بهاره

بهاره

بهاره

بهاره

خوراکی های که علت اختلال در متابولیسم انسان می گردند و باعث اضافه وزن می شوند

غذا های که علت اختلال در متابولیسم بدن می گردند و باعث چاقی می گردند


برخی از مواد غذایی با کُند کردن روند متابولیسم بدن موجب اضافه وزن و چاقی می گردند.

 به گزارش مهر، اگر مبتلا به اضافه وزن و چاقی می باشید، می توانید باکم کردن مواد خوراکی زیر که

موجب کم کردن روند سوخت وساز سلول می گردند، وزن خود را تعدیل کنید.

 

آرد سفید: آرد سفید حاوی مقدار کم فیبر است یا اصلا فیبر ندارد، از اینرو بدن برای تجزیه این ماده غذایی نیاز به انرژی ندارد و در نهایت متابولیسم بدن بی نهایت کُند می شود.

 

کره: کره غنی از اسیدهای چرب اُمگا-۶ است و مصرف بالای اسید چرب اُمگا-۶ موجب مقاومت انسولین می شود، از اینرو بدن ما بسیاری از کربوهیدرات های مصرفی را به چربی تبدیل می کند.

 

نوشیدنی های شیرین: وجود میزان بالای فروکتوز در نوشیدنی های شیرین می تواند روند متابولیسم را بی نهایت کُند کند.

 

آب نبات: مصرف آب نبات موجب افزایش میزان گلوکز خون شده و به سرعت در سیستم بدن جذب می شود. بدین ترتیب روند متابولیسم بدن کاهش می یابد. اگر عاشق این شیرینی هستید بهتر است شکلات تلخ را جایگزین آب نبات کنید.

 

زمان مسافرت باکس کمک های ابتدایی باخود داشته باشید


زمان گردش جعبه کمک های ابتدایی باخود داشته باشید

 تفاوتی نمی کند قصد مسافرت به منطقه ی دوری مانند جزایر کارائیب را دارید یا عازم سفر

نزدیکی برای آخر هفته درذهن دارید. کیف شما بدون جعبه کمک های اولیه پیشنهادی ما تکمیل نیست.

از آنجا که حادثه دررابطه با با طول مدت سفر ندارد ملزم است این کیف را 

 حتی برای گردش های یک الی دو روزه نیز با خود همراه داشته باشید.


ناخن گیر
بلندی ناخن باعث افزایش رشد باکتری ها شده و همچنین خطر انتشار آن ها را در غذا

و یا پوست نیز بالا می برد. ضمن اینکه برخی افراد به دلیل شکنندگی زیاد ناخن به طور مرتب دچار این مشکل می شوند و مسلم است با یک ناخن شکسته نمی توان از مسافرت لذت برد.


اسپری شست و شوی بینی
استرس ناشی از سفر باعث اختلال در سیستم ایمنی بدن می شود. قرار گرفتن فرد در معرض هوای خشک هواپیما، باعث مستعدشدن برای ابتلا به بیماری می شود. استفاده از این اسپری باعث مرطوب شدن غشای مخاط بینی شده و به همین دلیل شرایط رشد میکروب را کاهش می دهد.

چسب زخم
چسب زخم به ماده ضدعفونی کننده و پماد احتیاجی ندارد به همین دلیل برای تمیز و ضدعفونی کردن بریدگی ها شست و شو با آب معدنی و صابون به تنهایی کافی است.

وسایل سفر,لوازم ضروری سفر

 چسب زخم به ماده ضدعفونی کننده و پماد احتیاجی ندارد

 

ژل آلوورا
آلوورا یکی از انتخاب های مهم برای التیام آفتاب سوختگی است. این ژل خنک کننده همچنین برای تسکین خارش ناشی از گزیدگی حشرات و تاول های ایجادشده بعد از یک پیاده روی طولانی به کار می رود.


مسکن
قرص ایبوبروفن یک انتخاب عالی برای کاهش درد، التهاب و کوفتگی، آرتروز و... است. این قرص به ویژه برای افراد فعال و ماجراجو بسیار مورد استفاده است.

آنتی هیستامین
قرص آنتی هیستامین نه تنها باعث کاهش آلرژی فصلی می شود، بلکه می تواند شما را هنگام مواجهه با حساسیت های پوستی از رفتن به پزشک بی نیاز نماید.

همچنین بعد از پروازهای طولانی که فرد دچار حالت گیجی و اختلالات در زمان بندی شبانه روز می شود، استفاده از این قرص، 30 دقیقه قبل از خواب توصیه می شود.

