بهاره

بهاره

بهاره

بهاره

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی درکشور اتریش و مدارک مهم برای اخذ پذیرش

شرایط درس خواندن در مقطع پیشرفته در اتریش و مدارک مهم جهت گرفتن قبولی



برای مهاجرت به اتریش میتوان از طریق  اخذ تابعیت از طریق ازدواج در این کشور اقدام کرد.


مقطع دکتری در اتریش

تحصیل در قلب اروپا و در دانشگاه های معتبر و ارزان همیشه از اولویت های دانشجویان ایرانی می باشد. اتریش با داشتن دانشگاه های بسیار معتبر در جهان می تواند مقصد افرادی باشد که مایل هستند در کنار تحصیل در یک دانشگاه عالی، زندگی ارزان و با کیفیتی هم داشته باشند. برای ورود به دانشگاه های اتریش در مقطع دکترا، به طور معمول داوطلب باید دانشجوی در حال تحصیل در دانشگاه های آزاد و یا سراسری داخل کشور و یا کشور های دیگر باشد (البته در برخی موارد هم بدون اینکه فرد، دانشجو باشد هم می توان برای مقطع دکترا پذیرش گرفت). طول دوره دکترا در اکثر قریب به اتفاق رشته ها و دانشگاه ها دوره ای حدوداً ۵ ساله می باشد و زبان تدریس هم آلمانی یا انگلیسی (بسته به دانشگاه و رشته) است.

هر سال تحصیلی شامل دو ترم می باشد که ترم اول از ماه مارچ (اسفند ماه) شروع و ترم دوم هم از سپتامبر / اکتبر (مهر ماه) شروع می شود. دانشجویان خارجی باید پس از ثبت نام در دانشگاه و در صورتی که زبان تحصیلشان آلمانی است، برای آموختن زبان آلمانی و دوره پیش دانشگاهی  ثبت نام کنند. طول این دوره بین ۳ ماه تا یک سال و نیم بسته به کیفیت تحصیل دانشجو می تواند متفاوت باشد.

شهریه دوره های دکترا در اتریش هم در حدود سالیانه ۳۸۰ یورو می باشد (در حال حاضر در بسیاری از دانشگاه ها هم این شهریه را دریافت نمی کنند) که می بایست در ابتدای هر سال تحصیلی به دانشگاه پرداخت گردد. اما در بعضی از دانشگاه ها مانند دانشگاه صنعتی گراتس (TU-Graz) – این شهریه را به دانشجویان ایرانی در صورتیکه حداقل ۹ واحد در ترم گذارنده باشند، برمی گردانند.

برای دانشجویان خارجی مقطع دکترا هم امکان کار پاره وقت وجود دارد اما حساب کردن بر روی درآمد این کار خصوصاً در سال اول تحصیل به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

رشته های دانشگاهی در مقطع دکترا شامل کلیه رشته های علوم انسانی، فنی مهندسی، علوم و هنر و گرایش های متفاوتی می باشد اما شرایط ورود برای هر رشته یا دانشگاه ممکن است با دانشگاه یا رشته دیگری متفاوت باشد. در اکثر رشته ها پذیرش مستقیم و به صورت قطعی صادر می شود اما در رشته های علوم پزشکی و پیرا پزشکی، داروسازی، روان شناسی، و تعدادی دیگر از رشته ها دارای آزمون ورودی است که لازم است فرد بعد از دریافت ویزا به اتریش رفته و در آزمون و مصاحبه ورودی شرکت نمایند. داوطلبانی که این مرحله را با موفقیت به پایان برسانند می توانند با اخذ ویزای دانشجویی وارد اتریش شده و تحصیل خود را آغاز کنند.

 

مدارک مورد نیاز برای اقدام جهت اخذ پذیرش در دوره دکترا در اتریش عبارتند از:

۱- کپی تمام صفحات پاسپورت با اعتبار بیش از شش ماه

۲- دوازده قطعه عکس رنگی

۳- ترجمه رسمی شناسنامه و کارت ملی

۴- ترجمه رسمی و تایید شده مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد

۵- ترجمه رسمی و تایید شده ریز نمرات کارشناسی و کارشناسی ارشد

۶- دو عدد توصیه نامه از اساتید قبلی

۷- رزومه

۸- بیانیه هدف (Statement of Purpose )

۹- مدرک زبان انگلیسی و یا آلمانی (در صورت وجود)

۱۰- گواهی اشتغال به تحصیل (در صورت وجود)

۱۱- گواهی عدم منع تحصیل (N.O.C ) از دانشگاه محل تحصیل قبلی

 

شرایط پذیرش دوره دکترا / شرایط جدید
 

۱-  دانشجوی دکترا  یا فارغ التحصیل مقطع ارشد  دانشگاه های سراسری یا پیام نور و یا آزاد

۲-  زبان تدریس در اغلب رشته ها به زبان انگلیسی  می باشد . رشته های به زبان انگلیسی  احتیاجی  به داشتن نمره آیلتس نمی باشد.

۳-  پذیرش در همان رشته  یا زیر شاخه های آن  خواهد بود که متقاضی در ایران دانشجوی آن رشته یا فارغ التحصیل آن  بوده است . امکان تغییر گرایش می باشد .

