بهاره

بهاره

بهاره

بهاره

آشنایی با تشریفات عروسی و مجموعه کارهای که انجام میدهند

عنوان : جشن ازدواج خاطره انگیز و زیبا با رعایت نکات زیر

انجام تشریفات عروسی به طوری که خاطره انگیز و سرگرم کننده باشد، آرزوی هر عروس و دامادی است. جشن های عروسی موفق و به یادماندنی چند نکته مشترک دارند که در این مقاله به مهمترین آنها خواهیم پرداخت. اگر شما در اجرای تشریفات عروسی خود این نکات را رعایت کنید، بدون شک عروسی شما هم در ردیف عروسی های موفق و خاطره انگیزی قرارخواهد گرفت که در ذهن مهمانان باقی می ماند.تشریفات عروسی به مجموعه خدماتی فته میشود که در آن کلیه امور عروسی مانند:لباس عروس و داماد,آرایشگاه عروس,دسته گل عروس,تالار عروسی,شام عروسی,آتلیه عروس,ماشین عروس و غیره را پوشش میدهد.

تزیین میزهای پذیرایی در روز عروسی

معمولا تالار های پذیرایی ، یک میز جداگانه را برای صرف شام عروس و داماد در نظر می گیرند و آن را با گل و شمع و ... تزئین می کنند. برخی از تالارها هزینه این میز را جداگانه محاسبه می کنند و برخی نیز بعنوان هدیه آن را در نظر می گیرند. به طور کلی اگر از نظر هزینه مشکلی نداشته باشید ، ایده خوبی است و می تواند شکلی رمانتیک به مجلس شما بدهد. ضمن اینکه در عکس و فیلم عروسی شما نیز ماندگار خواهد شد.
براي مراسم عروسي بهتر از ترکيب رنگ هاي لوکس استفاده کنيد تا مراسم شما جلوه اي مجلل داشته باشد. براي اين کار بهتر است از ترکيب رنگ هاي سفيد و طلايي استفاده کنيد. همنشيني اين دو رنگ درخشش و زيبايي فريبنده اي را به مراسم شما مي بخشد. ترکيب رنگ هاي سفيد و صورتي ملايم هم همين در جذاب و گيرا است.

شما همچنین می توانید با قرار دادن قاشق و دستمال ها و بستن آن با یک روبان رنگی میز شام عروسی خود را خیلی ساده و زیبا طراحی کنید.

 گل آرايي ميز ها در روز عروسي

گل آرایی عروسی یکی از بخش های مهم و جذاب در عروسی می باشد . وقتی تزیینات عروسی با گل آرایی همراه باشد به زیبایی عروسی شما افزوده می شود, وجود گل هاي رنگارنگ و هماهنگ با دکوراسيون محيط مي تواند جذابيت بيشتري را ايجاد کندد، گل ها را در گلدان هاي کريستالي بگذاريد تا درخشش و خيره کنندگي بيشتري در اثر انعکاس نور داشته باشند،  حتي مي توانيد تک شاخه هايي از گل هاي مورد نظرتان را در از سقف با نخ هاي رنگي يا نخ هاي نامرئي آويزان کنيد و آويزهايي به لطافت گلها داشته باشيد و مهمانان تان را تحت تاثير قرار دهيد.

ميزهايي براي بچه ها در مراسم عروسي

چه خوب است که در مراسم عروسي به فکر همه مهمان ها باشيم مخصوص بچه هاي شيطان و بازيگوش. اگر مي خواهيد که کمتر شاهد شيطنت هاي آنها باشيد پس بايد خودتان دست به کارشويد، ميزي براي آن ها تعبيه کنيد و روي آن را از کاغذ و مداد هاي رنگي، پاستل و مداد شمعي پر کنيد و از آن ها بخواهيد تا براي شما نقاشي اي به عنوان يادگاري بکشند، با اين کار هم آن ها را سر گرم کرده ايد و هم تنوعي خاص رادر مراسم خود به وجود آورده ايد.
 