جعبه کمک های اولیه,سفر،سفر رفتن

قرص آنتی هیستامین باعث کاهش آلرژی فصلی می شود

 

تسکین دهنده معده
همراه داشتن یک شیشه شربت آلومینیوم ام جی بی ضرر است. همچنین به همراه داشتن قرص ضداسهال نیز ضروری است.


باند کشی
یک وسیله کمکی دیگر در سفر باند کشی است. از این باند می توان برای بستن مچ پا بعد از پیچ خوردگی، محکم بستن زخم های عمیق و حتی جهت بسته بندی چمدان پر از سوغاتی استفاده کرد.



به چه طریق برای سفر نوروزی سریعا چمدان ببندیم؟


به چه طریق برای سفر عید سریعا چمدان ببندیم؟


عید و روزهای تعطیل و سفر شروع شدن می باشد. مسلما با پوشش پلوخوری که نمی‌شود رفت

به دل کوه و...؛ همان‌طور که با پوشش کوهنوردی نمی شود رفت ماهیگیری.  هرجایی لباس ویژه

خود را میخواهد و برای اینکه در سفر راحت باشید می بایست لباس مناسب

 بپوشید. اگر عید نودوشش قصد مسافرت کردن به هر نقطه‌ای از ایران را دارید در این مطلب به شما

می‌گوییم که چه لباسی باید بپوشید و چه وسایلی همراه‌تان باشد. بایدها  و نبایدهای لباس‌ها در سفرها و مقاصد مختلف را از دست ندهید.

چند دست لباس برداریم؟
در فیلم «روی هوا» جورج کلونی نکته‌ای راجع به زندگی می‌گوید:‌ «باید طوری رفتار کنید که همه زندگی‌تان در یک ساک کوچک سفری جا شود وگرنه همیشه

معطل خواهید شد.» آقای کلونی کمی تند رفته اما حداقل می‌شود حرفش را برای زندگی هم که نه، برای مسافرت کاملا درست دانست. همراه داشتن

حداقل وسایل یعنی فراغ بال بیشتر، یعنی دست و بال‌تان همه‌اش‌ گیر این‌ور و آن‌ور کردن ساک و چمدان و بارانی نیست و می‌توانید با یک دست دوربین را بگیرید و از مناظر عکس بیندازید.

یا معطل اینکه اینجا چه بپوشم چه نپوشم نخواهید شد. 2دست لباس که دیگر این بازی‌ها را ندارد. با‌توجه به این موضوع انتخاب لباس مناسب برای هر سفر،

 اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ اینکه لباس‌هایی انتخاب کنید که حداکثر میزان استفاده و راحتی را برای شما داشته باشند.

برای رفتن به شمال...
* به هوای شمال اعتماد نکنید؛ هم لباس گرم بردارید، هم لباس راحت. می‌توانید لباس‌هایی همراه داشته باشید که بتوان چند لایه روی هم پوشید و درصورت

گرم شدن هوا آن را کم و زیاد کرد. شلوار جین بهترین انتخاب برای هوای ابری شمال است تا با نخستین قطرات باران نگران لک شدن آن  نباشید.

* بارانی یا کاورهای نایلونی نازک، همراه‌تان باشد. حتی در روزهای معمولی هم هوای کنار دریا سرد است. گول روزهای آفتابی را نخورید.

* بهتر است در هوای بارانی شمال، لباس‌های نخی نپوشید. لباس‌های نخی تا مدت‌ها سرما و رطوبت را در خود نگه می‌دارند. بهترین انتخاب، لباس‌هایی است که کمی الیاف صنعتی داشته باشند. بالاپوش مناسب را فراموش نکنید.




اثر فشارخون زیاد بر قدرت فکری کم سن سالان

اثر فشارخون بالا بر توانایی فکری کودکان


باتوجه به یک مطالعه جدید، فشار خون بالا می تواند بر ذهن برخی نوجوانان متاثرباشد.

به گزارش مهر، دانشمندان کانون پزشکی کالج روچستر نیویورک قدرت های فکری ۱۵۰ نوجوان را

ارزیابی کردند. رده سنی این دسته ۱۰ تا هیجده سال است. نصفی از این دسته به تازگی مبتلا

به فشارخون زیاد ممشخص شده بودند، درصورتیکه نصف دیگر دارای فشارخون نرمال بودند.

 

محققان بعد از مقایسه این دو گروه دریافتند نمره کودکان دارای فشارخون بالا در تست های حافظه دیداری و شفاهی، مهارت های کلامی و سرعت پردازش اطلاعات پایین تر از کودکان فاقد فشارخون بالا بود.