تبصره: تنها در صورت داشتن  اقامت والدین یا همسر بیش از ۵ سال میتواند رشته خود را عوض نماید.

۴-  شهریه در دانشگاه های اتریش بین ۳۸۵تا ۷۵۰ یورو در هر ترم می باشد.

۵-  اخذ پذیرش جهت رشته های مرتبط با مدیریت و اقتصاد و حسابداری شرایط دیگری را نیز شامل می شود.

۶-  مدت زمان پذیرش  : معمولا بین سه تا ۶ ماه می باشد.

ثبت شرکت و سرمایه گذاری یکی از راه های خوب برای گرفتن  اقامت اتریش وگرفتن پاسپورت این کشور است.

 استرالیا - مهاجرت به استرالیا- مهاجرت به استرالیا 

اشخاص قانونی در کشور سوئد ودریافت اقامت در این کشور اروپایی از طریق پیوند زناشویی

افراد حقوقى در کشور سوئد و گرفتن اقامت در این کشور اروپایی از طریق ازدواج

کسانی ک قصدمهاجرت به سوئد را دارند ،در ادامه راههای امکان  اقامت سوئد توضیح داده شده است.


اقامتگاه مکان مشخصی است که فعالیت ها و امور شخص در آن متمرکز شده است . و به نوعی عنصر شناسایی شخص حقیقی و حقوقی است . بنابراین در حقوق اقامتگاه عنصر مهمی درتعیین قلمرو حقوقی شخص تلقی میشود. طبق ماده 1002قانون مدنی اقامتگاه عبارت است از:محلی که شخص در آنجا سکونت داشته و نیز مرکز مهم امور او نیز محسوب میشود . اگر مرکز مهم شخص غیر از محل سکونت او باشد،مرکز مهم امور او به عنوان اقامتگاه او محسوب میشود.

 هر اقامتگاه برای اینکه بتواند عنوان اقامتگاه به خود بگیرد باید دو شرط داشته باشد:

1.محل سکونت شخص باشد

2.مرکز مهم اموراو نیز باشد

همچنین باید خاطر نشان نمود که مرکز مهم امور بر شرط دیگر ارجحیت دارد. ماده 1003قانون مدنی:هیچ کس نمیتواند بیش از یک اقامتگاه داشته باشد. ماده1004قانون مدنی:تغییر اقامتگاه تنها به شرط تغییر حقیقی محل سکونت شخص در محل دیگر امکان پذیر است . به شرط اینکه مرکز مهم امور او نیزبه این محل انتقال بیابد.

همان‌طورى‌ که شخص حقیقى به‌ موجب قانون داراى اقامتگاه مى‌باشد، شخص حقوقى هم مى‌تواند اقامتگاهى داشته باشد که هم در قانون مدنى و هم در قانون تجارت تصریح گردیده است و برابر ذیل ماده ۱۰۰۲ قانون مدنى اقامتگاه اشخاص حقوقى مرکز عملیات آنها است لکن ماده ۵۹۰ قانون تجارت اقامتگاه اشخاص حقوقى را چنین تعریف نموده است: اقامتگاه شخص حقوقى محلى است که اداره شخصى حقوقى در آنجا است. بعضى عقیده دارند که بین قانون مدنى و تجارت در مورد اقامتگاه شخص حقوقى اختلاف وجود دارد به این معنا که مرکز عملیات به محلى گفته مى‌شود که فعالیت کارى و تخصصى و فنى شخصیت حقوقى در آنجا انجام مى‌شود در صورتى‌که محل اداره شخص حقوقى یعنى محلى که هیئت مدیره و مجمع عمومى و بازرسان در آنجا تشکیل جلسه مى‌دهند لکن با کمى تعمق معلوم مى‌گردد که مرکز عملیات و محل اداره شخص حقوقى در معنا و مفهوم یکى است و بین قانون تجارت و قانون مدنى در خصوص اقامتگاه شخص حقوقى تضادى وجود ندارد. اما نکته که توضیح آن لازم مى‌باشد این است که هم در قانون مدنى و هم در قانون تجارت و هم در قانون آئین دادرسى مدنى و قانون ثبت و قانون مالیات‌هاى مستقیم مصوب سال ۱۳۶۶ به اهمیت اقامتگاه تصریح گردیده و ماده ۹۹ قانون تجارت براى حضور مجمع عمومى عادى بر هویت کامل و اقامتگاه صاحبان سهام تأکید نموده است.

تابعیت

تابعیت اشخاص حقوقی به هیچ وجه ملازمه با تابعیت تشکیل دهندگان آن ندارد.مثلا اگر چند نفر تابعیت تبعه ممالک خارجه در ایران شرکت یا موسسه ای تشکیل دهند شرکت یا موسسه مزبور تابعیت ایران را خواهد داشت. طبق ماده 591 قانون تجارت اشخاص حقوقی تابعیت مملکتی را دارند که اقامتگاه آنها در آن مملکت است بنابراین تابعیت اشخاص حقوقی منوط به اقامتگاه آنها خواهد بود و غیر از این هم عقلایی نیست .زیرا با قبول این موضوع که شخصیت حقوقی ارتباط با شخصیت تشکیل دهندگان آن را ندارد و میتوانند اقامتگاهی غیر از محل اقامت تشکیل دهندگان داشته باشد بعید به نظر میرسد که یک شخص حقوقی در یک کشور بوجود آمده باشد و اقامت داشته باشد و تابعیت کشور دیگر را داشته باشد.