گیفت ها را فراموش نکنید

گیفت عروسی یا هدیه عروسی ، هدیه ای کوچک است که عروس و داماد برای مهمانان (خانم) مراسم عروسی تدارک می بینند تا از حضور آنها در جشن عروسی تشکر کنند.
همین طور گیفت عروسی به نشانه یادبود عروسی نزد مهمانان به یادگار می ماند و هدیه ای خاطره انگیز خواهد بود. بنابراین بهتر است که در انتخاب گیفت عروسی خود دقت کنید تا مهمانانتان را با هدیه ای ویژه و خاطره انگیز راهی منازلشان کنید.

شيريني هاي روز عروسي

شیرینی های عروسی از لحاظ اندازه، مواد تشکیل دهنده و سبک با هم متفاوتند. استادان شیرینی پزی از ابزار و مواد مختلفی برای درست کردن شیرینی ها استفاده می کنند که شامل مارزیپان، فوندان، خامه کره ای و شکلات و غیره می شود.
فکر کنيد که روز عروسيتان با شيريني هايي که شبيه به عروس و داماد تزيين شده اند از مهمان ها پذيرايي کنيد، حتما آن ها را شگفت زده خواهيد کرد، شما ميتوانيد خلاقيت را در گوشه گوشه مراسم خود به کار بگيريد.

کارت ها عروسي تزيين شده با گل هاي فصل

شما می توانید برای آنکه دعوت نامه های زیبا برای کارت عروسی خود داشته باشید می توانید از کاغذ های مخروطی شکل استفاده کنید و آن را با گل خشک و پروانه های کاغذی طراحی و تزیین کنید.
همچنین میتوانید از همان گل هايي که براي دسته گل تان استفاده کرده کمک بگيريد، با اين کار هماهنگي بيشتري را بين جزييات مراسم عروسي تان پديدي مي آوريد مخصوصا اين که اگر مراسم عروسي تان در فصل پاييز برگزارمي شود حتما ازگل هاي پاييزي با ان رنگ هاي جذاب و گيرا شان بهره بگیرید.

میزهایی براي نوشتن يادگاري

میز یادبود میزی است که روی آن را تزئین کرده و هدیه های کوچکی از طرف عروس و داماد بر روی آن گذاشه میشود ، مهمانها هنگام ترک مجلس از عروس و داماد هدیه خود را دریافت کرده و در قسمتی از یک چیز ( کاغذ ، دفترچه ، تخته ، چوب ، سنگ و غیره) برای عروس و داماد یادگاری مینویسند و عروس داماد آنها را نزد خوند نگاه میدارند .حتما قبل ازمراسم تخته اي درست کنيد که بتوان روي آن با ماژيک يا خودکار نوشت و در روز عروسي آن را در جايي مناسب قرار دهيد تا مهمان ها بتوانند روي آن براي شما يادگاري نويسند، اين کار مراسم را براي شما به ياد ماندني تر مي کند و مي توانيد اين تخته هاي زيبا را در گوشه اي از خانه تان نصب کنيد تا همواره به ياد مراسم روز عروسي تان باشيد.

تزيين درب هاي ورودي با پرده هايي زيبا

حالا که تقريبا بيشتر جزئيات را با هم مرور کرديم فقط بايد به فکر يک چيز ديگر باشيم آن هم ورود شکوه مندانه عروس و داماد به فضاي برگزاري مراسم است، بهتر است تا ورودي فضا با تزيين زيبا آراسته شود، براي اين کار مي توانيد از پرده هاي حرير سفيد رنگ استفاده کنيد و مانند عکس بالا آن ها را با گل هايي زيبا تزيين کنيد.

 مراسم عروسی

اصول لوله کشی

 

عنوان : لوله کشی و نحوه انجام آن

کشور آمریکا با در نظر گرفتن قانون های بی سابقه جدیدی که لوله کش ها مجبور به اجرای آن می باشند، در پی گشایش عرصه جدیدی در صنعت لوله کشی می باشد. در پروژه های بازسازی یکی از مسائل مهم و حیاتی برای مهندسین لوله کشی، انتخاب لوازم صحیح برای تامین نیازهای هر واحد می باشد. برای رسیدن به این نقطه باید درک کاملی از دو نوع شیر اصلی و منفرد داشته باشیم.

