان حتی به یکسال هم نمیرسد.این موضوع به دلیل نداشتن برنامه ریزی و پیش بینی چالش ها و مشکلات پیش روی هر کسب و کاری است.
شما به عنوان صاحب یک بیزینس باید بتوانید برای شغلی که برای خود راه‎اندازی میکنید یکسری اهداف کوتاه مدت و بلند مدت در نظر داشته باشید تا در مواجهه با مشکلات و چالش های پیش رو دچار غافلگیری نشوید.
 
مقدمه بالا میتواند سرنخی را برای شروع هر کسب و کاری در اختیار شما بگذارد، اما در این مقاله ما قرار است تا نکات مورد نیاز برای راه اندازی یک فروشگاه ابزار فروشی را مورد بررسی قرار دهیم و در انتها نیز لیست کامل اجناس و ابزارآلات برای فروشگاه ابزارفروشی را در اختیار شما قرار دهیم.پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.
اگر قصد راه اندازی یک فروشگاه ابزار فروشی یا لوازم ساختمانی را دارید، باید موارد زیادی را در نظر داشته باشید تا بتوانید در این بازار به درستی وارد شوید و ماندگاری داشته باشید.
از جمله مواردی که باید در نظر داشته باشید میتوان به میزان سرمایه شما، موقعیت مکانی فروشگاه، متراژ فروشگاه،تنوع برندها و محصولات تا حتی دکوراسیون و چیدمان مغازه اشاره کرد.در ادامه مقاله برخی از مهمترین مواردی که برای راه اندازی یک مغازه ابزار فروشی نیاز دارید را به صورت موردی بررسی خواهیم کرد.فروشگاه گودفورپی صفحه ای در سایت خود دارد با عنوان  مشاوره در راه اندازی فروشگاه ابزار و یراق که میتوانید از تجربه های  12 ساله این مجموعه برای راه اندازی فروشگاه خود استفاده نمایید.





 
line2.png 
1.jpgبودجه مالی
 
این که برای شروع هر کسب و کاری شما نیاز به یک سرمایه اولیه دارید، یک امر بدیهی است.از سوی دیگر میزان سرمایه و بودجه ای که برای شروع کار در نظر میگیرید میتواند در مدل راه اندازی و کوچک یا بزرگ‎ بودن کسب و کار، مثلا از مجموعه فروشگاه های زنجیره‎ای تا یک فروشگاه کوچک محلی تغییر کند.
از سوی دیگر تعیین بودجه مالی و برنامه ریزی براساس آن مورد مهمی است که میتواند بر تهیه و تنوع اجناس فروشگاه ابزار فروشی، که یکی از موضوعات مورد بحث ما در این مقاله میباشد تاثیر‎گذار باشد.از جمله مواردی که بودجه مالی یا همان سرمایه اولیه بر آنها برای راه‎اندازی ‎فروشگاه ابزار‎فروشی تاثیر مستقیم دارد میتوان به موارد زیر اشاره کرد :





- موقعیت مکانی فروشگاه
 
- اجاره ماهیانه یا اقساط بانکی
 
- متراژ فروشگاه
 
- دکوراسیون فروشگاه ابزار فروشی
 
- بودجه خرید اجناس
 
- هزینه تبلیغات و معرفی فروشگاه
 
- هزینه های راه اندازی خدمات آنلاین (وبسایت یا شبکه های اجتماعی)












در مقاله‎ی درصد سود ابزارفروشی و سرمایه ی اولیه ی راه اندازی چقدر است میتوانید جزئیات بیشتری در مورد هزینه ها و سود فروشگاه ابزار فروشی را مطالعه کنید.