اقامتگاه اشخاص حقوقی در سوئد

اشخاص حقوقی در کشور سوئد تقریبا همان شرایطی را دارند که اشخاص حقوقی در سایر کشورها دارند. زمانی که یک شخص در کشور سوئد شرکتی را به ثبت میرساند اقامتگاه این شرکت همان دفتری است که هیات مدیره و مجمع عمومی و یا  محل عملیات آنها در آنجا وجود دارد. بین اقامتگاه شخص حقوقی و شخص حقیقی تفاوت های وجود دارد به عنوان مثال وقتی که یک زن ازدواج میکند اقامتگاه آن زن اقامتگاه شوهر اوست ولی امکان ازدواج برای  یک شخص حقوقی وجود ندارد.

در کل اقامتگاه افراد از لحاظ اعمال حقوقی بسیار مهم میباشد چرا که تمام ابلاغیه ها و شکواییه ها و هر نوع اوراق حقوقی که نیاز باشد که به دست افراد برسد باید محلی وجود داشته باشد که این اوراق را در آن محل الصاق کنند که در تمام این موارد تنها محلی که میتوان این ابلاغیه ها را به افراد رساند اقامتگاه افراد است .

 

 اقامت استرالیا - مهاجرت - اقامت استرالیا 

کودک درون باید بیاید بیرون

عنوان:خارجی ها درباره استاد شجریان چه می گویند؟

 








توجیه گناه باعث می‌گردد، انسان به‌راحتى و بدون هیچ ترس اخروی، مرتکب معصیت شود
 
وسوسه‌هایی‌که باعث می‌گردد، انسان مرتکب گناه شود، بر دو قسم است:

1- گاهی وسوسۀ مستقیم شیطان است؛ که گناه را آن‌چنان شیرین برای انسان جلوه می‌دهد، که او را به انجام دادن گناهانی نظیر غیبت، تهمت، شایعه‌ پراکنی، چشم‌چرانی، دزدی و آزار و اذیت دیگران، و... وادار می‌سازد.

2- گاهی وسوسۀ خنّاس است؛ یعنی شیطان، انسان را به انجام معصیتی امر می‌کند، ولی در عین‌حال، توجیه خود را ضمیمۀ آن گناه نیز می‌کند. که تکاتی در این زمینه قابل تامل است:

الف: خطر بیشتر
خطر این قسم دوم از وسوسه، به‌دلیل وجود توجیه، بسیار بیشتر از قسم اول است. زیرا انسان توجیه‌گر، خود را گناه‌کار نمی‌بیند که به فکر توبه بیفتد و تصمیم به جبران گناهان خویش بگیرد. و لذا چنان در سراشیبی سقوط، قرار می‌گیرد تا به هلاکت برسد.

ب: گناه را به نیت ثواب انجام دادن
گاهی اوقات، خطر توجیه گناه، تا حدی‌است‌که باعث می‌گردد انسان، آن عمل، را حتی به نیت ثواب و قرب به خدا، هم انجام دهد. قرآن کریم این‌گونه افراد را ورشکسته‌ترین افراد می‌داند:

«قُلْ هَلْ نُنَبِّئُکُمْ بِالْأَخْسَرینَ أَعْمالاً، الَّذینَ ضَلَّ سَعْیُهُمْ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ هُمْ یَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ یُحْسِنُونَ صُنْعاً»،[کهف 104-103]؛ «بگو: آیا شما را از زیان‌کارترین مردم آگاه گردانم؟ آنان‏ کسانى‌‏اند که کوشش‏شان در زندگى دنیا به هدر رفته و خود مى‏‌پندارند که کار خوب انجام مى‏‌دهند.»

در جریان کربلا، افراد بی‌بصیرتی‌که در رکاب یزید شمشیر زدند، کسانی بودند که با توجیه خروج حسین بن علی علیه السلام بر خلیفه وقت، در مقابل امام صف کشیدند. و آن جنایت عظیم را با قصد قربت، رقم زدند. امام باقر علیه السلام مى‌‏فرماید:«سى هزار نفر در کربلا جمع شده بودند براى کشتن پسر پیغمبر «وَ کُلٌ‏ یَتَقَرَّبونَ‏ الَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ بِدَمِهِ» و همه آن‌ها به قصد قربت آمده بودند؛ به حسین بن على شمشیر مى‏‌زدند براى این‌که به بهشت بروند.»[1]

ج: راحت انجام دادن گناه
توجیه گناه که یک بیماری و بلای عمومی است، باعث می‌گردد، انسان به‌راحتى و بدون هیچ ترس اخروی، مرتکب معصیت شود که متاسفانه در جامعه شاهد چنین توجیهاتی هستیم.