شیرهای اصلی

شیرهای اصلی ترموستاتیک بیشتر در ساختمان های تجاری به کار می روند و به مقادیر آب زیادی نیاز دارند. این شیرها آب خروجی از دیگ یا آبگرمکن را به دمای پایین تری تعدیل می نمایند. برای مثال یک شیر اصلی در یک هتل یا یک آپارتمان برای تعدیل آب ١٨٠ درجه فارنهایت که از یک دیگ خارج می شود به دمای حداکثر ١٤٠ درجه فارنهایت به کار می رود. شیر اصلی اولین شیری است که در سیستم به کار می رود؛ هر چند که این شیر مصرف کننده را در برابر سوختن یا تاول زدن محافظت نمی کند. چرا که این شیر در هنگام نصب بر روی یک درجه حرارت معین تنظیم می شود و باعث می شود که دمای آب ورودی مطابق با دمای از قبل برنامه ریزی شده باشد. در بسیاری از موارد شیر اصلی در طبقه اول و یا طبقه همکف قرار می گیرد. یعنی تا حد امکان در نزدیکی منبع تامین آب گرم. وقتی که دمای آب توسط شیر اصلی متعادل گردید با تکیه بر سیستم گردش مجدد می توان از تامین دمای مورد نظر برای آب اطمینان حاصل نمود. مهندسین لوله کشی باید در خصوص افت دمای حاصل از گردش مجدد، تمهیدات لازم را در نظر بگیرند. اگر سیستم حفاظت از گرما در سیستم نصب نشده باشد، دمای آب ممکن است تا ١٠٠ یا ١٠٥ درجه فارنهایت پایین بیاید حتی اگر شیر اولیه روی دمای ١٢٠ درجه فارنهایت تنظیم شده باشد.

یک روش مشهور برای گرمایش آب در حین گردش (Heat Tracing) امروزه به روش جستجوی دما مجدد تبدیل شده است. بدین ترتیب که آب به وسیله عبور پیوسته و همیشگی از یک مسیر که توسط نوارهای داغی نوارپیچ شده است به صورت ترموستاتیکی کنترل و گرم نگه داشته می شود. شیر اصلی با استفاده از یکی از سه مکانیزم زیر آب را کنترل می کند: موتور وکس، بی متال و یا لوله کاپیلاری؛ که هر یک از یک نوع خاص ترموستات بهره می برند. اما هدف مشترک هر سه تولید آب با دمای ثابت می باشد. وقوف کامل به چگونگی عملکرد هر یک از این سه مکانیزم برای عیب یابی و تعمیر این شیرها امری حیاتی به شمار می رود.

در شیر ترموستاتیکی با موتوروکس، یک پیستون تعدیل جریان را برعهده دارد. وقتی موتور وکس، تغییر دما را حس کند، پیستون کنترل کننده جابجا می شود تا جریان آب داغ را باز و یا بسته نماید. با کامل شدن نسل این شیر در صنعت خودرو که در جهت کنترل حداکثر دمای موتور به کار می روند، شیرهای موتور وکس شیرهای قابل اطمینان، در دسترس و با عمر طولانی به شمار می روند.

در شیر اصلی بی متال دو واشر فلزی با ضرایب انبساط مختلف به یکدیگر چسبیده و به شکل فنری در آمده اند. وقتی دمای آب تغییر می کند به همان نسبت شکل فنر عوض می شود و موجب حرکت کوچکی در هر یک از واشرها می گردد. این حرکت کوچک خود موجب تغییر بزرگتری می گردد که باعث می شود پیستون از جای خود حرکت کرده و جریان آب را کنترل نماید.

آخرین مدل شیر ترموستاتیکی از یک لوله کاپیلاری که با گاز پرشده است، بهره می برد. در این حالت لوله با انبساط و انقباض خود دما را تعدیل کرده و مسیر عبور آب را فراخ تر و یا کوچکتر می نماید. فارغ از این که چه نوع ترموستاتی برای شیر در نظر گرفته می شود، لوله کش باید در هنگام نصب دمای شیر اصلی را تنظیم نماید. دمای مناطق مختلف و مناطق خاص به وسیله آیین نامه های محلی لوله کشی معین می شود، اگر چه محدوده دما بین ١٠٠ تا ١٤٠ درجه فارنهایت می باشد اما در برخی مناطق دما حداکثر به ١٢٠ درجه فارنهایت می رسد.