2.موقعیت مکانی، متراژ فروشگاه و دکوراسیون
 
این مورد میتواند موضوعی تعیین کننده در هر کسب و کاری باشد.روشن است که قرار گرفتن فروشگاه ابزار فروشی شما در منطقه ای که به عنوان بورس ابزار‎فروشی یا لوازم ساختمانی است، میتواند شرایط بهتری را از نظر فروش و جذب مشتری هدف برایتان فراهم کند.
نکته دیگری که باید برای موقعیت فروشگاه در نظر داشته باشید این است که صرف قرار داشتن در مرکز شهر یا مسیرهای شلوغ نمیتواند زمینه ساز رشد و موفقیت کسب وکارتان باشد.
در صورتی که انتخاب این موقعیت‎ها تاثیر مثبتی هم داشته باشد، باعث ایجاد هزینه های سنگینی مثل اجاره بها و یا از دست دادن مبلغ زیادی از سرمایه اولیه برای خرید مغازه است. انتخاب موقعیت مکانی فروشگاه را با تحقیقات کامل و بررسی مسیرهای متفاوت انجام دهید تا بتوانید بیشترین بازدهی را از این مورد به دست آورید.
 
3.متراژ فروشگاه
 
مورد دیگری که در روند افتتاح فروشگاه تاثیر زیادی دارد، متراژ فروشگاه ابزارفروشی است.متراژ فروشگاه هم تحت تاثیر بودجه مالی و موقعیت مکانی فروشگاه میباشد.دقت کنید که اگر بودجه محدودی برای شروع دارید میتوانید با یک مغازه کوچک و فروش ابزارآلات سبک کار خود را آغاز کنید.
اگر هم امکان تهیه فروشگاهی با متراژ بزرگ و متناسب را دارید میتوانید ابزارآلات سنگین را هم اضافه نمایید.دقت داشته باشید که شما علاوه بر خود فروشگاه باید قسمتی از فروشگاه را برای انبار در نظر داشته باشید.این انبار میتواند یک زیرزمین،بالکن یا حتی یک نیم طبقه در بالای مغازه شما باشد.برای خرید آنلاین ابزار مکانیکی میتوانید به فروشگاه آنلاین ابزارفروشی گودفورپی مراجعه نمایید.








چیدمان فروشگاه ابزارفروشی آنلاین ممکن چیز پیچیده ای به نظر نرسد.اما مواردی ظریفی وجود دارد که میتواند در سرعت جوابگویی صاحب فروشگاه به خریدار و پیشگیری از گیجی و خستگی صاحب کسب و کار تاثیرگذار باشد.برای نمونه شما باید برنامه معینی جهت دکوراسیون جعبه ای تعبیه شده برای کالاهای کوچک (مثل واشرها، پیچ ها، میخ ها و...) داشته باشید تا در کم ترین بازه زمانی ممکن به ابزارها دسترسی داشته باشید.

راه های خرید خانه در دبی و گرفتن شهروندی شهر دبی با خرید ویلا

خرید خانه در امارات آن هم در شهری لاکچری و شناخته شده ، تجربه ای عالی است و حتما جاذبه های خاص توریستی و علمی امارات یکی از مهمترین دلایل جلب قدرتمندان جهان به این شهر شده است. هرچند مزایای خرید ویلا در امارات به جز امکانات رفاهی ، این است که به مالکان اجازه می دهد علاوه بر استفاده از امکانات تفریحی خود ، با دریافت ویزا و استفاده از امکانات گسترده اقتصادی امارات ، زندگی کاری خود را به شکل پیشرفته تر و با رشد بیشتر در کشور امارات ادامه دهند.
همچنین شما می توانید علاوه بر خرید آپارتمان در دبی و شروع تحصیل جدید در این کشور مدرن ، اقامت کاری و ویزای شهروندی را به صورت جدا از هم نیز دریافت نمایید و از یک زندگی راحت استفاده نمایید. لازم به ذکر است که خانه ویلایی در کشور امارات به تنهایی باعث گرفتن اقامت دائم دبی نمی شود و لازم است تا برای گرفتن این ویزا ، مرحله های متفاوتی را پس از خرید خانه بگذرانید که انجام این کار بسیار ساده و سریع است.
کشور امارات، شهر مناسبی برای خرید ویلا به حساب می آید چرا که مراحل و شرایط مربوط به خرید در آن چندان پیچیده و سخت نیست. بنابراین هر یک از مهاجران با سرمایه لازم می توانند پس از طی نمودن مراحل قانونی به ویلای رویایی خود برسند.