مثلا برخی از افراد، گناهانی مانند رشوه را با توجیه هدیه، تهمت را با عنوان همه می‌گویند، شرکت در مجلس حرام را، با توجیه یک شب که هزار شب نمی‌شود، ربا را با عنوان، همه می‌خورند، گوش دادن به موسیقی حرام را با عنوان آرامش اعصاب و رقص را به بهانه این‌که یک نوع ورزش است، و ...  را به‌راحتی و بدون هیچ دغدغه‌ای انجام می‌دهند.

 امام صادق علیه السلام در رابطه با توجیه گناه می‌فرمایند: «بِمِثْلِ هَذَا التَّأْوِیلِ‏ الْقَبِیحِ‏ الْمُسْتَنْکَرِ یَضِلُّونَ وَ یُضِلُّون‏»،[2]؛ « به‌مانند این‌گونه توجیه‌های زشت و ناپسند، مردم را گمراه می‌کنند و خود گمراه می‌شوند.»

 د: ریخته شدن قبح گناه
با توجه به این‌که رفتارهای فردی و اجتماعی انسان، تابع ارزش‌ها و نظام ارزشی اوست، توجیه گناه  مفسده دیگری نیز در پی دارد. و آن اینست‌که باعث می‌گردد قبح گناه، به‌دلیل عادی شدن آن در جامعه، ریخته شود. و نتیجه چنین حالتی، عمومی شدن و شیوع گناه در جامعه، و تغییر سبک زندگی در جامعه می‌باشد.

ه: شیوع گناه
یکی از آفات توجیه گناه، شیوع معصیت است. و در صورتی‌که گناه در جامعه‌ای بسیار شایع گردد خداوند بر مردمان آن ملت عذاب نازل می‌کند و این عذاب می‌تواند جنبه‌های مختلفی هم‌چون؛ از بین رفتن برکت، شیوع بیماری، قحطی و ... داشته باشد.

«إِنَّ الَّذینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشیعَ الْفاحِشَةُ فِی الَّذینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلیمٌ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ وَ اللَّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُون»،[نور،19]؛ «آنان‌که دوست مى‏‌دارند که در میان اهل ایمان کار منکرى اشاعه و شهرت یابد آن‌ها را در دنیا و آخرت عذابى دردناک خواهد بود. و خدا (فتنه‏‌گرى و دروغشان را) مى‏‌داند و شما نمى‌‏دانید»

بنابراین باید از کمین این خطری‌که هر انسانی را تهدید می‌کند بر حذر بود. که با وجود  توجیه گناه، انسان هیچ‌گاه در صدد اصلاح خویش بر نمی‌آید.

............................................................
پی‌نوشت:
[1]. مجموعه آثار شهید مطهری،ج17،ص422.
[2]. وسائل الشیعه، ج9، ص468.


برگزاری دوره های فراگیری تعمیر هارد با بیشترین سطح علمی در پیشرفته ترین موسسات به صورت فنی

برگزاری کلاس های آموزش ریکاوری اطلاعات هارد با بالاترین سطح علمی در تخصصی ترین آموزشگاه ها به طریق علمی


موسسه پارسه دوره های آموزش نصب اسپیلت را با بهترین کیفیت در پیشرفته ترین آموزشگاه های خود برگزار می کند این دوره های آموزش نصب کولر گازی و اسپیلت توسط حرفه ای ترین و مجرب ترین اساتید این حوضه آموزش داده می شود ، آموزش در این دوره ها به صورت فنی و تجربی بوده و علاوه بر این که پس از اتمام دوره به شما مدرکی معتبر ارائه می شود از لحاظ فنی و تجربی نیز کاملا قادر به نصب و تعمیر کولر گازی و اسپیلت خواهید بود.




چگونگی نصب یک اسپلیت ( کولر ) دو تکه:

 هر کولر گازی ( اسپلیت ) متفاوت و منحصر به سازنده آن است اما این مقاله دستور العمل کلی برای آموزش نصب کولر گازی ( اسپلیت ) را توضیح می دهد .

 

• روش 1 از 3 : نصب واحد داخل

1 ) یک مکان مناسب و بدون مانع بر روی دیوار داخل سالن خود را برای نصب واحد داخلی کولر گازی ( اسپلیت ) پیدا کنید .
* از نور مستقیم خورشید و منابع گرما بپرهیزید .
* از مکان هایی که در آن ممکن است گاز نشت کند و یا غبار نفت یا گوگرد وجود دارد بپرهیزید .
* پنل داخلی کولر گازی ( اسپلیت ) به حداقل 6" یا به عبارتی 15 سانتی متر فضای باز در اطراف , بالا و دو طرف نیاز دارد و این واحد باید حداقل 7 فوت , به عبارتی 2.13 متر بالاتر از سطح زمین باشد .
* پنل داخلی کولر گازی را حداقل 3.3 فوت ( 1 متر ) دورتر از آنتن , برق یا خطوط اتصال که برای تلویزیون , رادیو , سیستم امنیت منزل آیفون یا تلفن استفاده شده است , نصب کنید . نویز الکتریکی این منابع می تواند موجب بروز مشکلات عملیاتی در کولر گازی ( اسپلیت ) شما بشود .
* دیوار باید برای نگه داشتن وزن واحد دیواری کولر گازی به اندازه کافی محکم باشد . ممکن است به ساخت یک فریم از چوب یا فلز برای پشتیبانی از آن نیاز داشته باشید .