طراحان باید فصل و مساحت منطقه ای که در آن قرار دارند را در نظر بگیرند. در ایالات شمالی آمریکا که دکای آب سرد تا ٤٠ درجه فانهایت افت می کند، لوله کش باید شیر اصلی را برای دمای بالاتری تنظیم نماید. در ایالات جنوبی و بیابانها که دمای آب شیر می تواند تا ٨٠ درجه فارنهایت بالا رود، شیر اصلی باید آب را به دماهای پایین تری محدود نماید. وقتی دما تنظیم شد، شیر اصلی دمای آب تنظیم می کند. نهایتا تغییر درجه دما برای خروجی های بالاتر ازهشتاد گالن در دقیقه ٧درجه فارنهایت خواهد بود. برای شیرهای کوچکتر،بیشترین تغییر دما کمتر خواهد بود.

لوله بازکنی و لوله بازکنی و تخلیه چاه

 

شرایط داشتن موهای سالم و زیبا

عنوان : شرایط داشتن موهای سالم و زیبا

راه های تشخیص موی سالم از ناسالم بسیار راحت است. علائم موی سالم داشتن ظاهری براق و پر بودن موها می باشد، حالت شکسته و وز ندارد ، شوره هم ندارد . سالم نبودن موهای سر میتواند نشان دهنده کمبود یک ویتامین در بدن و یا حتی وجود یک مریضی یا ویروس در بدن باشد و یا اینکه به دلیل استفاده بیش از حد از مواد آرایشی باشد  

وقتی که ملانین موجود در ریشه‌های مو کم می شود، دیگر به اندازه کافی قادر به تولید رنگ نیست و موها کم‌کم سفید می‌شوند، هیچ حادثه بیولوژیکی هم نمی‌تواند رنگدانه‌های مو را به یکباره از بین ببرد. حوادث تکان‌دهنده جسمی و روحی ممکن است در موهای سر تغییراتی ایجاد کنند، ولی به طور قطع این تغییرات به بزرگی سفید شدن یک‌شبه همه موها نیست. بیماری‌ها و فشارهای روحی حاد بر فرایند رشد موها اثر می‌گذارند و رشد آنها را کم یا متوقف می‌کنند و چند ماه بعد تمام تار موهایی که رشدشان متوقف شده، شروع به ریزش می‌کنند.

حال اگر ریزش موهای تیره سر بیشتر باشد، مو خاکستری‌تر به نظر می‌رسد. فقط پیری نیست که باعث سفید شدن موها می‌شود؛ برخی افراد در سنین بسیار جوانی، حتی کمتر از بیست سالگی، موهای سرشان سفید می‌شود، در حالی که در برخی دیگر حتی تا آستانه چهل سالگی نیز موهای‌شان رنگ طبیعی خود را حفظ می‌کند. این مسأله هیچ ارتباطی به سلامت یا عدم سلامتی ندارد. خاکستری شدن موها اغلب ژنتیکی است.

گاهی اوقات نیز عواملی همچون کمبود ویتامین B12، بیماری تیروئید، ضعف سیستم ایمنی، سیگار کشیدن، کم خونی و افزایش گلبول‌های سفید خون باعث سفیدی زودهنگام موها می‌شود؛ ولی در غالب موارد سفید شدن موهای سر بستگی به ژنی دارد که از والدین خود ارث برده‌ایم. در هر صورت، از نظر علمی هیچ دلیل و مدرک مشخصی مبنی بر سفید شدن یک شبه موها وجود ندارد.

اولین موی سفید معمولا در شقیقه‌ها ظاهر می‌شود و بعد به ترتیب تاج سر و نقاط دیگر را در برمی‌گیرد. اگر تار موی سفیدی روی سرتان ببینید و آن را بکنید، به جای آن حتما یک تار موی سفید دیگر رشد می‌کند. برخی گمان می‌کنند به جای آن تار دو تار می‌روید یا اینکه تار موی جدید سیاه درمی‌آید. برخی موادغذایی می‌توانند تا حدودی از سفید شدن زود هنگام موها جلوگیری کنند؛ مانند غذاهایی که حاوی منگنز، روی، آهن و مس هستند و بیشتر در سیر، پیاز، سیب، گلابی، نان جو، نخودفرنگی، قارچ، لوبیا، عدس، موز، گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی یافت می‌شوند.