از مکان های دیدنی این شهر میتوان به برج العرب اشاره کرد که از کم نظیر ترین مناطق دنیا محسوب میشود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اجاره یک شب اقامت در این هتل پنج ستاره، چیزی حدود 1600 یورو میباشد که معادل 50 میلیون تومان می‌باشد.برای اخذ شهروندی و پاسپورت امارات میتوانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

آیا خرید ویلا در امارات عاقلانه است؟

سرمایه گذاری در کشور های خارجی و به طور خاص کشور هایی که نزدیک ایران قرار دارند چند سالی است که بیشتر و جدی تر توسط ایرانیان پیگیری می شود. امارات، مانند برخی از شهر های تجاری و لوکس ، اغلب توسط افرادی مورد توجه قرار می گیرد که هدف راه اندازی کسب و کار ، توسعه و افزایش درآمد را در سر دارند. برترین و بهترین ها همگی در دبی تجمع یافته اند. بنابراین وقتی شما برای خرید ویلا در امارات اقدام می کنید، در واقع دست روی هر ویلایی که بگذارید، در حال انتخاب بهترین ویلا در کشور امارات و به طور نسبی، در کل منطقه خاورمیانه هستید.
طبق آخرین آمار، ارزش املاک در امارات رشد بیشتری نسبت به شهرهای دیگری چون سنگاپور و لندن داشته است.

بنابراین، اینکه گمان کنید خرید ویلا در دبی می تواند به ضرر شما تبدیل شود، یک احتمال محال و نادرست است. بسته به بودجه ای که در اختیار دارید می توانید ویلاهای بسیار لوکس و اصطلاحا لاکچری را در کشور امارات خریداری کنید.
قیمت ویلا ویلایی در امارات به تومان

به طور کلی، برای دریافت اقامت، شما باید دست کم یک میلیون درهم امارات بپردازید تا بتوانید یک ویلا را در امارات خریداری کنید. این میزان چیزی نزدیک 7 میلیارد تومان میباشد. البته به علت نوسانات ارز ممکن است این مبلغ کمی کمتر یا بیشتر باشد. اما بر اساس ارزش درهم امارات در آبان ماه سال 1400، این مقدار برابر 7 میلیارد تومان میباشد.

هر درهم امارات در حال حاضر چیزی حدود 7 هزار و 500 تومان ارزش دارد.

تعیین این عدد به خریداران کمک می کند تا در هنگام خرید ملک مورد نظرشان قیمت را در نظر گرفته و سرمایه گذاری درستی داشته باشند.

بسیاری از ایرانیانی که بدنبال خرید ویلا در دبی هستند میخواهند بدانند که قیمت ویلا در شهر دبی به تومان چقدر است. خوشبختانه از آنجائیکه که درهم امارات به دلار آمریکا چسبیده است، این نرخ از روز اول 3.65 بوده است ولی از آنجائیکه که تومان ایران دائماً در نوسان است شما باید قیمت هایی که به درهم می گیرید را با توجه به نرخ روز و لحظه ای درهم در بازار ایران محاسبه کنید.

هزینه خانه ویلایی در شهر دبی رنج متفاوتی از مبلغ 800 هزار درهم تا چند صد میلیون دلار را شامل می شود. خوب است اول بودجه ای را که برای آپارتمان در امارات دارید را مشخص کنید و بعد با توجه به بودجه مد نظرتان بدنبال ویلا باشید.

شما آسانی میتوانید با کلیک برروی منوی پروژه های شهر دبی و تعیین گزینه نوع ملک در باکس جستجو از پروژه های جدید در دبی اطلاعات لازم را بدست آورید. درصورتی که منطقه خاص و یا خانه خاصی هم مد نظر داشته باشید و یا سوالی در زمینه خرید ویلا در امارات داشته باشید، میتوانید به لینک خرید ویلا در دبی مراجعه نمایید و براحتی با ما ارتباط برقرار کنید.