                                               —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —
2 ) صفحه نصب را بر روی دیوار به طور کامل ایمن سازی کنید .

* صفحه ( پایه ) نصب را بر روی دیواری که میخواهید پنل داخلی را بر روی آن نصب کنید , نگه دارید .
* برای اطمینان از اینکه پایه ( صفحه ) نصب در هر دو صورت افقی و عمودی برابر است از یک تراز استفاده نمایید .
* با استفاده از مته در نقاط مناسب و در محل پیچ های پایه سوراخ های لازم را در دیوار ایجاد کنید .
* در داخل سوراخ ها رول پلاک گذاشته و صفحه ( پایه ) نصب را با پیچ به دیوار محکم کنید .


                                               —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —
3 ) به تناسب لوله کولر گازی ( اسپلیت ) یک سوراخ در دیوار ایجاد کنید .

* بهترین نقطه برای ایجاد سوراخ به بیرون را در فضای خالی براکت بیابید . شما همچنین باید فاصله و طول مورد نیاز لوله برای رسیدن به واحد خارجی را نیز در نظر بگیرید .
* یک سوراخ با قطر 3" یا به عبارتی 7.5 سانتی متر را بر روی دیوار ایجاد کنید . برای اطمینان از تخلیه مناسب , لوله باید شیب رو ب پایین به سمت خارج داشته باشد .
* یک فلنج انعطاف پذیر را داخل سوراخ قرار دید .

                                               —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —
4 ) اتصالات الکتریکی را بررسی کنید .

* پنل جلویی واحد و کاور ( پوشش ) آن را بردارید .
* مطمئن شوید که کابل های برق به پایانه های پیچ متصل شده اند . مچنین اطمینان حاصل کنید که با نمودار هایی که با کولرگازی ( اسپلیت ) عرضه می شوند مطابقت دارند .

                                               —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —
5 ) لوله ها را وصل کنید .

* لوله کشی را از واحد داخلی به سمت سوراخ حفر شده در دیوار اجرا کنید . خم شدگی ها را برای اطمینان از کارکرد خوب دستگاه به حداقل برسانید .
* یک لوله پی ویسی به طول 1.4 " یا 6 میلیمتر , کوتاه تر از طول ین سطوح داخلی و خارجی دیوار , برش دهید .
* درپوش لوله را در انتهای داخلی لوله پی وی سی قرار داده و لوله را در داخل سوراخ ایجاد شده در دیوار قرار دهید .
* لوله های مسی , کابل برق ولوله تخلیه را با استفاده از چسب برق به هم ببندید . لوله تخلیه را برای اطمینان از جریان آزاد آب در پایین قرار دهید .
* لوله را محکم به واحد داخلی متصل کنید . برای سفت کردن آن می توانید از دو آچار در جهت مختلف استفاده نمایید .
* لوله تخلیه آب را به پایه واحد داخلی کولر گازی ( اسپلیت ) وصل کنید .
* لوله ها و کابل های متصل را از طریق سوراخ ایجاد شده در دیوار هدایت کنید . اطمینان حاطل کنید که لوله تخلیه آب را در مکان مناسب تخلیه خواهد کرد .





                                               —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —    —   —
6 ) واحد داخلی کولر گازی ( اسپلیت ) را با فشار دادن بر روی پایه ( صفحه ) نصب محکم کرده و از ایمن سازی آن مطمئن شوید .

                                              —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —    —   —
• روش 2 از 3 : نصب کنداسور در فضای باز

1 ) مکان مناسبی را برای نصب واحد بیرونی کولر گازی ( اسپلیت ) پیدا کنید .

* محل نصب واحد بیرونی کولر گازی باید از مناطق پر رفت و آمد و بسیار گرم و دارای گرد و غبار اید دور باشد .
* واحد بیرونی اسپلیت ( کنداسور ) برای اطمینان از عملکرد صحیح و مناسب به 12" فضای در اطراف خود نیاز دارد .

                                               —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —
2 ) یک سطح بتنی برروی زمین درست کرده و از تراز بودن و مسطح بودن آن مطمئن شوید . این سکو باید به اندازه کافی بلند باشد . مثلا در حدی که در هنگام برف زمستانه بالاتر از سطح برف باشد .

* کنداسور بیرونی را بر روی سکو قرار دهید . از زیرسازی لاستیکی برای زیر کنداسور استفاده کنید تا لرزش آن را به حداقل برسانید .
* اطمینان حاصل کنید که هیچگونه آنتن رادیو یا تلویزیون در فاصله 10 فوت یا 3 متری کنداسور بیرونی نباشد .

                                               —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   — 
3 ) سیم برق را وصل کنید .

* پوشش را حذف کنید .
* به نمودار سیم کشی دستگاه مراجعه کرده و اطمینان حاصل کنید که کابل های برق همانگونه که نمودار نشان می دهد به هم وصل شده اند . دنبال کردن دستور العمل سازنده برای سیم کشی بسیار مهم است .
* کابل ها را با گیره کابل محکم ببندید و پوشش آنها را جایگزین کنید .