تاسی سر

براساس تحقیقات به عمل آمده، تقریبا ۲۰-۲۵ درصد از مردان تا سن سی سالگی دچار تاسی و ریزش و نیمی از آنها تا ۵۰ سالگی دچار کاهش بسیار زیاد موی سر می‌شوند. تاسی در مردانی که تستوسترون بیشتری در بدن آنها ترشح می‌شود، بیشتر است. اگر بدن شما کمبود آهن و پروتئین داشته باشد، طبیعی است که با ریزش شدید موی سر مواجه خواهید شد. غذاهایی که حاوی پروتئین کافی هستند، به ساخت برخی سلول‌ها از جمله سلول‌های مو کمک می‌کنند؛ در غیر این صورت موها ریزش بیشتری خواهند داشت و دیگر موهای جدید جایگزین موهای قبلی نخواهند شد. بیماری تیروئید (خصوصا کم کاری تیروئید) موجب ریزش بیشتر موها می‌شود. در صورت نرسیدن پروتئین و آهن کافی به ریشه موها، کم‌کم فاصله بین تارهای مو بیشتر شده و به حدی می‌رسد که به راحتی می‌توان پوست سر را مشاهده کرد. این مسأله از طریق کنترل و درمان بیماری قابل کنترل و جلوگیری است.

شوره سر

شوره سر یکی از بیماری‌های شایع مو است که معمولا با پوسته‌ریزی پوست سر مشخص می‌شود و گاه با خارش و قرمزی پوست سر همراه است. برخی معتقدند که وقتی پوست سر خیلی خشک می‌شود، شروع به پوسته‌پوسته شدن می‌کند؛ بنابراین با مرطوب نگاه داشتن آن، این عارضه برطرف می‌شود. علت شوره سر می‌تواند تغذیه نامناسب، نگرانی و استرس، هوای گرم و مرطوب یا سرد و خشک، پوست چرب، عرق کردن، عدم تعادل هورمون‌ها و یا عدم رعایت بهداشت و نظافت مو باشد. البته بیماری‌هایی همچون اگزما و پسوریازیس نیز می‌توانند موجب خارش و قرمز شدن کف سر و به دنبال آن شوره و پوسته‌پوسته شدن گردند. بهترین کار جهت درمان در این‌گونه موارد، استفاده از شامپوهای ضدقارچ و ضدشوره و لوسیون‌های نرم‌کننده پوست است. استفاده از شامپوهای نرم‌کننده نیز کمک زیادی به کاهش و از بین رفتن شوره ها می‌کند. به خاطر داشته باشید که برای شانه زدن موها از یک برس بسیار نرم استفاده کنید و موهای خود را وقتی که خیس هستند شانه نزنید.

کدری، شکنندگی و خشکی موها

موهای آشفته، خشک و وزوزی، شکننده‌ترند. استفاده مداوم از رنگ‌های شیمیایی به پوست سر و موها آسیب می‌رساند. وقتی که موهای خود را با کش‌های نازک بسیار سفت و محکم می‌بندید، فشار بیشتری به آنها وارد می‌آید و موجب شکنندگی آنها می‌شود. در کنار این عوامل اگر به اندازه کافی پروتئین مصرف نکنید، موهای شما استحکام و زیبایی نخواهند داشت. اسیدهای چرب، خصوصا تقویت کننده های مکمل ماهی، کمک بسیاری به زیبا بودن، محکم بودن و سالم بودن موها می‌کنند. اگر از اسیدهای چرب به حد کافی استفاده نمی‌کنید، باید از فردا این اسیدها را را در برنامه غذایی خود بگذارید؛ به سرعت تغییرات به وجود آمده در موی سرتان ایجاد می‌شود. در صورتی که در طول روز صد تار موهای شما می‌ریزد، اصلا نارات نشوید، این مقدار ریزش کاملا طبیعی است و سریعا موهای تازه جایگزین آنها خواهد شد.