 

با این وجود به گفته محققان این اختلاف نمره در بین این دو گروه بسیار جزئی است.

 

طبق این مطالعه، کودکان دارای مشکلات خواب، بیشتر دارای فشارخون بالا بودند، از اینرو خواب بد و نامناسب می تواند بر تست های فکری تاثیر داشته باشد.

 

همچنین در این مطالعه مشخص شد بین فشارخون بالا و توانایی های فکری در کودکان، ارتباط وجود دارد.

 

به گفته محققان، مطالعات آتی در مورد این موضوع خواهد بود که آیا درمان فشارخون بالا می تواند از مشکلات فکری در بزرگسالی پیشگیری کرده یا آن را بهبود بخشد.

 

بهترین فصل برای تور هند چه زمانی می باشد

تور ارزان هند ؛ هندوستان با اسم رسمی جمهوری هندوستان کشوری در جنوب  آسیا می باشد که پایتخت این کشور دهلی نو می باشد.گردشگری در  کشور هند از لحاظ اقتصادی خیلی بااهمیت است و به تندی هم در حال روبه جلو رفتن است.

طبق گزارش ها از منابع رسمی رتبه هند در سال 2015 در زمینه گردشگری و سفر از میان 141 کشور 52 می باشد.همچنین هند دارای رتبه 7  گردشگری و سفر در میان کشور های آسیایی میباشد.وزارت گردشگری هند نیز با توجع به درآمد فراوآن بخش گرشگری و توریستی به دنبال سیاست های توسعه و ترویج این صنعت در هند میباشد.از دیدنی های هند می توان به : تاج محل, بندر گوا, مرداب کِرالا, غارهای بلوم, جزایر آندامان و نیکوبار اشاره کرد.بر اساس رسم هندی ها، لباس بپوشید.

آگاه باشید که هند فرهنگی نسبتا سنتی دارد. پوشاندن بازوها و پاها، قدمی است برای احترام به فرهنگ آنان است. هندی ها کسانی را که با فرهنگشان آشنا نیستند می بخشند اما شما خیلی سریع می توانید با رعایت مواردی کوچک احساس خوبی در آنها ایجاد کنید. برای مثال: قبل از ورود به خانه کسی، کفش های خود را درآورید. این نکته درباره ورود به یک مکان مقدس( مانند یک مقبره یا حرم) نیز صدق می کند. اگر بیرون از مغازه ای کفش دیدید، یعنی شما هم کفشهای خود را قبل از ورود درآورید.
مراقب حرکات دست و پای خود باشید.

در کشور هند، پای انسان عضوی غیر تمیز پنداشته می شود، بنابراین اگر با پای خود چیزی را لمس کردید بهتر است که سریعا عذرخواهی کنید. به طور مشابه، خوردن یا دادن اشیا با دست چپ نیز به دلایلی ناخوش آیند است. اگر درباره رسم و رسومات محلی مطمئن نیستید، به سایرین نگاه کنید که چه کار می کنند و تقلید کنید.

هند
به یاد داشته باشید، زمان در هند نسبی است.

در هند اگر قرار باشد که دوستتان تا ۵ دقیقه دیگر به شما ملحق شود، ممکن است حتی تا نیم ساعت منتظر بمانید. ترافیک و دیگر وقفه ها در هند عادی هستند و مردم بومی بسیار صبورند. برای زمان های انتظار غیر منتظره خودتان را زیاد ناراحت نکنید. خیلی از دفاتر دولتی و مغازه ها بعد از ظهر ها برای ناهار بسته می شوند.

هند
ایمن باشید.جمله «تنها به کوچه های خلوت نروید» شاید تکراری باشد، اما برای جلوگیری از بروز خطرهای غیر منتظره لازم است که تکرار شود. حمل مقدار زیادی پول نقد هیچ کجا خوب نیست اما در شهرهای شلوغ جیب بری یکی از مشکلات ناخوشایند است. به گردشگران تازه وارد پیشنهاد می شود که خونسرد باشند و به راحتی عصبانی نشوند.هند
برای آلودگی صوتی آماده باشید.یک راه برای اینکه حداقل در سرتان حریم شخصی خود را حفظ کنید این است که در گوش های خود هدست قرار دهید تا کمی از صدای اطراف را کم کنید. هیچ صدایی مانند همهمه و غوغای ممتد یک شهر شلوغ هندی نیست!

برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه تور هند بروید .