                                                —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   — 
روش 3 از 3 : کامل کردن نصب و راه اندازی کولر گازی ( اسپلیت )

1 ) هوا و رطوبت را از مدار خنک کننده بریزید .

* درپوش ها را از دریچه های دو طرفه و سه طرفه و از پورت سرویس بردارید .
* یک لوله پمپ خلاء را به پورت سرویس وصل کنید .
* پمپ خلاء را روشن می کنیم تا زمانی که به خلاء مطلق 10 میلی متر جیوه برسد .
* پیچ تنظیم فشار پایین را بسته و خلاء را خاموش کنید .
* تمام شیرها و اتصالات را برای نشت تست کنید .
* پمپ خلاء را قطع کرده و پورت خدمات و دریچه ها را جایگزین کنید .




                                               —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —
2 ) مفصل لوله را با پوشش عایق و نوار عایق کاملا بپیچید.

                                               —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —

3 ) لوله را با گیره به دیوار محکم کنید.
 
                                               —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —

4 ) سوراخ ایجاد شده بر روی دیوار را با استفاده از فوم پلی اورتان کامل ببندید .
                                               —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —   —  
* مرحله عایق بندی لوله های بین واحد داخلی و پنل خارجی را فراموش نکنید زیرا در صورت تعرق لوله ها این عایق بندی از آسیب زدن به دیوار های شما جلوگیری خواهد کرد .
* همیشه به هنگام نصب و راه اندازی کولر گازی ( اسپلیت ) از دستور العمل شرکت سازنده که همراه دستگاه است پیروی کنید .
* یک پریز برق اختصاصی برای آموزش نصب اسپلیت  خود در نظر بگیرید . بهتر است پریز برق استفاده شده برای آن با دستگاه های دیگر مشترک نباشد .





همه چیز درباره نیوزلند و اقسام مجوز این کشور

 
عنوان : شناخت شهرهای استرلیا برای مهاجرت به این کشورپهناور  با به روز ترین قوانین اقامت


کار در استرالیا و مشاغل مورد نیاز استرالیاThe Migration Occupations in Demand List) MODL) , لیستی از مشاغل مورد نیاز استرالیا می باشد, برای افرادی که قصد کار در استرالیا را به عنوان مهاجر دارند در نظر گرفته می شود.این لیست توسط وزارت آموزش و اشتغال دولت استرالیا (DEEWR) و با توجه به نیاز کارفرمایان تهیه می شود.این لیست که برای مهاجرین جویای کار در استرالیا منتشر می شود, سالیانه به طور متوسط دو بار بررسی می شود و این موضوع به دلیل امکان کمبود در یک شاخه کاری است.هرچند این موضوع به این معنا نیست که لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا سالی دو بار تغییر میکند.تغییرات لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا زمانی رخ می دهد که دولت استرالیا به دنبال تغییر روندی مهم در بازار کار باشد.در هر صورت ما به شما پیشنهاد میکنیم که قبل از اقدام برای کار در استرالیا و مهاجرت به این کشور, لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا را در سایت مهاجرت این کشور مطالعه نمایید.یکی از مزیت های ارزیابی در زمینه MODL علاوه بر دریافت امتیاز مربوطه، بنا به ادعای اداره مهاجرت در اولویت قرار گرفتن کار بررسی پرونده شما نسبت به پرونده های عادی می باشد.هرچند تجربه نشان داده که تفوت زیادی در این مورد وجود ندارد.

 در سال 2010 وزیر امور مهاجرت و شهروندی استرالیا سناتور اوانز,بر اساس بازنگری انجام شده بر لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا (MODL) اعلام کرد که این لیست توانایی لازم برای برآورده کردن نیاز بلند مدت و میان مدت متخصصین متقاضی کار در استرالیا را ندارد.بر این اساس و با اکثریت آرای شرکت کنندگان در نظر سنجی که نشان از عدم ضرورت وجود این لیست در حال حاظر, سناتور اوانز رای نهایی حذف لیست MODL را صادر کرد.کریس اوانز وزیر امور مهاجرت دولت اعلام کرد که دولت استرالیا قصد دارد تا لیست فعلی مشاغل تخصصی SOL را در نیمه دوم سال 2010  با لیست هدفمندتری که در راستای تامین نیاز میان مدت تا بلندمدت متخصصین مورد تقاضا بازار کار استرالیا باشد جایگزین نماید .

 

لیست MODL بسیاری از متقاضیان مهاجرت به استرالیا را که با کمبود امتیاز روبرو بودند قادر می ساخت تا با موفقیت به استرالیا مهاجرت کنند.پس از حذف این لیست، بسیاری از متقاضیان مهاجرت به استرالیا دیگر قادر به اخذ حد نصاب امتیاز برای ویزای اقامت استرالیا نیستند، و به ناچار باید از بهره گیری از گزینه اسپانسر شیپی حداقل امتیاز برای مهاجرت را کسب کنند.