عمل بینی و کاشت مو  و کاشت گونه

اقامت از طریق کار در کشور اسپانیا

عنوان : اقامت از طریق کار در کشور اسپانیا  

درخواست شغل در مملکت اسپانیا از چند راه صورت می گیرد. یکی از راه های گرفتن درخواست کار این است که شخص در کشور اسپانیا یک دعوت نامه کاری از یک شخص واجد شرایط که دارای شرکت معتبر در اسپانیا است دریافت کند که شخص نیز باید شرایط لازم را داشته باشد . یکی دیگر از شرایط لازم پذیرفته شدن برای ویزای کار این است که در آگهی پذیرفته شوید،  که  طی  مراحلی که ابتدا ۳ ماه در داخل کشور سپس ۳ماه  در اتحادیه اروپا آگهی شود اگر شخص مورد نظر پیدا نشود از ایران یا کشور دیگر نیرو می گیرند، وقتی شخص در این آگهی پذیرش شد می تواند برای گرفتن ویزای کار اقدام کند

 

بنابر این چنانچه ذکر شد، در کشور اسپانیا گرفتن ویزای کار امری حقوقی است که باید مراحل قانونی و حقوقی آن سپری شود و اساسا باید کارفرما این امکان را داشته باشد که برای کارمند تقاضای اسپانیا باید مجوز داشته باشد که برای کارگر متقاضی تقاضای ویزای کار کند. در اصطلاح شخص کارفرما در کشور اسپانیا باید بتواند اسپانسر شود.( sponsor )   در کل اقدام برای ویزای کار بدون داشتن اسپانسر امری دشوار است . مراقب باشید افراد کلاهبردار مدعی هستند که قادرند در مدت کم ویزای کار برای شما اخذ کنند ، بنابراین همواره توجه داشته باشید تا به هر شخصی اعتماد نکنید.

شما اگر مایل هستید این روش را انتخاب کنید کل پروسه اخذ ویزای کار بین ۲ تا ۹ ماه طول می کشد که شخص متقاضی می تواند بعد از چند سال ( معمولا ۲ تا ۵ سال) تقاضای اقامت دایم کند و با قوانین کنونی این امر به راحتی امکانپذیر می باشد.

اخذ ویزای کار روش دیگری هم دارد  ، اخذ ویزا از طریق مهارت یا تخصص می باشد که در برخی از کشور ها مانند استرالیا ،کانادا و دانمارک امکان پذیر می باشد. ویزای این راه معمولا به نام ویزای مهارت خوانده میشود.(skilled worker ) .این ویزا در کشور های  مختلف فرق دارد و در مورد کشور اسپانیا به دلیل رکود اقتصادی، این امر در حل حاضر در شرایط سختی به سر می برد.

پروسه این ویزا در اکثر کشورها خیلی طولانی میباشد وکشور دانمارک بهترین کشوری است  که الان میتوان برای آن اقدام نمود که یک پروسه ۷ تا ۹ ماهه دارد. ویزای GR1  نام ویزای کار دانمارک است که مشهور به ویزای گرین کارت می باشد.

یکی از راه هایی که وجود دارد این است که ما بتوانیم در کشور اسپانیا کار فرما را پیدا کرده و به طور قانونی بتوانیم در آن کشور مشغول به کار شویم. اگر به عنوان دانشجو وارد کشور اسپانیا شویم، چون در حین تحصیل اجازه کار نیمه وقت داریم می توانیم به محض این که شغلی آگهی شد آن را درخواست کنیم یا صبر کنیم که وقتی تحصیلمان تمام شد از کارفرما در کشور اسپانیا درخواست کار کنیم .این راه از جمله روشهای کاملا مناسب می باشد چون بعد از ورود به مملکت اسپانیا دانشجو به خاطر اینکه به صورت دانشجو وارد اسپانیا شده است مهلت دارد تا شغل دلخواه خود را پیدا کند و آن را تا بعد از تمام شدن درس خود داشته باشد تا زمانی که بتواند از راه این کار ویزای کاری اخذ نموده و بعد از دادن مالیات به اندازه ۳تا۴ سال جهت  دریافت ویزای دائم اقدام نماید .در نهایت روشهای متفاوتی نیز برای وارد شدن به کشور اسپانیا نیز وجود دارد که در این مقاله مختصر نیمگنجد.

مهاجرت به کانادا  و مهاجرت به کانادا  و مهاجرت به آمریکا و مهاجرت به آمریکا 

نکاتی درمورد آرایش روز عروسی

عنوان : برای انتخاب آرایشگاه خوب و آرایش مناسب شب عروسی به نکات زیر توجه کنید

شب عروسی عروس درتمام روز در مرکز توجه همه هستید و هر کس از افراد در مورد شما نظری می دهند پس شما باید از همه لحاظ مانند لباس عروس ، تور روی سر ، رقص با داماد ، دسته گل تان (که در معرض توجه همه می باشد) تا  آرایش تان که از همه مهم تر است؛ بهترین باشید .