 

مشاغل استرالیا



اسپانسر شیپی به ۳ طریق برای ویزای اقامت دائم امکان پذیر می باشد:

۱- کارفرما

۲- ایالتی

۳- خانواده

به طور معمول بسیاری از مهاجران ایرانی - مهاجرت به کانادا، اروپا یا آمریکا را مقصد نهایی خود قرار می دهند و دلیل آن سکونت درصد بیشتر ایرانیان مقیم خارج از کشور در کشورها یا قاره های نامبرده می باشد. از همین رو متقاضیان می توانند از قوانین اسپانسرشیپی برای مهاجرت به آن کشورها بهره ببرند.









 اما در مورد استرالیا چنین گزینه ای بسیار رایج نیست، به این دلیل که درصد کمتری از ایرانیان ساکن خارج از وطن در استرالیا ساکن هستند، بنابراین گزینه اسپانسرشیپی کارفرما و ایالتی رنگ بیشتری به خود می گیرند.استرالیا در حال حاضر به دلیل تنوع بسیار بالا (بیش از ۴۰۰ عنوان شغلی) در مشاغل استرالیا مورد نیاز آن کشور در بین بسیاری از متخخصان در تمام دنیا که از نعمت پایگاه خانواده بی بهره اند به عنوان یکی از مقاصد بسیار مهم به شمار می آید.


اما پس از حذف لیست MODL تحقق این رویا با کمی مشکل روبرو شد. از این پس متقاضیان برای کسب ۱۵ امتیاز از دست رفته لیست نیاز دارند نمره بالاتری در امتحان زبان انگلیسی، آیلتس کسب کنند یا به دنبال گرفتن موافقت کارفرما یا ایالت برای حمایت کردن آنان بیافتند.

این راه حل به نظر بسیار ساده می آید اما تا زمانی که متقاضی جویای حامی با روحیه بسیار بالا شروع به جستجوی کارفرما می کند. او خیلی زود متوجه این مسئله می شود که به دلیل تفاوت های فرهنگی، نا آشنایی با فن آوری اطلاعات و نداشتن تسلط بر زبان انگلیسی، علی الخصوص لهجه استرالیایی، قادر به برقراری ارتباط با کارفرما در استرالیا نمی باشد و با مشکلات عدیده برای جلب نظر کارفرما روبرو می شود.

اینجانب به شخصه شاهد درد و دل تعداد بسیار زیادی از متقاضیان با شکست مواجه شده مهاجرت به استرالیا بوده ام که با مراجعه به مراکز مجاز مشاوره شغلی و مهاجرتی تقاضای پیدا کردن کارفرما دارند.اما نکته ای که همه این هموطنان فراموش کرده اند، رکود اقتصادی جهانی و بالطبع درصد بالای بیکاری در کشورهای صنعتی ازجمله استرالیا می باشد. در زمان نگارش این متن من به جرات اظهار می کنم که نزدیک به ۱۰۰% کارفرمایان استرالیایی، فقط به افراد مقیم یا شهروندان آن کشور پیشنهاد کار می دهند.از همین رو چاره ای نمی ماند جز گرفتن حامی ایالتی.




مشاغل استرالیا



فلسفه حامی ایالتی براین مبناست که یکی از دولتهای محلی استرالیا به دلیل رقابتی که با دیگر ایالتها و شهرهای استرالیا در پیشرفت و اجرای پروژه های بزرگ صنعتی دارند نیاز به کسب متخصصان آماده به خدمت با حداقل آموزش دارند. آنها با توجه به نوع صنعت رایج در آن ایالت و تعداد پروژه های آماده و تعداد نیروی متخصص موجود در استرالیا تصمیم به این می گیرند که نیروی متخصص مورد نیاز خود را از خارج از استرالیا تامین نمایند.

مهاجر متخصص پس از دریافت حکم اسپانسرشیپی از ایالت با ۱۰۰ امتیاز برای مهاجرت به استرالیا واجد شرایط خواهد بود. متقاضیانی نیز که ۹۰ امتیاز برای مهاجرت به استرالیا کسب کرده بوده اند، پس از دریافت اسپانسرشیپی ۱۰ امتیاز به آنان تعلق خواهد گرفت و با ۱۰۰ امتیاز مجددا برای ویزای اقامت دائم استرالیا واجد شرایط خواهند شد.

اما تمامی شرایط اشاره شده در بالا در حال تغییر است. کارشناسان منابع انسانی در استرالیا معتقند که نحوه امتیاز بندی در حال حاضر بهینه نیست، به طوری که متقاضی اقامت دائم استرالیا که به تازگی از یکی از دانشگاه های استرالیا فارغ التحصیل شده است در سن ۲۴ سالگی بیشترین امتیاز را برای ویزای اقامت دائم استرالیا کسب می کند در جایی که یک متخصص با همان سطح تحصیلات یا بالاتر اما در سن نزدیک به ۴۰ سال از نظر لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا واجد شرایط برای مهاجرت نمی باشد کما اینکه مهارتهای او بسیار با ارزش تر از نفر اول می باشد.

در زمان نگارش این مقاله بسیاری از متقاضیان مهاجرت به استرالیا منتظر این تغییرات می باشد.

در جدول زیر پیش نویس مشاغل مورد نیاز در استرالیا را می توان دید. ما به شما اکیدا توصیه می کنیم که متقاضیان مهاجرت به استرالیا  مبنای خود را بر این لیست قرار ندهند زیرا این لیست نهایی نمی باشد.









پارسی     English 
حسابداران     Accountants
متخصصان آمار و ارقام و ریاضی دانان     Actuaries, mathematicians and statisticians
مراقبان افراد ناتوان و سالخورده     Aged and disabled carers
محققان علوم کشاورزی و جنگلداری     Agricultural and forestry scientists
متخخصان حمل و نقل هوایی     Air transport professionals
مکانیک دستگاه های خنک کننده مثل یخچال یا کولر     Air-conditioning and refrigeration mechanics
مهندس هواپیما     Aircraft maintenance engineers
متخصص بیهوشی     Anaesthetists
آرشیتکت یا طراح فضای سبز     Architects and landscape architects
ممیزی، مدیر دفتر (منشی ارشد) و خزانه دار شرکت های فرامرزی     Auditors, company secretaries and corporate treasurers
برقکار خودرو     Automotive electricians
سازندگان قایق های چوبی     Boat builders and shipwrights
معمار و بنا     Bricklayers and stonemasons
نجار و چوبکار     Carpenters and joiners
نقشه کش ساختمانی و صنعتی     Cartographers and surveyors
مهندس مواد یا شیمی     Chemical and materials engineers
مدیر مهد کودک یا کودکستان     Child care centre managers
دست ورز یا متخصص استخوان درمانی     Chiropractors and osteopaths
مهندسان و کمک مهندسان عمرانی و ساختمان سازی     Civil engineering draftspersons and technicians
مدیر پروژه های ساختمانی     Construction managers
متخصص بهداشت دهان و دندان و تکنسین های دندان     Dental hygienists, technicians and therapists
دندانپزشک     Dental practitioners
متخصص تغذیه     Dieticians
معلم پیش دبستانی     Early childhood (pre-primary school) teachers
تکنسین سامانه های توزیع برق     Electrical distribution trades workers
مهندس برق     Electrical engineers
برقکار     Electricians
مهندس الکترونیک     Electronics engineers
تعمیرکار لوازم الکترونیک     Electronics trades workers
مدیران مهندسی     Engineering managers
نرس     Enrolled and mothercraft nurses
کارگزاران مالی     Financial brokers
آنش نشان و آمبولانس چی     Fire and emergency workers
موزاییک یا سرامیک کار     Floor finishers
پزشک عمومی     Generalist medical practitioners
شیشه بر     Glaziers
مدیر مجموعه های سلامت اجتماعی     Health and welfare services managers
متخصص کامپیوتر و سامانه های ارتباط الکترونیک     ICT business and systems analysts
مدیران صنعتی، مکانیک و تولید     Industrial, mechanical and production engineers
متخصص داروهای داخلی     Internal medicine specialists
وکلا و متخصصان امور حقوقی     Judicial and other legal professionals
ارزیاب زمین     Land economists and valuers
متخصصان حمل و نقل دریایی     Marine transport professionals
متخصصان پرتونگاری     Medical imaging professionals
محققان داروهای آزمایشگاهیی     Medical laboratory scientists
تکنسین قالب کار     Metal casting, forging and finishing trades workers
معلم مقطع راهنمایی     Middle school teachers
مهندس معدن     Mining engineers
مکانیک خودرو     Motor mechanics
محقق و مدرس پرستاری     Nurse educators and researchers
مدیر پرستاری     Nurse managers
کمک نرس و پرستار شخصی     Nursing support and personal care workers
متخصصان کاردرمانی     Occupational therapists
ارتوپدیست و عینک ساز     Optometrists and orthoptists
مدیران آموزشی     Other education managers
نقاش ساختمان     Painting trades workers
صافکار و نقاش     Panel beaters
داروخانه چی     Pharmacists
فیزیوتراپ     Physiotherapists
گچ کار     Plasterers
لوله کش     Plumbers
متخصص درمان امراض پا     Podiatrists
فرز و تراشکار     Precision metal trades workers
معلم دبستان     Primary school teachers
روانشناس     Psychiatrists
روانپزشک     Psychologists
مدیر مدرسه     School principals
معلم راهنمایی و دبیرستان     Secondary school teachers
تابلو نویس تبلیغاتی     Sign writers
کارمند امور اجتماعی     Social workers
برنامه نویسان کامپیوتر     Software and applications programmers
مشاور حقوقی     Solicitors
معلم دانش آموزان مخصوص     Special education teachers
متخصصان گفتار درمانی     Speech professionals and audiologists
جراح     Surgeons
معلم زبان انگلیسی     Teachers of English to speakers of other languages
مهندس مخابرات     Telecommunications engineering professionals
تکنسین مخابرات     Telecommunications technical specialists
استاد دانشگاه و استادیار     University lecturers and tutors
طراح شهر و حومه     Urban and regional planners
نقاش خودرو     Vehicle painters
دامپزشک     Veterinarians
کاشی کار روکار     Wall and floor tilers
نجار، منبت کار و حرفه های مرتبط با چوب     Wood machinists and other wood trades workers



















































































 

 استرالیا - استرالیا - مهاجرت به استرالیا