آرایش عروسی شما نقش بسیار مهمی را در تعریف دیگران از شما دارد اینکه شما در روز عروسیتان مانند یک پرنسس بدرخشید.البته دیگر ملزومات مانند تاج ، تور، دسته گل و لباس عروستان نیز دراین که بهتر به نظر بیایید و بدرخشید بی تاثیر نیستند.

یک آرایشگر حرفه ای را انتخاب نمایید و از چند ماه قبل هر بار نزد وی رفته و از او بخواهید آرایشتان کند. برای صرفه جویی در هزینه بهتر است این تست ها را زمانی که به عروسی یا مراسمی دعوت می شوید انجام دهید که هم خیالتان از آرایشگرتان راحت شود هم اینکه برای مراسم اقوامتان آماده خواهید بود.

اگر قصد دارید خودتان آرایشتان را انجام دهید بهتر است مقاله ی زیر را حتما مطالعه نمایید . البته این نکات فقط برای آرایش عروسی نیست و شما می توانید این نکات را همیشه  در آرایشتان به کار برید.

 پوست :

پوست شما اساسی ترین قسمت در آرایش صورتتان می باشد پس باید برای شادابی و شفافیت پوستتان از هفته ها قبل از عروسی مراقبت های لازم را انجام دهید. آب زیاد بنوشید و تا حد ممکن در معرض نور خورشید قرار نگیرید .

 اگر شما قبلا مرطوب کننده های پوست و  لب را استفاده نمی کردید الان زمان آن است که خود را برای روز عروسی آماده کنید و مراقبت از پوست و لب هایتان را شروع کنید. مرطوب کننده های پوست باعث می شود شما پوست با نشاط تری داشته باشید و مرطوب کننده های لب مفیدند زیرا باعث می شوند رنگ رژ لب به صورت یکنواخت و بادوام تری نسبت به لب های خشک روی لب های شما قرار گیرند.

عروس های با پوست چرب : از هر گونه محلولی که باعث خشک شدن پوست صورتتان می شود پرهیز نمایید با این کار پوستی خشک و خشن در روز عروسی خواهید داشت بهتر است از چند ماه قبل به صورت روزانه پوستتان را بشویید و از متعادل کننده هایی که برای انواع پوست مناسب اند استفاده نمایید تا کم کم از چربی اضافه پوستتان بکاهید.

 یک هفته قبل از عروسیتان ماساژ صورت را توسط افرادی ماهر انجام دهید . اگر تا بحال این کار را انجام نداده اید بهتر است یک ماه قبل آن را انجام دهید که اگر پوستتان واکنشی بد نشان داد فرصت کافی داشته باشید.

 در روز عروسیتان به هیچ عنوان از بند ، وکس و امثال آن  استفاده نکنید زیرا باعث می شود پوستتان بیش از حد قرمز شود و اصلا زیبا نخواهد بود.

 یک دستمال را در لابه لای دسته گل تان مخفی کنید تا بعد از اینکه داماد را بوسیدید بتوانید با آن جای رژلب تان را پاک کنید.

 زمینه یا پایه آرایش :

 الان که پوستتان با مراقبت هایی که از آن نمودید خارق العاده دیده می شود پس باید رنگ و روی بی نقصی داشته باشید.

 20 دقیقه قبل از اینکه آرایشتان را شروع کنید مقدار کمی مرطوب کننده روی پوستتان بمالید.این ایده باعث می شود پوست یکنواخت تر و صاف تری داشته باشید.

 مقدار کمی کانسیلر در قسمت زیر چشم هایتان به کار برید.اگر احساس می کنید که شاید گریه کنید بهتر است کانسیلر با پایه چرب تهیه نمایید و از آن استفاده نمایید. زیرا دوام آن بهتر خواهد بود.

 کرم پودری که از دوام و چربی کمی برخوردار می باشد را به صورت کاملا یکنواخت با پد مخصوص بر روی صورتتان بمالید.

گونه ها :

برای اینکه جذاب تر و ملوس تر به نظر بیایید رژ گونه ای به رنگ صورتی به گونه هایتان بزنید . برای بهتر انجام دادن این کار بهتر است رژ گونه را از سمت خارجی ترین قسمت گونه به داخلی ترین قسمت بکشید.

 چشم ها :

 برای اینکه دوام سایه ی چشم تان را بیشتر کنید قبل از آن که سایه چشم تان را بزنید کل پلک تان را با یک سایه چشم روشن به عنوان پایه یا آستر بپوشانید و بعد شروع به زدن سایه چشم تان بکنید.این کار باعث طبیعی تر به نظر آمدن چشم های شما می شود. با یک مداد سفید گوشه های داخلی چشم ها را پر کنید این کار باعث می شود چشمهایتان شاد تر به نظربیاید.

 از خط چشم برای حالت دادن چشم هایتان استفاده نمایید . اگر برایتان کار کردن با خط چشم های مایع و قلمو سخت است از خط چشم های ماژیکی استفاده نمایید.

 اگر چشم های درشتی دارید خط چشم پایینی چشم تان را با یک مداد سیاه داخل چشم تان بکشید و اگر چشم های کوچکی دارید قسمت پایینی مژه ها را با مداد سیاه بکشید.

 برای زیبا ترشدن پلک هایتان ابتدا فرمژه بزنید سپس دو لایه ریمل روی آن ها بزنید ابتدا صبر کنید لایه اول کمی خشک شود سپس لایه دوم را بزنید. حتما ریملی که استفاده می کنید ضد آب هم باشد.اگر امکان دارد خیلی زیاد گریه کنید بهتر است مژه های پایینی تان را ریمل نزنید تا از سیاهی بعد از گریه تان جلوگیری نمایید.

ابرو ها :

 ابرو ها به عنوان تاج صورت محسوب می شوند پس باید در قرینه بودن و حالت آنها توجه کافی نمود. یک مداد ابرو که به رنگ موهایتان می باشد تهیه نمایید این کار باعث طبیعی بودن مو و چهره ی شما خواهد شد . اگر موهای روشنی دارید آن را چند درجه تیره تر از رنگ موهایتان انتخاب نمایید تا حالت چهره ی شما سرد و بی روح نشود.

 لب ها :

نکته قابل توجه آن است که شما در روز عروسیتان قرار است با افراد بسیاری روبوسی کنید و همسرتان را ببوسید و ... پس باید رژ لبتان از ماندگاری طولانی برخوردار باشد . برای آرایش لب ها ابتدا خط لبی همرنگ رژ لبی که قرار است به کار ببرید تهیه نمایید سپس دور لب ها را با خط لب فرم دهید و با همان خط لب ، لب هایتان را پر کنید و بعد رژ لب مورد نظرتان را بزنید . با این کار دوام رژ لبتان بیشتر خواهد شد. برای انتخاب رنگ رژلبتان حتما به رنگ موهایتان و چشم هایتان توجه نمایید سعی کنید رنگی که انتخاب می کنید به مو و چشم هایتان بیاید و ظاهری زیبا تر و دلنشین تری به شما ببخشد.

اگر لب های کوچکی دارید پس از این مراحل حتما یک رژ لب مایع براق بزنید. 

برای دوام رنگ لب هایتان محصولاتی به عنوان فیکس کننده وجود دارد که می توانید آن ها را پس از اتمام به کار برید و خیالتان را از هر جهت راحت کنید.

تست آرایش تان :

 حدود دو هفته قبل از عروسی حتما آرایشی که قرار است در روز عروسی انجام دهید را از همه جهات تست نمایید تا اگر نیاز داشتید وقت کافی برای تغییر لوازم مورد نیاز یا سبک آرایشتان داشته باشید. برای مثال میتوانید گریم را انجام دهید و با آن غذا بخورید و ساعت ها آرایش را روی صورتتان نگه دارید . جهت شبیه سازی اشک، آب روی صورتتان بپاشید و دوام مواد آرایشی تان را بررسی کنید. در آخر اگر مواردی ماندگاری مورد نیاز را نداشتند باید محصول دیگری با ماندگاری طولانی تری تهیه نمایید .

آتلیه عروس  وتشریفات مجالس وآرایشگاه عروس